أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۸۶۶۳
زمان انتشار: ۰۹:۱۴     ۲۱ آذر ۱۴۰۱
نه به خداحافظی و احتمال حضور در لیست استرالیا
با وجود گمانه‌زنی های مطرح شده درباره خداحافظی علیرضا فغانی با تورنمنت‌های بین‌المللی اما شاید او را در جام جهانی 2026 ببینیم.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ورزش سه، کنار گذاشتن علیرضا فغانی و کمک‌های او از جام جهانی 2022 یک اتفاق ناگوار و تلخ برای فوتبالدوستان ایرانی محسوب می‌شد. اشتباه تاثیرگذار داور باتجربه فوتبال ایران در بازی پرتغال و اروگوئه سبب شد تا فدراسیون جهانی فوتبال تصمیم به عدم همکاری با او در ادامه جام جهانی بگیرد. به این ترتیب فغانی که در جام جهانی گذشته دیدار رده‌بندی را سوت زده بود و با رویای قضاوت فینال به قطر رفته بود، از ابتدای مرحله حذفی هم شانسی برای قضاوت در جام جهانی 2022 پیدا نکرد و با افسوسی فراوان دوحه را به مقصد استرالیا ترک کرد.

تلخی ماجرا برای فوتبالدوستان ایرانی وقتی بیشتر می‌شود که بدانیم نام علیرضا فغانی چندی قبل از لیست داوران الیت ایران برای سال 2023 در آمد. کمیته داوران در تصمیمی عجیب فغانی را در لیست داوران بین‌المللی فوتبال ایران قرار نداد . اگرچه مسئولان کمیته داوران بهانه جوانگرایی را برای این تصمیم عجیب آوردند اما در همان لیست داورانی که نهایتا چند ماه کوچکتر از فغانی بودند هم حضور داشتند.

فغانی 44 ساله در شرایطی از لیست داوران الیت ایران خط خورد و شانس قضاوت در جام ملت های آسیا 2023 را از دست داد که فدراسیون جهانی مدت زیادی است دیگر محدودیت سنی را از شرایط قضاوت بین‌المللی برداشته است. در گذشته اینطور بود که داوران فقط تا 45 سالگی می‌توانستند سوت بزنند اما حالا هر داوری از نظر جسمانی شرایط مناسبی داشته باشد و توانایی قضاوتش خوب باشد، می‌تواند تا هر سنی به سوت زدن در عرصه‌های بین‌المللی بپردازد.

فغانی برای فینال جام جهانی استارت زد!

در چنین شرایطی می‌توان این آینده را برای فغانی متصور بود که او با حفظ آمادگی جسمانی خود بتواند در جام جهانی 2026 نیز حضور داشته باشد. البته این مساله به شرطی محقق می‌شود که فدراسیون فوتبال استرالیا به جای ایران نام فغانی را از سال 2024 در لیست داوران الیت قرار بدهد. نکته مهم این ماجرا بی اطلاعی فغانی از نظر کمیته داوران فدراسیون ایران درباره خودش بود. اگر این داور برجسته و باتجربه چند روز زودتر از خط خوردنش از لیست مطلع می‌شد می‌توانست فدراسیون استرالیا را مجاب به حضور در لیست 7 نفره داوران بین‌المللی خود کند. حالا اما بعید است فدراسیون استرالیا ممانعتی با حضور فغانی در لیست الیت خود برای سال آینده داشته باشد.

فغانی این روزها به استرالیا برگشته و مشغول استراحت در کنار خانواده خود است. او البته به زودی باید در لیگ کشور استرالیا به قضاوت بپردازد و بدون شک اگر آمادگی جسمانی خوب خود را تا سال آینده حفظ کند، شانس زیادی برای حضور در لیست الیت 2024 استرالیا خواهد داشت.

به این ترتیب با وجود شایعاتی که مبنی بر خداحافظی فغانی با داوری در عرصه بین‌المللی شنیده می‌شود اما این داور حتی شانس حضور در جام جهانی 2026 را هم دارد. فغانی بدش نمی‌آید رویای نیمه تمام خود که قضاوت در فینال جام جهانی است را 4 سال بعد دوباره تکمیل کند. این موضوع اما مستلزم حفظ شرایط خوب بدنی تا 48 سالگی است و اینکه او همچنان یکی از داوران تراز اول فوتبال دنیا باقی بماند. آنوقت او می‌تواند به عنوان یکی از داوران بین‌المللی از کشور استرالیا بار دیگر نظر فیفا را جلب کند و به جام جهانی 2026 برود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها