أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۰۱۸۶
زمان انتشار: ۱۱:۰۲     ۲۴ دی ۱۴۰۱
درسالروز میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن ، در 23 دی ماه 1401 نمازجمعه بخش فشاپویه در مصلی حسن آباد به امامت حجت الاسلام میثم درگاهی برگزار شد.

به گزارش پایگاه 598، درسالروز میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن ، در 23 دی ماه 1401 نمازجمعه بخش فشاپویه در مصلی حسن آباد به امامت حجت الاسلام میثم درگاهی برگزار شد . سخنران این مراسم دبیر شورای اعتلای معماری و شهر دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی با موضوع : " زن ، زندگی فاطمی ، زنان درگام دوم انقلاب " بود ، وی در میان دو نماز مقایسه اجمالی زن در اسلام و غرب ، مقایسه اجمالی زنان در پیش از انقلاب و بعد از انقلاب ، زن در اغتشاشات پاییز 1401 ، رسالت زنان آزاده با الگوی فاطمی در گام دوم انقلاب را تبیین کردپیش از نماز حجت الاسلام احسانی بیان احکام داشته و پس نماز نیز تجمع و شعار در محکومیت نشریه توهین کننده فرانسوی برگزار شد.

*  دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آغاز ضمن تبریک روز میلاد حضرت زهرا (س) وروز زن بخصوص به بانوان حاضر،  درخصوص جایگاه زن در اسلام بیان داشت : اسلام برای زن ارزش و مقام والایی قائل است، زن را دارای روح ظریف و قوام انسانیت دانسته ،  زن شریک مرد در زندگی و مولد نسل بشر ، کانون خانه و خانواده  و پرورش دهنده نسل معنویت و اخلاق مدار دانسته ، زن مومنه شمع عشق و محبت و بهشت ساز دو دنیا می باشد . اسلام به جنبه‌ی انسانی زن تاکید دارد و جنبه‌ی ظاهری انرا فقط برای محارم مجاز میداند . راه زنان برای فعالیت و تلاش زنان در عرصه‌های علمی، فرهنگی اقتصادی و سیاسی وغیره کاملاً باز است ، لکن با ملاحظات حفظ عفت، عصمت، پاکدامنی ، حجاب، کرامت انسانی، وآرایش نکردن در مجامع عمومی و آشکار نکردن زیورآلات و جلوه گریهایش در مقابل مرد نامحرم می باشد ؛ انهم برای حفاظت از گوهر در صدف در برابر آسیب های فردی و اجتماعی و صیانت از عزت و کرامت زن مسلمان می باشد . تمام آزادی های واقعی زن در اسلام بجز موارد خلاف شرع مقدس که مغایر فطرت انسان است ، در اسلام وجود دارد ، که هر عقل سلیمی بر آن صحه میگذارد . و اسوه همه زنان حضرت زهرا (س) پاکترین و برترین زنان دو عالم و مصادق اتم زنانه احسن الخالقین آن مظلومه شهیده می باشد . 

*****************

* ایشان در خصوص جایگاه زن در غرب اظهار داشت : در فلسفه غرب ، اصالت بر لذت جسمانی و مادی قایل بوده و براساس دمکراسی غربی ارزش ها تابع سلایق مردم هستند؛ لذا دین را از حیات انسانی بکنار گذاشته اند و انچه را حتی برضد فطرت زن و مصلحت جامعه انسانی است را مصوب میکنند . جنبش فمینیسم که‌ مدعی حقوق برابر جنسیتی با شعاری ظاهرا فریبنده بوده ولی دروغی برای افکاری شیطانی نظام سلطه می باشد .

*****************

* وی در خصوص واقعیت های زن در غرب گفت : زن درپشت ویترین مدرنیه غرب ، بسیار زیبا و جذاب و پرتزیین بوده ، ولی در واقع ابزار تبلیغ و فروش بازرگانی ، کالای جنسی پردرآمد ، زندگی هم باشی غیر تعهد آور ، آزادی روابط نامشروع حتی میان اعضای خانواده ، درصد بالای فرزندان نامشروع ، زنان سرپرست خانوار با فرزندانی که پدرانشان نامعلوم است . حقوق نابرابر، امار بالای خشونت وتجاوز به زنان بوده و زنان آسایش و امنیت روانی فردی ، خانوادگی و در جامعه ندارد .

*****************

* دکتر هاشمی فشارکی در خصوص وضعیت زن در قبل از انقلاب گفت : اکثریت مردم در محرومیت شدید بوده و زنان وضعیت بدتری داشتند ، امار سطح سواد و تحصیل بسیار پایین بود و به جهت مفسده داشتن و ناسالم بودن مراکز دبیرستانی ودانشگاهی ، ادارات ، مکانهای تفریحی زنان از حرمان بیشتری برخوردار بودند . ومعدودی نیز که در جامعه فعال بودند به لحاظ محیط ناامن بودن جامعه برای زنان ، اکثر انان دچار معضلات و منجلاب بودند . روند ضربه به زن و خانواده از اواخر قاجار شروع شد و بعد در رضا خان با کشف حجاب توسط رضا پهلوی و پسرش به به اسم آزادی زنان هدف آزادی از قیودات مذهبی بود و زن به کالا و ابزار مبدل شد و عکس زنان به تبلیغ روی کالا مبدل شد و هدف سست کردن بنیاد خانواده مذهبی در کشور شیعه بود . مجله زن روز با انتخاب زن شایسته و ملکه زیبایی در حال الگو سازی زن به شیوه غربی بود . زن شاه و زنان درباریان از فساد اخلاقی برخوردار بوده و خواهر شاه بزرگ تاجرمواد مخدر نیز بود . شهرک بدکاره ها در تهران رسما دایر شده بود و حال گسترش دادن به سایر شهرها بودند . و زنان مومنه در محجوریت و زنان مخالف شاه و مبارز نیز در بند بودند .

*****************

*ایشان در خصوص وضعیت زن بعد از انقلاب بیان داشت : درهنگام شعله ور شدن انقلاب زنان مسلمان با لبیک به امام به میدان آماده و در پیروزی انقلاب نیز مشارکت داشته اند . و بعد از انقلاب زن با حفظ کرامت و عفت شخصیت اجتماعی یافته است . هیات علمی ، پژوهشگر ، پزشک و مهندس ، فعال اجتماعی عفیف در مناصب مختلف حضور یافته اند . زنان حرمت یافته و از امنیت اجتماعی برخودار شدند. و شاخصه الگوی زن مسلمان ، حضرت فاطمه (س) قرار گرفته و روز ولادت آن حضرت نیز روز زن و مادر قرارگرفته است . انقلاب اسلامی زن ایرانی را از محجوریت بیرون و کرامت بخشید و زنان آزاده در چله اول انقلاب خوش درخشیدند .   

*****************

* وی در خصوص  زن در شعار اغتشاشات پاییز 1401 اظهار داشت : گرچه متولیان اشوبها از شعار زن ، زندگی و آزادی تعریف رسمی ارایه نکردند ولی میدان دارهای آنان در رسانه های بیگانه و نیز در صحنه های خیابانی نشان داد که زنان پر مساله پرچمدار بوده و تداوم بخش اجرای کشف حجاب رضاخانی و بدنبال اختلاط و بی حیایی بودند . در انتها نیز یک زن جنایتکار و فاسد را بعنوان رییس جمهور ایران اعلام کردند، که نشان از نقشه های اینده متوهمانه دشمنان برای ملت ایران دارد .

*****************

* ایشان در خصوص هدف دشمن در خصوص زن در اغتشاشات پاییز 1401 چنین تبیین کرد : رهبرانقلاب اخیرا در دیدار با بانوان فرمودند : " امید دشمن در اغتشاشات اخیر این بود که زنانی که حجاب نیمه‌کاره دارند کشف حجاب کنند اما خود خانمها زدند در دهان دشمن " ، همچنین ما بایستی توجه داشته باشیم که :" منتها آن کسانی که حجاب را به طور کامل رعایت نمیکنند اینها را نباید متهم کرد به بی‌دینی و ضدانقلابی "  و فصل‌الخطاب و اتمام‌حجت رهبری درباره هرگونه مسامحه و عقب‌نشینی در مسئله‌ی حجاب این  "حجاب یک واجب شرعی است که باید رعایت بشود. حرام اجتماعی قاطعانه عمل شود ."

*****************

*  وی خصوص حمله پیش دستانه به دشمن گفت : بایستی به سرعت از مشکلات جاری خارج شده و در موضع تهاجمی علیه نظام ظالمانه علیه زنان عالم و غیره قرار گیریم ، انگونه که رهبرانقلاب فرمودند : "موضع جمهوری اسلامی در قبال مدعیان ریاکار غربی در مقوله زن، مطالبه‌گری و هجوم است؛ زیرا غرب متجدد و فرهنگ منحط غربی در این زمینه واقعاً مقصر است و در حق حیثیت و کرامت زن، جنایت کرده است که امیدواریم دیدگاه‌های اسلام با تبیین و تکرار مناسب از زبان و قلم نخبگان و فرهنگیان زن، حتی در افکار عمومی غرب نیز اثر بگذارد ."

*****************

*  ایشان خصوص جایگاه زن در گام دوم انقلاب گفت : زن مومن انقلابی در گام دوم انقلاب مولد جهاد علمی ، مقوم اقتصاد مقاومتی ، مروج سبک زندگی اسلامی بوده و در جامعه با الگوی فاطمی و زینبی در عین عفاف بایستی مجاهد جهاد تبیین باشند . رسالت زنان آزاده  در خانه : دختر ، همسر و مادر شایسته ، سرشار از معنویت و اخلاق بوده و مادر ستون خیمه خانواده بوده ، با الگوی فاطمی پرورش دهنده فرزندان شیر بیشه ولایت، پرورش دهنده نسل زمینه ساز ظهور، تغییردهنده معادلات جهانی، مقاوم و کوشا در زمینه سازی ظهور (عج) در گام دوم انقلاب خواهند بود .

*****************

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان گفت : از این نعمات الهی که به برکت انقلاب اسلامی بوجود آمده است ، باید خدا شاکر بود و قدر آن را دانست و به رسالت خود به درستی به خصوص در این شرای حساس کشور عمل کنیم تا برکات آن نیز افزون شود .

*****************

دکتر هاشمی فشارکی پیش از این درسالروز شهادت امام علی (ع) ، در 2 اردیبهشت 1401 در مصلی حسن اباد با ذکر مصادیق مظلومیت های امام علی (ع) و ضرورت عبرت گیری آن درجهاد تبیین در گام دوم انقلاب اسلامی را تبیین کرده بود .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها