أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۵۱۸۲۹۸
زمان انتشار: ۱۴:۰۹     ۱۴ آذر ۱۴۰۱
نتایج تحقیقات نشان می دهد توت سفید ممکن است به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک کند.

به گزارش پایگاه 598، ترکیب طبیعی به نام «روتین» موجود در توت می‌تواند چربی قهوه‌ای را در بدن فعال نماید تا به سوزاندن کالری کمک کند. چربی قهوه‌ای معمولا با هوای سرد فعال می‌شود اما روتین نیز می‌تواند آن را فعال کند. وظیفه چربی قهوه‌ای که گاهی به عنوان «چربی خوب» نیز شناخته می‌شود، تبدیل غذا به گرماست. بنابراین مصرف توت ممکن است به افراد کمک کند کالری بیشتری بسوزانند.

یکی دیگر از فواید روتین این است که به تعادل گلوکز خون کمک می‌کند. همچنین می‌توان برگ‌های توت را(چه قرمز و چه سفید) به‌ صورت خشک برای نوشیدن دمنوش آن خریداری کرد.

از طرف دیگر میوه توت را می‌توان به رژیم غذایی اضافه کرد. دوزهایی که روی انسان آزمایش شده، از یک گرم تا سه گرم پودر برگ توت به صورت مصرف روزانه برای حدود یک ماه بود.

برای این مطالعه، دانشمندان یک میلیگرم روتین به آب آشامیدنی موش‌های چاق اضافه کردند. نتایج نشان داد روتین چربی قهوه‌ای را فعال و به موش‌ها کمک می‌کند کالری بیشتری بسوزانند و چربی خود را کاهش دهند.

دکتر وان ژو جین، پژوهشگر این تحقیق، گفت: تاثیرات مفید روتین بر بهبود متابولیک از طریق بافت چربی قهوه‌ای، علاقه قابل توجهی را در درمان بالقوه چاقی و بیماری‌های مرتبط با آن مانند دیابت برانگیخته و در راستای این ایده، کشف فعال‌کننده‌های ایمن و موثرتر بافت چربی قهوه‌ای برای مقابله با چاقی و بیماری‌های مرتبط با آن مورد نظر است.

چند مطالعه دیگر نیز فوایدی برای روتین پیدا کرده‌اند؛ نتایج تحقیق دیگری نیز نشان داد توت سفید ممکن است به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک کند.

افراد شرکت‌کننده در این مطالعه یک گرم پودر برگ توت را سه بار در روز به مدت یک ماه مصرف کردند.

مطالعه دیگری نشان داد که همان دوز باعث افزایش ۱۸ درصدی سطح کلسترول «خوب» و کاهش ۲۳ درصدی سطح کلسترول «بد» شد.

منبع:بهداشت نیوز

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها