أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۵۱۸۱۷۳
زمان انتشار: ۱۰:۰۰     ۱۳ آذر ۱۴۰۱
پا به رکاب
رئیس کانون سراسری کامیون‌داران ایران: هیچ مشکلی در پایانه‌های بار نداریم و توزیع بار به‌طور کامل انجام می‌شود کامیون‌داران در حال حمل بار بویژه کالا‌های اساسی هستند
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، در روزهای اخیر جریان آشوب‌طلب در راستای ضربه زدن به اقتصاد و معیشت مردم، به تعدادی از رانندگان کامیون‌ حمله و آنها را تهدید کرد اگر اعتصاب نکنند به اموال‌شان آسیب می‌زند. جریان ضدایرانی به دنبال آن است که نظام توزیع کالا در کشور را به هر طریقی شده مختل کند. البته این موضوع تاکنون با هوشیاری رانندگان و کامیون‌داران ناکام مانده‌ است. 
 
به گزارش «وطن‌امروز»، ۷۰ روز از اعتراضاتی که به دلیل درگذشت خانم مهسا امینی شروع و سپس با صحنه‌آرایی و دخالت جریانات معاند و ضدایرانی تبدیل به اغتشاش و آشوب خیابانی شد می‌گذرد. این جریان رفته‌رفته با دیدن عدم همراهی توده‌های مردم با حرکات رادیکالی مانند تخریب اموال عمومی و حمله به نیروهای حافظ امنیت در خیابان،‌ با تغییر فاز سراغ کلیدواژه اعتصاب رفت. گام اول در این راستا با تحریم کسب‌وکارهای اشتغال‌محور مانند تاکسی‌های اینترنتی و فروشگاه‌های اینترنتی برداشته شد؛ موضوعی که باز هم با بی‌اعتنایی مردم به شکست منجر شد. گام دوم با تهدید کسبه و وادار کردن آنها به تعطیلی همراه با تشکیل نقطه کانونی آشوب در مراکز بازار شهرهای بزرگ اتفاق افتاد، این مهم هم با هوشیاری دستگاه‌های امنیتی و صد البته بازاری‌ها بعد از چند روز فروکش کرد. حالا در گام سوم جریان آشوب به دنبال آن است که هر گونه اعتراض و نقد صنفی را به نام خود‌ زده و از آن سوءاستفاده کند؛ موضوعی که لزوم هوشیاری تشکل‌های کارگری و صنفی را بیش از پیش نمایان کرد. 
 
اعتراض صنفی رانندگان کامیون یا اعتصاب؟
در همین راستا چند هفته‌ای است که کامیون‌داران به اشکال مختلف انتقاداتی را نسبت به شرایط صنفی خود آغاز کرده‌اند. اختلال در تامین سوخت گازوئیل و گرانی قطعات، لاستیک و سرویس دستگاه از جمله مواردی است که نارضایتی کامیون‌داران را در پی داشته‌ است. پیش‌تر در سال‌های گذشته نیز کامیون‌داران در رابطه با این موضوعات دست به تعطیلی و ترک کار چند ساعته‌ زده بودند. اینطور که پیداست اعتراض اصلی و صنفی اخیر کامیون‌داران در رابطه با نحوه تخصیص گازوئیل است. سیدجلال موسوی، نایب‌رئیس کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور، در این رابطه به یکی از رسانه‌ها گفته است: «سهمیه پایه کامیون‌داران برای گازوئیل حذف شده و به جای آن ماهانه بر اساس نوع کامیون و محاسباتی که پایه آن مشخص نیست به هر کارت سوخت بین 100 تا 200 لیتر سهمیه واریز می‌شود». وی افزوده است: «همین مقدار سهمیه هم در موعد مقرر واریز نمی‌شود و به طور مقطعی و خرد در طول ماه به کارت سوخت واریز می‌شود. بنابراین رانندگان خواستار بازگشت به ساختار اختصاص سهمیه پایه تا سقف 2000 لیتر با نرخ 300 تومان هستند. مشکل دیگر این است که مشخص نشده کدام جایگاه این سوخت را در چه بازه زمانی و ساعتی به رانندگان ارائه می‌دهد؟»
 
با تمام این تفاسیر کامیون‌داران با درک وظیفه خطیر خود که توزیع کالا در سرتاسر کشور است هیچ‌گاه اقدام به اعتصابات سراسری و لطمه ‌زدن به معیشت و زندگی هموطنان خود به غیر از مواردی بسیار کوتاه و مقطعی نکرده و اساسا در رابطه با اتفاق اخیر نیز هیچ‌گونه همراهی با جریانات معاند و ضدایرانی نداشته‌اند. 
 
مشکلات باعث اعتصاب ما نمی‌شود
رئیس کانون سراسری کامیون‌داران ایران گفت: رانندگان کامیون‌ها اعتصاب نکرده و همواره در حال حمل کالا از بنادر و پایانه‌های ترانزیتی هستند. فیروز خدایی گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی در پایانه‌های بار نداریم و توزیع بار به طور کامل انجام می‌شود. کامیون‌داران نیز در حال حمل بار خصوصا کالا‌های اساسی هستند. به گفته وی، در برخی مسیرهای تردد کامیون‌ها در طول شب شاهد سنگ‌پرانی به رانندگان و کامیون‌داران هستیم که به رانندگان توصیه شده برای احتیاط در طول روز تردد کنند. خدایی می‌گوید: رانندگان کامیون مشکلاتی از جمله مشکل سوخت، لاستیک و روغن موتور دارند اما هیچ یک از این مشکلات منجر به اعتصاب یا حمل نکردن کالا از بنادر یا پایانه‌های ترانزیتی نمی‌شود.
 
بارگیری ۱۷۵۰ کامیون در بندر امام(ره)
روز گذشته مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از اعزام و بارگیری ۱۷۵۰ کامیون به بندر امام خمینی(ره) طی یک روز خبر داد. بهروز آقایی با اشاره به روند صعودی اعزام کامیون به بندر امام خمینی(ره) و بارگیری کالاهای اساسی،‌ اظهار کرد:‌ سه‌شنبه هفته گذشته حدود 1500 دستگاه کامیون به بندر امام اعزام شد. وی ادامه داد: این در حالی است که روند رو به رشد اعزام کامیون طی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ادامه داشت به طوری که امروز تعداد کامیون‌های اعزامی به هاب غلات ایران به 1750 دستگاه افزایش یافته است. وی با تأکید بر اینکه اعزام کامیون و بارگیری کالا در بندر امام خمینی(ره) طی هفته گذشته مطلوب بود، افزود: از 1750 کامیونی که امروز کالا بارگیری کرده‌اند 1300 دستگاه مربوط به بخش خصوصی و 450 دستگاه مربوط به بخش دولتی بوده است.
 
آخرین حربه، حمله به کامیون‌داران
آشوب‌طلبان زمانی که با سد هوشیاری کامیون‌داران مانند بازاری‌ها مواجه شدند بار دیگر تنها منطق خود یعنی زور، ارعاب و تهدید را به کار گرفتند. از ابتدای هفته تصاویری از تیراندازی به کامیون‌های فعال در جاده‌ها منتشر می‌شود و در برخی از ویدئوها حتی جریانات ضدایرانی اقدام به رجزخوانی علیه کامیون‌داران می‌کنند. 
 
آنها به دنبال القای ناامنی در جاده‌های کشور هستند. حتی گزارش‌هایی مبنی بر میخ‌پاشی و سنگ‌پراکنی به کامیون‌ها مطرح شده است. دلیل اصلی توجه این جریان به صنفی مانند کامیون‌داران این است که در خیال خام خود می‌خواهند به شبکه نظام توزیع کشور که از آن می‌توان به عنوان خون در بدنه اقتصاد کشور یاد کرد صدمه وارد کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها