کد خبر: ۵۱۹۸۳۳
زمان انتشار: ۰۸:۵۱     ۱۷ دی ۱۴۰۱
جامعه پزشکی هند هرگز حمایت بی‌قید و شرط شهید سلیمانی و نیروهایش را که در حفاظت از کارکنان بهداشتی ما مؤثر بودند، فراموش نمی‌کند، اگر او نبود نمی‌دانیم چه اتفافی می‌توانست برای پرستاران رخ دهد.»

به گزارش پایگاه 598، یک کاربر فضای مجازی نوشت: در سال ۲۰۱۴ و در حالیکه ۲۳ روز از اسارت ۴۶ پرستار هندی در تکریت عراق بدست داعش می‌گذشت نیروهای حشد الشعبی عراق و با یک عملیات سریع اونا رو نجات دادند و به هند برگرداندند. سید اکبرالدین سخنگوی وزارت خارجه هند از فرمانده این عملیات قدردانی کرد، او کسی نبود جز سردار سلیمانی.

اما نگاهی به اصل خبر می‌اندازیم.

به گزارش اعتمادآنلاین دکتر فیض عباس پزشک شاغل در لاکنو هند در سال ۱۳۹۹ طی یادداشتی نوشت:

پس از مدت‌ه، مصیبت طولانی 46 پرستاری که در عراق تحت خشونت گرفتار گرفته بودند سرانجام به پایان رسید. پرستاران از چنگ شبه‌نظامیان در این کشور نفت‌خیز خلیج فارس آزاد شدند.

سید اکبرالدین، سخنگوی وزارت امور خارجه هند به خبرنگاران گفت: «می توانم  تأیید کنم که پرستاران توسط تیمی به فرماندهی شهید سرلشکر سلیمانی به همراه حشدالشعبی عراق آزاد شدند. آنها عملیات بزرگی علیه داعش ترتیب دادند و ۴۶ پرستار هندی را پس از ۲۳ روز اسارت از دست داعش نجات دادند.

در سال ۲۱۴، داعش ۴۶ پرستار را از بیمارستان تکریت ربود و در  یک کارگاه ساختمانی نزدیک شهر موصل زندانی کرد. 

یکی از پرستاران نجات یافته که خواست نامش فاش نشود، با یادآوری صحنه‌های وحشتناک میدان نبرد، گفت که بیش از یک هفته در تکریت ماندیم. روز بعد مجبور شدیم سوار دو اتوبوس شویم و ما را به موصل بردند. ما را در بیمارستانی در آنجا نگه داشتند.

دکتر دی پی سینگ، پزشک شاغل مستقر در لاکنو می گوید: «جامعه پزشکی هند هرگز حمایت بی‌قید و شرط شهید سلیمانی و نیروهایش را که در حفاظت از کارکنان بهداشتی ما مؤثر بودند، فراموش نمی‌کند، اگر او نبود نمی‌دانیم چه اتفافی می‌توانست برای پرستاران رخ دهد.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها