يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۹۹۶۳
زمان انتشار: ۱۴:۰۱     ۱۸ دی ۱۴۰۱
در معاملات دومین روز هفته رخ داد؛
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه، ۱۸ دی‌ماه) با ۳۷ هزار و ۱۶۶ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۶۳۵ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا، شاخص هم‌وزن با ۱۰ هزار و ۳۱۵ واحد افزایش به ۴۹۲ هزار و ۴۳۹ واحد و شاخص قیمت با ۶ هزار و ۱۳۸ واحد رشد به ۲۹۳ هزار و ۲۸ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۲۸ هزار و ۵۵۴ واحد و شاخص بازار دوم، ۷۰ هزار و ۶۹۷ واحد افزایش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۹ میلیارد و ۵۷ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۹ هزار و ۱۰۳ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲ هزار و ۵۸۳ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۲ هزار و ۴۳۶ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۲ هزار و ۲۱۴ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۷۲۳ واحد، بیمه پاسارگاد (وپاسار) با یک هزار و ۳۱۲ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۲۸۶ واحد و پتروشیمی نوری (نوری) با یک هزار و ۲۶۲ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.

در مقابل پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۳۸۶ واحد، کشتی جمهوری سالامی ایران (حکشتی) با ۲۱۶ واحد، سایپا (خساپا) با ۲۰۶ واحد و شرکت سرمایه گذاری بهمن (وبهمن) با ۹۰ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

بر پایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، پالایش نفت تهران (شتران)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، بانک تجارت (وتجارت) و بانک ملت (وبملت) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه چهار میلیارد و ۱۹۰ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۶ هزار و ۵۱۶ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۴۸۹ واحد افزایش داشت و به ۲۰ هزار و ۷۵۷ واحد رسید.

در این بازار بیش از پنج میلیارد و ۹۸۴ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۴۷ هزار و ۸۰۲ نوبت بود.

پلیمر آریاساسول (آریا)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر) و فرابورس ایران (فرابورس) تاثیر مثبت بر این شاخص داشتند.

در مقابل بهمن دیزل (خدیزل)، تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک (گدنا)، کشت و دامداری فکا (زفکا) و کشت و دام گلدشت نمونهاصفهان (زگلدشت) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها