کد خبر: ۵۲۰۰۲۹
زمان انتشار: ۰۹:۴۱     ۲۰ دی ۱۴۰۱
ارتش لبنان با صدور بیانیه ای از نقض حریم هوایی این کشور توسط پهپاد متعلق به رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از پایگاه النشره، ارتش لبنان از نقض حریم هوایی این کشور توسط رژیم صهیونیستی خبر داد.

بر اساس این گزارش، ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک پهپاد متعلق به رژیم صهیونیستی حریم هوایی لبنان را نقض کرد.

در بیانیه ارتش لبنان آمده است که این پهپاد به مدت ۲۰ دقیقه حریم هوایی لبنان در منطقه رامیا به سمت منطقه مروحین را نقض نمود و سپس آسمان لبنان را به سمت اراضی اشغالی ترک کرد.

ارتش لبنان همچنین از پیگیری این موضوع با هماهنگی نیروهای سازمان ملل در این کشور خبر داد.

این در حالی است که ارتش لبنان پیش از این هم اعلام کرده بود که دو قایق جنگی رژیم صهیونیستی حریم آب‌های منطقه‌ای لبنان در مقابل رأس الناقوره را نقض کردند.

این نخستین باری نیست که پهپادها و قایق‌های نظامی رژیم صهیونیستی حریم هوایی و آبی لبنان را نقض می‌کنند و دولت لبنان با اعتراض به این اقدامات غیرقانونی، جلوگیری از تکرار آن را خواستار شده است.

ارتش لبنان پیش از این خواستار اعمال فشار به رژیم صهیونیستی جهت توقف اقدامات خصمانه این رژیم علیه بیروت شده بود.

فرماندهی ارتش لبنان در بیانیه‌ای از برگزاری نشستی با حضور ژنرال «آرولدو لازارو» فرمانده نیروهای حافظ صلح بین‌المللی «یونیفل» در لبنان و هیئتی از افسران ارتش این کشور خبر داد.

طرف لبنانی در این نشست به تجاوزات روزمره رژیم صهیونیستی و نقض مکرر حاکمیت زمینی، هوایی و دریایی لبنان پرداخت و بار دیگر پایبندی لبنان به قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل را مورد تأکید قرار داد.

لبنان همچنین از سازمان ملل برای اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی به منظور مهار اقدامات خصمانه آن درخواست کرد. طرف لبنانی همچنین ضرورت عقب نشینی دشمن صهیونیستی از اراضی اشغالی لبنان اعم از مزارع شبعا و تپه‌های کفر شوبا، بخش شمالی منطقه الغجر و دیگر مناطق اشغالی در امتداد کمربند آبی را مورد تأکید قرار داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها