يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۹۰۶۳
زمان انتشار: ۱۳:۱۴     ۲۸ آذر ۱۴۰۱
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری و سوءاستفاده از اطلاعات کاربران فضای مجازی به بهانه شب یلدا هشدار داد.

به گزارش پایگاه 598، سرهنگ داود معظمی گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نزدیک شدن به شب یلدا اظهارکرد: مجرمان سایبری همواره از هر فرصتی برای سوءاستفاده از کاربران و تحقق اهداف مجرمانه خود بهره می‌برند. یکی از این مناسبت‌ها نیز شب یلداست که گاهی دیده شده افراد سودجو  وناشناس پیام‌هایی حاوی لینک‌های ناشناس با عناوین مختلف تبریک و تخفیف و جایزه و ... را برای کاربران ارسال کرده و از آنان می‌خواهند که با کلیک بر روی لینک مذکور پیام را مشاهده کنند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: در برخی از این پیام‌ها افراد سودجویان با ایجاد لینک‌های آلوده به بدافزار، اقدام به آلوده کردن تلفن همراه یا رایانه کرده و به تمامی اطلاعات محرمانه و خصوصی شهروندان و همچنین اطلاعات حساب بانکی و ... دسترسی پیدا می‌کنند. از این رو توصیه ما به کاربران فضای مجازی این است که از بازکردن هرنوع لینک ناشناسی و حتی لینک‌های مشکوک و نامعتبر ارسال شده از سوی افراد آشنا خودداری کنند.

وی به فرصت طلبی مجرمین درخصوص کلاهبرداری از شهروندان در پوشش تخفیف‌های شب یلدا از جمله بسته اینترنت، قرعه‌کشی و ... اشاره کرد و گفت: برخی از افراد سودجو برخی از کالاها و یا خدمات مرتبط با شب یلدا را با قیمتی بسیار پایین آگهی کرده و تحت عناوین مختلف از جمله حراج ویژه یلدا و... از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند، در این روش کاربران به بهانه خرید با تخفیف شب یلدا و ... به آدرسی اینترنتی مراجعه کرده و در آنجا از طریق صفحات فیشینگ اطلاعات حساب بانکیشان کپی شده و از آن برداشت می‌شود.

معظمی گودرزی افزود: لازم است کاربران حتما از سایت‌های معتبر ،دارای نماد اطمینان و مجاز خریداری کنند و در صورت سفارش کالا تسویه حساب را در محل و پس از رویت و اطمینان از اصالت کالای سفارش داده شده انجام دهند و از پرداخت هرگونه مبلغ تحت عنوان بیعانه جدا خودداری کنند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در مواردی دیده شده که کلاهبرداران و افراد سودجو از روش‌های گفته شده به اطلاعات هویتی و عکس‌ها و تصاویر خصوصی افراد نیز دسترسی پیدا کرده و از این طریق اقدام به اخاذی از آنان می‌کنند. از این رو لازم است که شهروندان در برابر چنین مواردی هوشیار باشند و به هیچ عنوان فریب تبلیغات و وعده‌های دروغین فضای مجازی را نخورند. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها