أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۹۹۹۰
زمان انتشار: ۰۹:۳۶     ۱۹ دی ۱۴۰۱
پای کریستیانو به مسئله اعدام باز می‌شود؟
عفو بین‌الملل از رونالدو می‌خواهد تا از موقعیتش در النصر برای صحبت درباره نقض حقوق بشر در عربستان سعودی استفاده کند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از گاردین، تعریف و تمجیدهای کریستیانو رونالدو از عربستان در بدو ورود به باشگاه جدیدش «النصر»، سازمان عفو بین‌الملل را بر آن داشت تا از بازیکن سابق منچستریونایتد بخواهد تا از شهرت خود برای برجسته کردن واقعیات هولناک حقوق بشری این کشور استفاده کند.

این بازیکن ۳۷ ساله روز سه‌شنبه پس از امضای قراردادی به ارزش ۱۷۷ میلیون پوند در سال، که او را به پردرآمدترین فوتبالیست تاریخ تبدیل کرده، وارد عربستان سعودی شد.

رونالدو گفت: «من فرصت‌های زیادی داشتم... باشگاه‌های زیادی برای جذب من تلاش کردند، اما به این باشگاه متعهد شدم تا نه تنها فوتبال، بلکه سایر جنبه‌های این کشور شگفت‌انگیز را توسعه دهم. من می‌خواهم دید متفاوتی از این باشگاه و کشور ارائه دهم. به همین دلیل از این فرصت استفاده کردم.»

دانا احمد، پژوهشگر بخش خاورمیانه عفو بین‌الملل در این باره گفت: «این احتمال وجود دارد که مقامات سعودی، حضور رونالدو در این کشور را وسیله‌ای برای منحرف کردن توجهات از سوابق وحشتناک حقوق بشری این کشور دانسته‌اند. رونالدو به جای ستایش عربستان سعودی، باید از تریبون خود برای جلب توجهات به مسائل حقوق بشر در این کشور استفاده کند. عربستان سعودی مرتباً افراد را به دلیل جنایاتی از جمله قتل، تجاوز جنسی و قاچاق مواد مخدر اعدام می‌کند. کریستیانو رونالدو نباید اجازه دهد که شهرت و موقعیتش به ابزاری برای منحرف کردن اذهان عمومی در عربستان تبدیل شود، او باید از فرصت خود در النصر برای صحبت در مورد مسائل بی‌شمار حقوق بشری در این کشور استفاده کند.»

منبع: خبر ورزشی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها