أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۰۱۱۹
زمان انتشار: ۱۴:۵۴     ۲۱ دی ۱۴۰۱
هم‌زمان با انتشار گزارش‌هایی از افزایش اقدامات خشونت بار در سطح جامعه آلمان، مقام‌های محلی از دستگیری نوجوان ۱۷ ساله آلمانی به اتهام قتل معلم خود در شهری در شمال غرب آلمان خبر دادند.

به گزارش پایگاه 598، این تیراندازی در یک مدرسه فنی‌ و حرفه‌ای در شهر کوچک «ایبن بورن» (Ibbenbüren) آلمان رخ داده است.

بر اساس اظهارات سخنگوی دادستانی شهر «مونستر» در نزدیکی شهر محل حادثه، این پسر نوجوان پس از ارتکاب به جرم با تماسی تلفنی خود را بدون هیچ مقاومتی تسلیم پلیس کرده است.

نتایج تحقیات اولیه نشان می‌دهد که این نوجوان، معلم را که روز حادثه در کلاس تنها بوده به وسیله سلاح سرد چاقو به قتل رسانده است. اگرچه انگیزه این قتل برای پلیس همچنان نامشخص است.

این حادثه در حالی رخ داده است که همزمان دانش‌آموز دیگری در غرب آلمان به دلیل برنامه‌ریزی برای یک کشتار جمعی در مدرسه خود در اِسن (Essen) منتظر برگزاری جلسه دادگاه محاکمه است.

به گفته دفتر دادستانی دولت آلمان، این دانش آموز برنامه ریزی کرده بود تا با استفاده از بمب‌های لوله‌ای (pipe bombs) معلم‌ها و دانش‌آموزان مدرسه خود را به قتل برساند و آن را یک حمله تروریستی تحت تاثیر راست‌گرایان افراطی جلوه دهد.

ماه گذشته، بیش از ۳ هزار نیروی نظامی و امنیتی آلمان در حمله به مخفی گاه‌های افراط گرایان در ۱۱ ایالت از ۱۶ ایالت این کشور، ۲۵ نفر از شخصیت‌های سابق ارتش آلمان را که جزو نیروهای راست افراطی و مخالف قانون اساسی بعد از جنگ جهانی دوم هستند، دستگیر کرد؛ افرادی که قصد داشتند به پارلمان این کشور حمله کرده و دست به کودتا بزنند.

طبق گزارش ها دو نفر از آن‌ها رهبر کلیدی این گروه راست افراطی بودند که از اعضای گروه افراطی «شهروندان رایش» (Reichsregierungen) بوده و مدت ها به دلیل انجام حملات خشونت آمیز و تئوری‌های توطئه‌شان تحت تعقیب پلیس آلمان قرار داشتند.

به دنبال انتشار این خبر، تحرکات راست‌گرایان افراطی در آلمان افزایش یافت. در این رابطه، یک مرد مسلح در شهر درسدن در شرق آلمان پس از کشتن یک زن ۷۰ ساله، با هجوم به یک داروخانه گروگان‌گیری کرد.

تنها چند روز پس از آن، یک مرد دو نگهبان زندان را در نزدیکی شهر «ماگدبورگ» گروگان گرفت.

نانسی فایزر وزیر کشور آلمان نیز از تصمیم دولت برلین برای محدودکردن و افزایش قوانین سختگیرانه در اختیار داشتن و حمل سلاح گرم در این کشور خبر داده بود.

همچنین پیش از این، آمارهای رسمی نشان از افزایش خشونت در جامعه آلمان داشتند. رسانه‌های آلمانی به نقل از مقامات این کشور و مراجع رسمی از جمله «اداره پلیس جنایی فدرال» به آمارهای تکان دهنده ای از میزان این حوادث خشونت‌بار اشاره کردند که در تمام سطوح جامعه آلمان اتفاق افتاده و همچنان در حال افزایش است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها