أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۸۷۱۵
زمان انتشار: ۱۲:۱۱     ۲۱ آذر ۱۴۰۱
خط هافبک تیم ملی ایران در جریان جام جهانی عملکرد خوبی از حیث مالکیت توپ و ارسال پاس‌های سالم نداشت و قلب تپنده تیم کی‌روش نتوانست جریان بازی را به نفع خود تغییر دهد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برای تیم‌های آسیایی از جمله ایران با عبور از مرحله یک هشتم نهایی به پایان رسید. تیم ملی ایران به همراه عربستان و قطر، سه تیم آسیایی‌ای بودند که در مرحله گروهی از گردونه رقابت کنار رفتند. شاگردان کی‌روش با یک پیروزی برابر ولز و دو شکست برابر انگلیس و آمریکا در ششمین حضور خود در جام جهانی ناکام بودند.

یکی از مشکلات ایران در دور گروهی این رقابت‌ها، دقت پایین پاس‌های بازیکنان در حین کنترل توپ بود که منجر به تکمیل نشدن حملات و لو رفتن توپ به سود حریف می‌شد. خط هافبک ایران در رقابت‌های جام جهانی عملکرد چندان خوبی همانند دو دوره گذشته نداشت و در بخش تدافعی و تهاجمی نتوانست کمک حال خط دفاع و حمله ایران شود.

تغییرات متعدد و آماده نبودن برخی از بازیکنان به علت نیمکت نشینی در باشگاه‌های خود و همین‌طور نبود هماهنگی بین بازیکنانی از عوامل متعدد در عملکرد نه چندان خوب خط هافبک ایران بود.

ایران در بین ۶ تیم آسیایی حاضر در رقابت‌ها شامل عربستان، قطر، کره‌جنوبی، ژاپن و استرالیا کم‌ترین پاس رد و بدل شده بین بازیکنان را داشت اما نکته منفی مربوط به دقت پاس اندک بازیکنان ایران است که به ۷۵ درصد هم نرسید.

ایران در دوره گروهی و در سه بازی ۹۸۲ پاس داده بود که از این تعداد ۷۳۵ پاس به مقصد رسیده بود که معادل ۷۴.۸۴ درصد است.

بهترین آمار را کره جنوبی با ۸۶.۱۲ درصد دقت پاس ثبت کرده است. این آمار برای ۱۸۶۶ پاس که دو برابر پاس ارسال شده توسط بازیکنان ایران است، به دست آمده است. (کره‌جنوبی چهار بازی را در جام جهانی انجام داد.)

ژاپن، موفق‌ترین تیم آسیایی حاضر در مسابقات که در نهایت در ضربات پنالتی مقابل کرواسی (که در حال حاضر به مرحله نیمه نهایی صعود کرده است) حذف شد، ۸۱.۴۸ درصد پاس سالم را در چهار بازی خود رد و بدل کرده است. ژاپنی‌ها در چهار بازی ۱۵۹۳ پاس را در دیدارهای خود رد و بدل کرده‌اند.

نام تیم تعداد پاس پاس سالم درصد پاس سالم
کره جنوبی ۱۸۶۶ ۱۶۰۷ ۸۶.۱۲
ژاپن ۱۵۹۳ ۱۲۹۸ ۸۱.۴۸
استرالیا ۱۵۳۶ ۱۲۰۶ ۷۸.۵۱
قطر ۱۳۳۳ ۱۱۲۸ ۸۴.۶۲
عربستان ۱۱۲۴ ۸۸۱ ۷۸.۳۸
ایران ۹۸۲ ۷۳۵ ۷۴.۸۴

البته آمارهای منفی ایران در بخش مالکیت توپ در شرایطی است که تیم ملی از حیث بازی تهاجمی بهتر از سایر تیم‌های آسیایی مانند قطر، عربستان و حتی استرالیا بوده است و در چندین شاخصه مهم (دوندگی و اقدام برای گل‌زنی) آمار خوبی را به جای گذاشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها