امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۵۲۰۰۲۱
زمان انتشار: ۱۳:۵۶     ۱۹ دی ۱۴۰۱
رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه به طور رسمی از اسطوره فوتبال این کشور بابت اظهارات جنجالی‌اش عذرخواهی کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، نوئل لوگرائه رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه که اخیراً مصاحبه‌ای جنجالی با «رادیو مونت‌ کارلو» انجام داده بود و در اظهاراتی جنجالی به نوعی زین‌الدین زیدان را زیرسؤال برده بود، دقایقی پیش با حضور در یک کنفرانس خبری که به همین خاطر ترتیب داده شده بود، به طور رسمی از اسطوره فوتبال فرانسه و سرمربی سابق رئال مادرید عذرخواهی کرد.

لوگرائه در این کنفرانس خبری گفت: من مصاحبه‌ای با «رادیو مونت‌ کارلو» کردم که نباید آن گفت‌وگو را انجام می‌دادم. اعتراف می‌کنم که اظهارات ناخوشایندی مطرح کرده‌ام که باعث ایجاد سوءتفاهم شده است. زین‌الدین زیدان می‌داند که من مانند همه فرانسوی‌ها برای او احترام زیادی قائل هستم. می‌خواهم بابت این اظهارات که مطلقاً منعکس‌کننده افکار و توجه من به بازیکنی که او در گذشته بوده و مربی‌ای که امروزه شده، نیست، عذرخواهی کنم.

لوگرائه درباره زیدان و شایعه علاقه‌مندی او به حضور روی نیمکت تیم ملی فرانسه گفته بود: «اصلاً برایم اهمیتی ندارد که زیدان چه کاری می‌خواهد انجام دهد. او هر جایی که می‌خواهد برود. خیلی خوب می‌دانم که زیدان همیشه مورد توجه بوده است. او کلی طرفدار دارد و بعضی از آنها برای رفتن دشان لحظه‌شماری می‌کردند، اما چه کسی می‌تواند از کار دشان به طور جدی ایراد بگیرد؟ هیچ‌کسی. به من چه ربطی دارد که زیدان می‌خواهد چه کار کند؟ من هرگز او را ملاقات نکرده‌ام و فدراسیون هم هرگز به قطع همکاری با دیدیه دشان فکر نکرده است. زیدان به هر تیمی و باشگاهی‌ که می‌خواهد، برود. او تلاش کرده با من تماس بگیرد؟ مطمئناً نه. حتی اگر او تماس می‌گرفت، تلفنش را جواب نمی‌دادم».

اظهارات لوگرائه درباره زیدان با انتقاد برخی از چهره‌های برجسته فوتبال فرانسه همراه شد که کیلیان امباپه ستاره 23 ساله تیم ملی فوتبال فرانسه یکی از آنها بود. مهاجم پاری‌سن‌ژرمن در واکنش به اظهارات لوگرائه گفت: «زیدان خود فرانسه است. هیچ‌کس نمی‌تواند به اسطوره‌ای مانند او بی‌احترامی کند».

فرانک ریبری، جبرییل سیسه، یوری ژورکائف و فلورن پیترو از دیگر چهره‌های ورزشی بوده‌اند که نسبت به اظهارات لوگرائه موضع‌گیری کرده‌اند. حتی آمیلی اودئا کاسترا وزیر ورزش کشور فرانسه نیز از لوگرائه انتقاد کرده و از او خواسته است که بابت اظهاراتش از زیدان عذرخواهی کند. او گفت: «به نظر من نیازی به بیان چنین حرف‌هایی نبود. این یک بی‌احترامی شرم‌آور بود که احساسات همه را جریحه‌دار کرد. زیدان اسطوره فوتبال و ورزش ماست».

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها