أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۹۳۰۳
زمان انتشار: ۰۹:۰۴     ۰۳ دی ۱۴۰۱
برخی از ستارگان خارجی لیگ برتر ایران در شرایط سخت تیم‌های خود را تنها گذاشته‌اند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، حضور چند بازیکن خارجی جدید  خبر از جذابیت بیشتر لیگ برتر امسال و برگزاری بازی‌های زیبا و رقابت‌ دیدنی بین تیم‌ها را می‌داد. حضور بازیکنان با سابقه‌ای مثل مانوئل فرناندز، لوکادیا و دیاباته و همچنین بازیکنان باکیفیتی مثل ریکاردو آلوز و دیگر بازیکنان خارجی لیگ قطعا روی کیفیت لیگ برتر تاثیرگذار بود.

با این‌ حال برخی از بازیکنان خارجی و ستاره‌های باشگاه‌های لیگ ایران نتوانستند آن گونه که انتظار می‌رفت، به تیم‌شان کمک کنند. آن‌ها در بزنگاه‌های مهم در کنار تیم‌شان نبودند و هر کدام به نحوی غایب بودند.

آیاندا پاتوسی

کلیدی ترین مهره فولادی‌ها طی چند فصل اخیر، همواره تعطیلات بیشتری را نسبت به هم‌تیمی‌هایش می‌گذراند و با بهانه‌های مختلف با تاخیر زیاد به اردوی تیمش ملحق می‌شود. تعطیلات جام جهانی فرصت خوبی برای فولادی‌ها بود تا روند نامطلوب چند وقت اخیر خود را تغییر دهند و شرایط را به سود خود برگردانند.

فولادی‌ها در این تعطیلات یک اردوی خارجی هم برپا کردند و در دوبی با برگزاری بازی‌های دوستانه، خود را برای ادامه لیگ و برای لیگ قهرمانان آسیا آماده کردند. با این حال پاتوسی غایب مهم فولادی‌ها بود و همانند فصل‌های گذشته غیبت طولانی مدتی داشت و بسیار دیر به تمرینات اضافه شد. پاتوسی بارها جریمه شده و این غیبت‌ها به عملکرد او آسیب زده است اما تاثیری روی تصمیماتش نگذاشته است.

او وقتی به تعطیلات می‌رود، فراموش می‌کند به تمرین تیمش برگردد! پاتوسی این بار به بهانه یک تصادف جزیی با تاخیر در تمرینات تیمش حضور پیدا کرد و این روزها به طور اختصاصی تمرین می‌کند تا به شرایط آمادگی خود نزدیک شود. هافبک فولادی‌ها همواره در بزنگاه‌های مهم در کنار تیم خود نبود.

ستاره‌هایی که در بزنگاه‌ها تیم‌شان را تنها می‌گذارند!

شیخ دیاباته

آقای گل سابق لیگ برتر با سر و صدای زیادی به لیگ برتر برگشت. او لباس قرمز را بر تن کرد و هواداران پرسپولیس امیدوار بودند این بازیکن بتواند به تیم‌شان کمک کند و بدرخشد تا پرسپولیس خیال راحتی در خط حمله خود پیدا کند.

او اما پس از حضور در پرسپولیس به دلیل مصدومیت نتوانست در بازی‌های زیادی به میدان برود. دیاباته در سه دیدار به عنوان بازیکن تعویضی در زمین حضور پیدا کرد. شیخ دیاباته در مجموع تنها ۸۱ دقیقه برای پرسپولیس بازی کرد و یک گل نیز به ثمر رساند.

پس از تعطیلات لیگ، سرخپوشان امیدوار بودند با حضور شیخ دیاباته و خط حمله قدرتمند خود، در بازی مقابل استقلال، رقیب سنتی خود را شکست دهند اما پیش از داربی اعلام شد دیاباته مجددا مصدوم شده است. مهاجم پر سر و صدای پرسپولیس بیشتر از کمک به تیمش، همواره با مصدومیت دست و پنجه نرم کرده است و در مواقع حساس نتوانسته کمکی به تیمش کند.

ستاره‌هایی که در بزنگاه‌ها تیم‌شان را تنها می‌گذارند!

مائول فرناندز

او یکی از بازیکنان با سابقه پرتغالی است که در لیگ برتر ایران حضور دارد. این هافبک به همراه ژوزه مورایس به سپاهان آمد و خرید پر سر و صدایی بود. فرناندز با سابقه بازی در والنسیا، اورتون و بنفیکا لباس سپاهان را بر تن کرد تا به جذابیت‌های لیگ ایران اضافه کند.

به نظر می‌رسید سپاهانی‌ها خرید خوبی انجام داده‌اند. این بازیکن از کیفیت بالایی برخوردار است اما به دلیل سن بالایی که دارد، غیبت‌های زیادی داشت و نتوانسته به تیمش کمک چندانی کند. این هافبک ۳۶ ساله در بازی دوستانه پیش فصل مقابل خوشه طلایی در حال گرم کردن مصدوم شد. او البته به شروع لیگ رسید اما در هفته اول فرصت چندانی مقابل استقلال پیدا نکرد و تنها یک دقیقه بازی کرد. فرناندز در ۴ هفته بعدی ۳۲۰ دقیقه برای تیمش به میدان رفت اما پس از آن دوباره مصدوم شد. او در سه بازی مهم تیمش غیبت داشت و در ادامه نیز فرصت چندانی برای بازی کردن پیدا نکرد.

این هافبک پرتغالی پس از تعطیلی لیگ و شروع دوباره تمرینات، نزدیک به یک ماه در تمرینات تیمش غیبت داشت و مصدومیت دلیل این غیبت بود. حالا فرناندز در اردوی سپاهانی‌ها حضور دارد اما به خاطر مصدومیت‌های پیاپی از آمادگی دور است و نتوانسته کمک چندانی به تیمش کند. حالا خبرهایی مبنی بر جدایی احتمالی این بازیکن در نیم فصل به گوش رسیده است.

ستاره‌هایی که در بزنگاه‌ها تیم‌شان را تنها می‌گذارند!

یورگن لوکادیا

مهاجم سابق آیندهوون، برایتون و هوفنهایم از بوندس لیگ به لیگ ایران و پرسپولیس آمد. لوکادیا در ۱۲ هفته ابتدایی عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت و شش گل برای سرخپوشان به ثمر رساند. پرسپولیسی‌ها با حضور او در زمین به صدرجدول لیگ برتر رسیدند و درخشش این مهاجم هلندی نوید یک مهاجم شش دانگ را برای آن‌ها می‌داد.

اما در حالی که پرسپولیسی‌ها با حضور مهاجمان زهردار خود مصمم بودند تا با کسب پیروزی در داربی و شکست تیم رقیب خود جای خود را در صدرجدول تثبیت کنند اما پیش از داربی او تصمیم گرفت از ایران خارج شود و در نهایت پرسپولیس را تنها گذاشت. مهاجمی که در بین هواداران به محبوبیت رسیده بود، پشت تیمش را خالی کرد و در این بزنگاه مهم کنار رفت.

ستاره‌هایی که در بزنگاه‌ها تیم‌شان را تنها می‌گذارند!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها