أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۵۱۸۳۷۸
زمان انتشار: ۰۹:۵۵     ۱۶ آذر ۱۴۰۱
اقدام هوشمندانه برای جلوگیری از شکایت و فرار خارجی‌ها!
رضا درویش باشگاه پرسپولیس برای حل مشکل بازیکنان و مربیان خارجی خود برنامه دارد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبر ورزشی، پرسپولیس از جمله باشگاه‌هایی است که سابقه طولانی در استفاده از بازیکنان خارجی دارد. بیلی مک‌کلور که تجربه بازی برای تیم ملی نیوزلند را دارد اولین گلزن خارجی ادوار لیگ ایران است. پرسپولیس در دهه ۵۰، دو بازیکن خارجی داشت که به جز مک‌کلور، آلن ویتل انگلیسی در این تیم بازی کرد.

پرسپولیس بیش از ۲۰ سال بازیکن خارجی نداشت تا اینکه با شروع لیگ برتر، ساشا ایلیچ و عیسی ترائوره نخستین بازیکنان خارجی پرسپولیس بودند و پس از آن دوباره پای بازیکنان خارجی به پرسپولیس باز شد. تاکنون حدود ۵۰  بازیکن خارجی در طول تاریخ برای پرسپولیس به میدان رفتند که کشور برزیل با ۸ بازیکن بیشترین سهمیه را داشته است. کرواسی، نیجریه، عراق، مقدونیه، صربستان، سوریه، مالی، توگو، ازبکستان، اوکراین، ایرلند، کامرون، بورکینافاسو، سنگال، پاناما، چک، آلبانی، کاستاریکا، هندوراس، مونته‌نگرو، لیبی، پاراگوئه، نیوزلند استرالیا، انگلیس، گرجستان و هلند سایر کشورهایی هستند که پرسپولیس از آن‌ها بازیکن به خدمت گرفته است.

پرسپولیسی‌ها از بازیکنان خارجی خاطرات متفاوتی در ذهن دارند. به یادماندنی‌ترین خاطره به دربی برگشت لیگ یازدهم بازمی‌گردد جاییکه پرسپولیس در آستانه تحمل پنجمین شکست پیاپی در این رقابت بود، ایمون زاید که کسی او را نمی‌شناخت به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمد و در مدت ده دقیقه با ثبت هت‌تریک بازی ۲ بر صفر باخته به پیروزی ۳ بر ۲ تبدیل کرد. پرسپولیس سابقه فرار از شکست در دربی با گل دقایق پایانی بازیکن خارجی خود، جری بنگستون را دارد. نیلسون کوریا هم از جمله چهره‌های خارجی موفق پرسپولیس بود.

خارجی‌های پرسپولیس اما همیشه برای این تیم مفید و موثر نبودند این تیم بازیکنان خارجی نظیر کریستوفر ره داشت که هیچ‌وقت برای پرسپولیس بازی نکرد و این تیم را با جریمه مواجه کرد. تلخ‌ترین جریمه پرسپولیسی‌ها بابت بازیکنان خارجی به رافائل نیجریه‌ای باز می‌گردد که به خاطر عدم پرداخت حقوق این بازیکن، این باشگاه ۶ امتیاز جریمه شد که این تنبیه این تیم را تا آستانه از دست دادن قهرمانی در لیگ هفتم سوق داد.

به جز بازیکنان خارجی که کثل گولتس، جونیور براندائو و پائولو دی‌کارمو که کیفیت پایینی داشتند برخی دیگر پرسپولیس را در مراجع بین‌المللی به دردسر انداختند که از آن جمله می‌توان به ماریو بودیمیر و بوژیدار رادوشویچ اشاره کرد. شاید یکی از مهم‌ترین دلایل این دردسر اشتباهات مدیران عامل سابق باشگاه پرسپولیس بوده باشد.

حالا رضا درویش در فصل جاری اقدام مهمی انجام داده و برای جلوگیری از شکایت و دردسرهای بازیکنان خارجی، دستمزد لوکادیا و خارجی‌های تیمش را حتی زودتر از موعد مقرر پرداخت می‌کند تا آنها را راضی نگه دارد.

گفتنی است دستمزد لوکادیا و سایر خارجی‌های پرسپولیس به صورت نقدی از سوی باشگاه پرداخت می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها