کد خبر: ۵۱۹۴۶۵
زمان انتشار: ۰۸:۳۵     ۰۷ دی ۱۴۰۱
از خون جوانان وطن لاله دمیده...
همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، ۴۰۰ لاله خوشنام روی دستان مردم ۳۱ استان تشییع شدند.

به گزارش پایگاه 598، روز گذشته و همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، ۴۰۰ لاله خوشنام روی دستان مردم ۳۱ استان تشییع شدند. این ۴۰۰ رزمنده گمنام یادگاران عملیات‌های بدر، رمضان، بیت‌المقدس، کربلای ۵ و کربلای ۶ و الفجر۱ هستند. ۲۰۰ تن از این شهدای والامقام، در استان‌ها تشییع شدند و ۲۰۰ شهید دیگر به اجتماع عظیم عزاداران فاطمی استان تهران عطر و بوی الهی بخشیدند.

حضرت فاطمه(س)؛ الگوی بشریت 
رئیس جمهور کشورمان اما با حضور درجمع تشییع‌کنندگان شهدا در تهران، حضرت فاطمه اطهر(س) را الگوی بشریت دانست و با تأکید بر اینکه حضرت زهرا (س) به‌دنبال مقابله با بازگشت جاهلیت بود، گفت: امام خمینی (ره) هم پرچم تحول‌خواهی را مانند مادر خود بلند و برای اجرای دین، اخلاق، عدالت و مبارزه با طاغوت قیام کردند. دکتر رئیسی با تشبیه اغتشاشات اخیر به جنگ احزاب، گفت: آن زمان هم همه کمک می‌کردند. همه جریانات ضدانقلاب به میدان آمدند. آنانی هم که رسماً در میدان نبودند، شایعه‌پراکنان و شایعه‌سازان بودند. رئیس‌جمهور با بیان اینکه دلیل عصبانیت دشمن، پیشرفت‌های ماست، تأکید کرد دشمن عمود خیمه نظام را هدف قرار می‌دهد. وی افزود: اگر در هر بخشی از کشور موفقیت می‌بینید، مربوط به آنجایی است که به سخن امام(ره) و رهبری توجه شده است. هرجا کاستی وجود دارد، مربوط است به کسانی که یا اعتقاد نداشتند و کارهایی را به دست گرفتند و یا اعتقاد داشتند و در عمل ناکارآمد بودند. وی یادآور شد: دشمنان می‌گویند بالاترین فشارها را در تاریخ به کشوری وارد کردیم، اما این فشارها شکست خورده است. ما نه می‌توانیم به عقب برگردیم و نه می‌توانیم در جا بزنیم. ملت ما به رهبریِ امام خامنه‌ای تصمیم گرفته پیشرفت کند. ما حق عقبگرد نداریم. رمز پیروزی ما در مقاومت و ایستادگی است. آغوش ملت برای همه کسانی که دچار فریب شدند، باز است. آن‌ها جوانان این کشور هستند. اما به معاندان رحم نخواهیم کرد.

کاهش نرخ ارز با مشارکت مردم 
دکتر رئیسی یادآور شد: اطمینان دارم با مشارکت مردم، نرخ تورم و ارز حتماً متفاوت خواهد شد و شرایط کاهشی پیدا خواهد کرد. زنان و مردان ما، حرمت شهیدان، حرمت خانواده شهیدان و حرمت قانون را حفظ خواهند کرد. آینده بسیار روشنی در انتظار ملت ایران و جوانان عزیز است. یقین داشته باشید کسانی که اهل شهید و شهادت‌اند، هیچ زمان یأس را به کشور و اطراف خود راه نمی‌دهند.

حرکت امروز مردم ۴۴ سال است ادامه دارد
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران نیز در حاشیه این مراسم گفت: حرکت امروز مردم ۴۴ سال است که ادامه دارد. سردار علی فدوی  ادامه داد: مردم در این سال‌ها همواره در مسیر حق انقلاب اسلامی حضور دائمی داشته‌اند. اگر چه هر روز به خباثت‌ها و شیطنت‌های دشمنان اضافه شده و آن‌ها ابزارهای جدیدی را برای دشمنی ایجاد کرده‌اند، اما مردم ما هم در جبهه حق پایدار مانده‌اند. مردم تشخیص می‌دهند باید در صحنه‌هایی مثل ۲۲ بهمن، ۱۳ آبان یا تشییع پیکر شهید سلیمانی حضور داشته و فریاد بزنند وعده خدا حق است و حزب خدا همیشه پیروز است. مردم در عمل ثابت کرده‌اند در جبهه حق حضور داشته و هیچ‌گاه مغلوب جبهه باطل نمی‌شوند. مردمی که در دفاع مقدس حضور یافتند، می‌دانستند امکان شهادت در این جبهه وجود دارد. حدود ۲۰۰ هزار نفر هم به شهادت رسیدند و همین ثابت می‌کند مردم با جان خود پای جبهه حق ایستاده‌اند.

میهمان‌نوازی مردم مشهد از ۱۲ میهمان امام هشتم(ع) 
تشییع شهدا در مشهد مقدس اما با حال و هوای عرض ارادت مردم به امام هشتم(ع) و عزاداران حضرت زهرای اطهر(س) عجین شده بود. پیکر نورانی ۱۲ رزمنده روی دستان زائران آفتاب، مضجع نورانی امام رضا (ع) را طواف کردند. خیابان‌های مشهد شاهد مادران شهدا و زنان غیرتمندی بود که با چشمانی اشک‌آلود گرد شهدا جمع شدند. کارکنان مؤسسه فرهنگی قدس  نیز همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) میزبان یک شهید گمنام بودند. در شهر مقدس قم نیز پیکر مطهر ۶ شهید دوران دفاع مقدس از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) بر شانه‌های مردم تشییع شد و مقرر شد پیکر مطهر پنج نفر از این شهدا در مراکز نظامی، حوزوی و فرهنگی این استان به خاک سپرده ‌‌شود. آیین تشییع شهدای گمنام در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، مازندران، همدان، هرمزگان و همچنین استان مرکزی ‌به صورت همزمان و با حضور پرشور مردم انجام شد. 

* روزنامه قدس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها