أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۸۹۵۱
زمان انتشار: ۱۰:۱۶     ۲۶ آذر ۱۴۰۱
مروری بر سفر دولت مردمی به خراسان جنوبی؛
استقبال کم نظیر و پرشور مردم استان خراسان جنوبی از کاروان دولت مردمی نشان داد که تبلیغات سنگین 3 ماهه دشمن در سیاه‌نمایی از کشور‌، ناامید ‌سازی جامعه و دامن‌زدن به بی‌اعتمادی نسبت به مسئولان کمترین میزان اثر گذاری را داشته و قاطبه ملت ایران تلاش شبانه‌روزی دولت برای حل مشکلات را می‌بینند و قدر مسئولان دلسوز و پر تلاش خود را می‌دانند.

سیلی محکم به تبلیغات 3 ماهه دشمن نتیجه قدرشناسی مردم از دولت پُرکاربه گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی روز پنجشنبه 24 آذر ماه با سفر رئیس‌جمهور و برخی وزرا به منظور بهره‌برداری از مصوبات دور اول سفر استانی دولت‌، پیگیری تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، سرکشی به مناطق محروم و دور افتاده و دیدار با اقشار مختلف مردم آغاز شد.

آغاز دور دوم سفرهای استانی دولت آیت‌الله رئیسی در کمتر از یک سال و نیم از شروع به کار دولت و به‌ویژه پس از 3 ماه تلاش دشمن برای متوقف ساختن قطار پیشرفت و خدمت‌رسانی به مردم با ایجاد اغتشاش و آشوب در کشور اهمیتی دو چندان یافته و از یک سو نشان از عزم و اراده دولت مردمی برای پیشبرد امورکشور و گره گشایی از زندگی مردم است و از سوی دیگر نشانه حقانیت رویکرد و صداقت در عملکرد دولتمردان در گره نزدن مسائل کشور و منافع ملی به بیرون از مرزها و به ثمر رساندن پروژه‌های بزرگ و بعضا معطل مانده و همچنین فعال ‌سازی صنایع تعطیل و نیمه تعطیل به رغم تحریم‌ها و فشارهای سنگین اقتصادی است.

از سوی دیگر استقبال کم نظیر و پرشور مردم استان خراسان جنوبی از کاروان دولت مردمی و گلباران خودروی حامل رئیس‌جمهور در شهرستان نهبندان نشان داد که اولا مردم در فضای حقیقی با لشکر ساختگی و جعلی در فضای مجازی بسیار متفاوت است و از طرفی تبلیغات سنگین 3 ماهه دشمن در سیاه‌نمایی از کشور‌، ناامید ‌سازی جامعه و دامن زدن به بی‌اعتمادی نسبت به مسئولان کمترین میزان اثر گذاری را داشته و قاطبه ملت ایران تلاش شبانه‌روزی دولت برای حل مشکلات را می‌بینند و قدر مسئولان دلسوز و پر تلاش خود را می‌دانند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح روز پنجشنبه در آغاز دومین دور از سفرهای استانی با استقبال نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان، استاندار و جمعی از مقامات محلی وارد بیرجند مرکز خراسان جنوبی شد.

رئیسی در بدو ورود به خراسان جنوبی این استان را شناخته شده به علم و فرهنگ عنوان کرد و با بیان اینکه هرگونه خدمت و کار برای مردم بسیار خوب، متدین، مخلص، با صفا و صمیمی استان خراسان جنوبی را برای خودمان و دولت توفیقی بزرگ می‌دانیم، خاطرنشان کرد: همچنان که بارها اعلام کردیم به هیچ عنوان پیشرفت کشور را متوقف نکرده و نخواهیم کرد. بحمدالله مسئله‌ای که دشمنان ایجاد کردند با مقاومت و ایستادگی مردم ناکام می‌ماند و کار سازندگی و پیشرفت در کشور پیش خواهد رفت.

افتتاح مدول دوم تصفیه‌خانه شهر بیرجند با حضور رئیسی

رئیس‌جمهور سپس به تصفیه خانه شهر بیرجند رفت و بخش مایع مدول دوم «پروژه تصفیه‌خانه پساب و بازچرخانی » آن با ظرفیت ۲۱ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز را به طور رسمی افتتاح کرد.

این تصفیه‌خانه با هدف افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب، سالم‌‌سازی محیط زیست، رونق کشاورزی، تأمین آب جایگزین و اشتغالزایی، بهره‌برداری از بخش مایع واحد تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند با سیستم لجن فعال و نیز حذف نیتروژن با ظرفیت ۲۱ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز برای جمعیت ۱۴۰ هزار نفر راه‌اندازی می‌شود.

سیلی محکم به تبلیغات 3 ماهه دشمن نتیجه قدرشناسی مردم از دولت پُرکار

استفاده از آب تصفیه شده برای مصارف غیرشرب مانند تأمین نیازهای صنعت، فضای سبز و کشاورزی، امکان حفاظت از مخازن آب‌های زیرزمینی و استفاده از لجن تثبیت شده، امکان استفاده بهینه از پساب و ایجاد منبع آبی مطمئن و نیز افزایش و بهبود استانداردهای سلامتی و بهداشت عمومی از دیگر اهداف بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه است.اعتبار ارزی این پروژه بالغ بر ۲۳ میلیون یورو است که برای اولین بار از اعتبارات خارجی و از سوی بانک بین‌المللی توسعه و تجارت اکو تأمین شده است.احداث خط انتقال ۹ کیلومتری به قطر ۱۲۰۰ میلی‌متری از ویژگی‌های دیگر این پروژه است.

چرا برخی اصرار دارند پیشرفت‌های بزرگ ملت ایران را انکار کنند؟

رئیس‌جمهور در ادامه برنامه‌های دومین سفر استانی دولت مردمی به خراسان جنوبی، در اجتماع باشکوه مردم بیرجند ضمن گرامیداشت یاد شهدای این منطقه با بیان اینکه استان خراسان جنوبی به دانش و فرهنگ شناخته شده است، گفت: جلوه‌های دینی، علمی و فرهنگی این استان، شخصیت‌های اثرگذار آن و نیز سختکوشی و بصیرت مردم این منطقه در هر کوی و برزنی مثال‌زدنی است.

وی در ادامه دشمن‌شناسی و موضع‌گیری صحیح و به موقع را از دیگر ویژگی‌های مردم استان خراسان جنوبی برشمرد و افزود: این همراهی شما با انقلاب و نظام اسلامی آنچنان بوده است که دشمن را در همه توطئه‌ها ناکام گذاشته و از شما مردم، تصویری نمونه در بصیرت‌آفرینی در سراسر کشور ساخته است.

آیت‌الله رئیسی پشتوانه مردمی را مهم‌ترین مؤلفه اقتدار و امنیت کشور دانست و گفت: بسیاری از کشورها قدرت‌شان متکی به سخت‌افزارها و جنگ‌افزارهای نظامی است، اما قدرت جمهوری اسلامی ایران برگرفته از پشتوانه عظیم مردمی است که امروز در کشور به آن شدیداً نیاز داریم.

سیلی محکم به تبلیغات 3 ماهه دشمن نتیجه قدرشناسی مردم از دولت پُرکار

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دشمن در تلاش است این پشتوانه عظیم و قدرتمند مردمی نظام را سست یا تضعیف کند، تصریح کرد: مردم ما در اقسام توطئه‌هایی که از ابتدای انقلاب تاکنون از سوی دشمن طراحی و اجرا شده، به‌ویژه در توطئه اخیر با بصیرت و بردباری همه فتنه‌انگیزی‌ها را ناکام گذاشته‌اند.

رئیسی روحیه استقلال‌خواهی و استقلال‌طلبی در اقتصاد، سیاست، فرهنگ و امنیت را ویژگی برجسته ملت ایران و همچنین عامل عصبانیت دشمنان از این ملت عنوان کرد و گفت: اینکه دختر و پسر ما با تحصیل‌شان، مردان و زنان ما با کار و فعالیت‌شان و دانشمندان و متخصصان ما با دانش و تخصص‌شان در تلاش برای پیشرفت کشور بدون وابستگی به دیگران هستند، دشمن را عصبانی کرده و لذا در تلاش است این روحیه استقلال‌خواهی و استقلال‌طلبی را از مردم بگیرد، اما مردم خراسان جنوبی و همه ملت ایران از وابستگی بیزارند.

«خنثی‌‌سازی تحریم، دور زدن تحریم‌ها و ایجاد فرصت از تحریم‌ها» سه رویکرد دولت و ملت

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه دشمنان فکر کردند با تحریم و فشار می‌توانند ما را متوقف کنند، اما ما هرگز متوقف نشدیم، تصریح کرد: تلاش کردند صادرات نفت ما را به صفر برسانند و تجارت غیرنفتی ما را متوقف کنند، اما دیدند نه تنها صادرات نفت ایران متوقف نشد، بلکه امروز به‌اندازه قبل از دوران تحریم نفت می‌فروشیم و تجارت غیرنفتی ما با منطقه و جهان رشد قابل توجهی داشته است، آیا اینها پیشرفت نیست؟

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به بازدید خود از کارخانه کویر تایر در استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: امروز متخصصان ما بر پایه کار دانش‌بنیان، ظرافت، ابتکارعمل و نوآوری‌های مثال‌زدنی خلق کردند و نه تنها محصولی که برخی کشورهای دیگر در تولید آن سرآمد هستند با کیفیت بسیار بالا تولید می‌کنند، بلکه کارخانه و خط تولید آن را نیز خودشان طراحی و احداث کرده‌اند، چرا این پیشرفت‌ها دیده نمی‌شود؟!

سیلی محکم به تبلیغات 3 ماهه دشمن نتیجه قدرشناسی مردم از دولت پُرکار

رئیسی در ادامه خنثی‌‌سازی تحریم، دور زدن تحریم‌ها و ایجاد فرصت از تحریم‌ها را سه رویکرد دولت و ملت در مواجهه با فشار و تحریم‌های ظالمانه دشمن برشمرد و افزود: اگر چه ما به دنبال رفع تحریم‌ها هستیم، اما خنثی‌‌سازی تحریم‌ها نیز در دستور کار است و متوقف شدن پشت تحریم‌ها نه با روحیه ملت ما سازگار است و نه با روحیه این طلبه خدمتگزار مردم، بلکه روحیه ما غنی شدن از شعار «ما می‌توانیم» شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی ضمن تشکر صمیمانه از استقبال بسیار پرشور و صمیمانه مردم خراسان جنوبی از دولت مردمی، اظهار داشت: این حضور با عظمت را به حساب ارادت شما مردم عزیز به انقلاب، نظام اسلامی و رهبری معظم انقلاب و پاسداشت خون شهدا و ایثارگری ایثارگران می‌گذارم و بار دیگر تأکید می‌کنم با دو اصل اعتماد به خدا و اتکای به داشته‌های این ملت بزرگ همه گره‌ها بازشدنی و همه مشکلات قابل رفع است.

بازدید رئیسی از اولین خط تولید تایر تک مرحله‌ای کشور در کارخانه کویرتایر بیرجند

رئیس‌جمهور در ادامه به کارخانه کویرتایر به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه صنعتی و تولیدی استان رفت و از بخش‌های مختلف تولیدی و نمایشگاه داخلی‌‌سازی قطعات این کارخانه بازدید کرد.

سیلی محکم به تبلیغات 3 ماهه دشمن نتیجه قدرشناسی مردم از دولت پُرکار

رئیسی در پایان بازدید خود در جمع کارگران این کارخانه با قدردانی از تلاش‌های همه مدیران و کارگران این واحد صنعتی گفت: امروز شاهد نگاه دانش‌بنیان و بومی‌‌سازی به روزترین فناوری‌ها در این کارخانه بودیم که باعث خوشحالی و ارزشمند است.

ایجاد ۲ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم با بهره‌برداری از واحد احیای مستقیم مجتمع فولاد قائنات

رئیسی همچنین بعد از ظهر پنجشنبه در ادامه برنامه‌های دومین سفر استانی دولت مردمی به استان خراسان جنوبی، با حضور در شهرستان قائنات، واحد احیای مستقیم مجتمع فولاد این شهرستان را با ظرفیت تولید سالیانه ۸۰۰ هزار تن افتتاح کرد. با بهره‌برداری از این واحد که اولین واحد صنعت سنگین در شرق کشور محسوب می‌شود، ۴۰۰ فرصت شغلی مستقیم و ۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

سیلی محکم به تبلیغات 3 ماهه دشمن نتیجه قدرشناسی مردم از دولت پُرکار

برای راه‌اندازی واحد احیای مستقیم مجتمع فولاد قائنات ۱۰۰ میلیون یورو هزینه شده و با توجه به اینکه در راستای تقویت دانش فنی و مهندسی ایرانی و مقابله با تحریم‌ها ۴۵ شرکت داخلی عهده‌دار طراحی و تولید قطعات مورد نیاز این مجتمع بودند، در احداث این واحد بالغ بر ۲ میلیون و ۳۵۳ هزار یورو صرفه‌جویی ارزی شده است.

ضرورت شناساندن ظرفیت‌های اقتصادی خراسان جنوبی به فعالان اقتصادی و تجار کشورهای خارجی

رئیس‌جمهور در ادامه با حضور در نشست «پیشرفت و آبادانی» و در جمع فعالان اقتصادی و کارآفرینان، استاندار خراسان جنوبی را مامور کرد تا با هماهنگی شورای‌عالی معادن و با تشکیل جلسات همفکری با فعالان و صاحب‌نظران بخش معدن در استان موانع و مشکلات پیش‌روی رونق اقتصاد معدن را بررسی و برطرف کنند.

وی از مسئولان بخش‌های دولتی مرتبط خواست که در مسیر حل مشکلات، تلاش‌های پیگیرانه و مجدانه بخش خصوصی برای سامان دادن کسب و کار خود و کنار زدن مشکلات و موانع را الگوی خود قرار دهند و خاطرنشان کرد: رونق اقتصاد معدن در خراسان جنوبی بسیار اهمیت دارد و باید با سرعت و جدیت از سوی استاندار و دیگر مسئولان دنبال شود.

سیلی محکم به تبلیغات 3 ماهه دشمن نتیجه قدرشناسی مردم از دولت پُرکار

رئیسی با بیان اینکه بخش دولتی در ۴۳ سال گذشته تجربه موفقی از حضور در بخش اقتصادی نداشته است، گفت: بخش تعاونی و بخش خصوصی کشور ظرفیت و آمادگی حضور فعال و موثر در بخش اقتصاد کشور را دارند و بخش دولتی باید از آنها حمایت و شرایط فعالیت آنها را تسهیل کند.

از دیدار چهره به چهره با مردم روستای مرزی لانو تا جضور در اجتماع عظیم مردم نهبندان

آیت‌الله رئیسی دیروز جمعه و در دومین روز از سفر خود به استان خراسان جنوبی با حضور در جمع مردم مرزنشین روستای لانو از توابع شهرستان سربیشه، ضمن دیدار و گفت‌وگو با مردم این منطقه، از طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی روستاهای این شهرستان نیز بازدید کرد.

رئیس‌جمهور در جریان این سفر از طرح‌های تامین آب و آبرسانی به روستاهای منطقه که توسط قرارگاه‌های پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران در حال اجرا است بازدید کرد و با توضیحات دست‌اندرکاران اجرای این طرح‌ها از جزئیات طرح‌ها و اقدامات در دست انجام برای رفع مشکلات ناشی از کم‌آبی این منطقه مطلع شد.

رئیسی در ادامه از کارگاه‌های قالیبافی و حوله‌بافی که توسط گروههای جهادی به منظور توانمند‌سازی زنان سرپرست خانوار راه‌اندازی شده، بازدید و با فعالیت‌های در حال انجام در این مرکز برای توانمند‌سازی زنان سرپرست خانوار و نیز خانوارهای روستایی آشنا شد.

رئیس‌جمهور سپس در اجتماع پر شور مردم نهبندان حضور یافت و در سخنانی با تاکید بر اینکه کشور ما به دست مردان و زنان همین کشور ساخته شده و ساخته خواهد شد، افزود: ما امید و انتظاری از دستان بیگانه نداریم. نهبندان دیروز با امروز به برکت انقلاب اسلامی خیلی متفاوت شده است. در بازدید خود دیدم که در این مناطق کار جدی برای آبرسانی انجام می‌گیرد تا با اجرای یک برنامه‌زمان‌بندی شده آب را به این مناطق برسانند.

سیلی محکم به تبلیغات 3 ماهه دشمن نتیجه قدرشناسی مردم از دولت پُرکار

رئیسی با اشاره به مطالبات مطرح شده درباره اجرای طرح توسعه منطقه خاطرنشان کرد: تأکید می‌کنم که طرح توسعه این منطقه باید با قوت دنبال شود. البته این طرح توسعه زیرساخت‌هایی می‌خواهد. گازرسانی به منطقه انجام شده و مشکل کم‌آبی منطقه نیز با اقدامات قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در حال پیگیری است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: مردم عزیز نهبندان، مرزبانان باصفای کشور عزیزمان هستند که این‌جا حقیقتاً خوب مرزبانی می‌کنند. تهدیدات در نقطه مرزی همیشه زیاد است، اما این سؤال وجود دارد که چگونه با این وجود نهبندان و خراسان جنوبی دارای پایین‌ترین نرخ جرم و جنایت است. دلیل این موضوع را باید در فرهنگ، دین‌مداری و عشق مردم به خدا و تربیتی که در خانواده‌های نهبندانی و خراسان جنوبی و قائنی و فردوس و طبس و این مناطق وجود دارد جست‌وجو کرد.

آیت‌الله رئیسی گفت: مردم این منطقه از شیعه و سنی فرزندان خودو را با عشق به فرهنگ دینی‌شان تربیت و از آنها در مقابل تهاجم فرهنگی صیانت می‌کنند و این اساس و پایه باید به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند توسط مسئولین مربوطه، توسط مردم به‌ویژه معلمان، اساتید، روحانیت و دیگر اثرگذاران حفظ شود.

در ۲۹ شهر استان خراسان جنوبی زمین ویلایی برای ساخت مسکن به متقاضیان عرضه خواهد شد

رئیسی همچنین در نشست «شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان» گفت: باید صمیمانه از مردم صمیمی، بابصیرت و زمان‌شناس بیرجند و نهبندان و همه اهالی خراسان جنوبی که حقیقتاً جلوه و حماسه‌ای از حضور را به نمایش گذاشتند قدردانی کنم. این حضور جلوه پایبندی مردم به انقلاب اسلامی، ارزش‌ها، ولایت و شهداست و امیدوارم بتواند آثار و برکات خودش را در استان و کشور داشته باشد.

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود در این جلسه به موضوع مسکن اشاره کرد و ضمن تقدیر و تجلیل از زحمات دغدغه مندانه مرحوم مهندس رستم قاسمی وزیر فقید راه و شهر‌سازی در زمینه‌‌سازی برای ساخت یک میلیون مسکن در سال تصریح کرد: بنا به گفته آقای استاندار در حال حاضر در ۲۹ شهر از استان خراسان جنوبی زمینه واگذاری زمین به صورت ویلایی را داریم که امکان بسیار خوبی برای خانه‌دار شدن مردم این شهرهاست و لازم است واگذاری و ارائه تسهیلات به متقضیان با سرعت انجام شود.

سیلی محکم به تبلیغات 3 ماهه دشمن نتیجه قدرشناسی مردم از دولت پُرکار

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به برخی اظهارات و تردیدها افکنی‌ها درباره ساخت یک میلیون مسکن در سال گفت: بارها گفتیه‌ایم این میزان ساخت مسکن هم نیاز کشور است، هم تکلیف قانونی است و هم وعده ماست و به ضرس قاطع می‌گوییم که انجام آن با همت همه مسئولان مربوطه قابل تحقق است.

اجرای مصوبات دور اول سفر استانی دولت به خراسان جنوبی به خوبی پیش رفته است

رئیس‌جمهور در نشست خبری پایان دومین سفر استانی دولت مردمی به استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در دور اول سفر ضرورت‌هایی با توجه به‌ برخی عقب‌ماندگی‌ها به‌صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گرفت، اظهار داشت: خوشبختانه اعتبارات تخصیص یافته در اولین سفر دولت به خراسان جنوبی با همت مدیران و جوانان سخت‌کوش استان مورد پیگیری قرار گرفت.

وی افزود: از مجموع ۵ هزار میلیارد تسهیلات تخصیصی که ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد آن برای کارهای عمرانی و ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد هم برای تسهیلات بود، هر دو پرداخت شد؛ یعنی کارها به میزان بایسته پیش رفته اما باید بر سرعت کار افزود تا مصوبات دور اول به نتیجه قطعی برسند.

رئیسی افزود: دور دوم سفرهای استانی هم تکمیل کارهای قبلی‌ است و هم کارهایی که جدیداً باید مورد تأکید قرار گیرد و برای آنها برنامه‌ریزی شود.

سیلی محکم به تبلیغات 3 ماهه دشمن نتیجه قدرشناسی مردم از دولت پُرکار

منبع : کیهان
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها