کد خبر: ۵۱۹۶۳۴
زمان انتشار: ۰۸:۴۵     ۱۲ دی ۱۴۰۱
کاربران فضای مجازی از رفتار دوگانه کاربرانی که کریسمس را جشن گرفتند اما مردم را به عدم برگزاری جشن های ملی دعوت کردند، انتقاد کرده و آن را نشان «غرب‌زدگی» عنوان کردند.

به گزارش پایگاه 598، همزمان با فرا رسیدن سال نو میلادی، برخی از کاربران و عوامل رسانه ای معاند، این مناسبت را جشن گرفته و پیام تبریک منتشر کردند. در بین این افراد برخی سلبریتی های خارج نشین و چهره های سرشناس فضای مجازی نیز دیده می شود. موضوعی که موجب شد کاربران فضای مجازی نسبت به آن واکنش نشان دهند.

کاربران توئیتری در واکنش به برگزاری جشن کریسمس توسط کاربران معاند، یادآور شدند که اولا این طیف، در جریان اعتراضات و آشوب های ایران، خود را عزادار اعلام کرده و حتی برخی جشن های ملی و تاریخی را تحریم کرده بودند. از طرفی دیگر جشن کریسمس برگرفته از فرهنگ غربی بوده و به جز هموطنان مسیحی و ارمنی در داخل و خارج از کشور، هیچ سنخیتی با فرهنگ ایرانی ندارد. علاوه بر این یادآور شدند که اگر کسی هم می‌خواهد تبریک بگوید باید به آغاز سال نو میلادی اشاره کند و از عبارت «happy new year» استفاده کند، زیرا کریسمس به معنای سالروز میلاد حضرت مسیح(ع) بوده و تاریخ آن ۲۵ دسامبر / ۴ دی می‌باشد.

کاربران فضای مجازی از رفتار دوگانه این افراد و دعوت مردم به عدم برگزاری جشن های ملی انتقاد کرده و آن را نشان «غرب‌زدگی» عنوان کردند. در ادامه واکنش کنایه آمیزی کاربران توییتری را مشاهده می کنید.

منبع : مشرق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها