أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۸۶۷۸
زمان انتشار: ۱۰:۴۹     ۲۱ آذر ۱۴۰۱
ترویج و پیشتیبانی دولت انگلیس از تروریسم اعم از ترور فیزیکی و ترور رسانه‌ای موضوع پوشیده‌ای نیست و سیاستمداران این کشور با آگاهی و عامدانه در ترویج تروریسم دولتی نقش دارند.

به گزارش پایگاه 598، امروزه ترور به ابزار فشاری در دست کشورهای سلطه جو که مخالف با سیاست‌های کشورهای مستقل هستند، تبدیل شده است و هرگاه نتوانند با راهکارهایی چون تعامل و جنگ به هدف های خود برسند به شکل غیرمستقیم و ناعادلانه یعنی ترور برای دستیابی به اهداف سلطه جویانه خود دست می‌زنند.

جمهوری اسلامی ایران، از جمله کشورهایی است که متحمل خسارات فراوانی از پدیده تروریسم شده و با این روش بسیاری از نیروهای کارامد و طراحان فکری خود را از دست داده که یکی از فجیع ترین نمونه ‌های اخیر آن، ترور سردار حاج قاسم سلیمانی به وسیله یک پهپاد و به دستور رئیس جمهوری وقت آمریکا(دونالد ترامپ) است.

با گذشت زمان ابعاد و جزئیات جدیدی از نقش و مشارکت کشورها در عملیات ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی آشکار می‌شود که یکی از این کشورها انگلیس است. بر اساس گزارش منتشره در میدل ایست آی، گروههای حقوق بشری خواستار پاسخ دولت بریتانیا در خصوص مشارکت پایگاه‌های اطلاعاتی این کشور در منطقه یورکشایر در مجموعه‌ای از ترورهای انجام شده در سال های اخیر شده است که این موضوع خود نگرانی‌هایی را در زمینه مشارکت بریتانیا در حمالت ایالات متحده آمریکا بویژه ترور سردار سلیمانی در سال ۲۰۲۰ برانگیخته است.

براساس این گزارش، پایگاه منویث هیل، پایگاه اطلاعاتی انگلیس در یوکشایر به ارائه خدمات حمایتی ارتباطاتی و اطلاعاتی به دولتهای بریتانیا و ایالات متحده می پردازد و بیان می کند اگرچه در ظاهر یکی از پایگاههای نیروی هوایی سلطنتی است، اما بزرگترین پایگاه شناخته شده خارجی آژانس امنیت ملی ایالات متحده نیز به شمار می آید که دارای ۶۰۰ تن از کارکنان آمریکایی و ۵۰۰ تن از کارکنان غیرنظامی انگلیسی می باشد.

در این گزارش همچنین به طرح این پرسش مبنی بر مشارکت کارکنان انگلیسی مستقر در این پایگاه در حملات پهپادی آمریکا در مناطق جنگی که بریتانیا هیچگونه مجوزی برای انجام عملیات در آنها نداشته از جمله یمن، پاکستان و سومالی پرداخته شده است.

بر اساس برخی گزارش ها، برنامه های اطلاعاتی منویث هیل در عملیات انجام شده در یمن به عنوان بخشی از کارزار بمباران های پهپادی مرگبار و کشته شدن دهها تن از غیرنظامیان در کشوری که نه بریتانیا و نه ایالات متحده به آن اعلام جنگ نکرده بودند، نقش کلیدی داشته است.

این گزارش در ادامه، در حالی به اقدام ایالات متحده در خصوص توجیه مشروعیت حملات پهپادی خود در یمن بر اساس قانون مجوز به کارگیری نیروی نظامی در سال ۲۰۰۱ میلادی پس از حملات یازده سپتامبر اشاره می کند که چنین قانونی در انگلیس وجود ندارد.

این گزارش به مطرح شدن نام این پایگاه با تجهیزات راداری گسترده و معروف در رسانه ها اشاره کرده و گفته که آشکار است منویث هیل بخشی از شبکه شنودی با قابلیت جاسوسی از صدها میلیون پست الکترونیکی و تماس تلفنی و همچنین مکان یابی تلفنه ای خاص به شمار می آمده است. بر اساس گزارش، اطلاعات گردآوری شده در این پایگاه انگلیسی در یوکشایر، در عملیاتی که منجر به رهگیری هدفهای طالبان در افغانستان در سال ۲۰۱۱ میلادی و مرگ حدود ۳۰ تن از شهروندان این کشور شد، مورد استفاده قرار گرفته است.

همچنین به گزارش روزنامه انگلیسی گاردین، بارنبی پیس یک روزنامه نگار محقق در گزارشی بیان می کند که نیروهای آمریکا و انگلیس در پایگاه منویث هیل به دور از انظار و پاسخگویی فعالیت می کنند و احتمالا این پایگاه در ترور سردار سلیمانی در ژانویه ۲۰۲۰ نقش داشته است.

وی استدلال می کند این حد از پنهان کاری باعث پیش آمدن سوالاتی جدی می شود. به گفته وی «دست داشتن انگلیس و منویث هیل در تروری که در بر دارنده خطر شعله افروزی یک جنگ بود، تا حد زیادی نگران کننده است. شکست دولت انگلیس در اطمینان دادن اینکه این پایگاه هیچ نقشی در این ترور نداشته است، سوالات بزرگی را درباره پاسخگویی پیرامون اقدامات این پایگاه ایجاد می کند».

در راستای این موضوع ، یک مقام وزارت دفاع انگلیس گفته است «پایگاه منویس هیل بخشی از شبکه ارتباطات دفاعی آمریکاست و فعالیت‌های ارتباطی متعددی را پشتیبانی می کند. به دلایل امنیتی و سیاستی که در این زمینه وجود دارد، نه وزارت دفاع انگلیس و نه وزارت دفاع آمریکا به طور علنی درباره جزئیات عملیات های نظامی یا ارتباطات محرمانه حرفی نمی زنند».

ترویج تروریسم و آشوب در سایر کشورها از طریق تغذیه رسانه‌ای دولت انگلیس

دولت انگلیس در ادامه تلاش های ضد بشری خود، با تسهیل امکانات و نشان دادن چراغ سبز به برخی شبکه های معاند جمهوری اسلامی ایران، آشکارا از تجزیه طلبی، آشوب و جنگ داخلی در کشورهای دیگر به ویژه ایران حمایت می کند.

عملکرد رسانه هایی نظیر بی بی سی فارسی وابسته به دولت انگلیس و شبکه های ایران اینترنشنال(وابسته به دولت سعودی) و شبکه من و تو (وابسته به جریان بهائیت) که در این کشور مستقر و تحت قوانین انگلیس به فعالیت مالی و رسانه ای مشغولند، نشان می دهد این رسانه ها در فاصله ۲۰ روز از ناآرامی ها و اغتشاشات مرتبط با فوت مهسا امینی، یعنی از ۲۲ شهریور تا ۱۲ مهر ۱۴۰۱ در مجموع ۱۷۳۱۲ دروغ را درباره حوادث اخیر ایران منتشر کرده اند.

اقدامات این شبکه ها به وضوح در تضاد کامل با قوانین قوانین رسانه ای آفکام(سازمان تنظیم کننده مقررات رسانه ای بریتانیا) به عنوان نهاد ناظر بر رسانه های بریتانیا بوده که محتوایی که مستقیم و یا غیرمستقیم منجر به کنش مجرمانه و یا بی نظمی منجر شود و همچنین اشکالی از خبر که باعث تشویق و یا تبلیغ به حضور در فعالیتهای تروریستی و یا اقسام دیگر اعمال مجرمانه و هنجارشکن شود را ممنوع کرده است.

سکوت آفکام در قبال این ترویج خشونت آشکار و حمایت از تجزیه طلبی و دروغ پراکنی رسانه های فارسی زبان مستقر در لندن در حالی است که این سازمان در سال ۲۰۰۹ شبکه پرس تی وی و حتی یکی از مجریان آن را به دلیل «نقض بی طرفی» درباره جنگ غزه متهم و مدتی بعد هم مجوز آن را لغو کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها