يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۰۵۲۰
زمان انتشار: ۱۴:۰۴     ۰۱ بهمن ۱۴۰۱
نوری مطرح کرد؛
وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح های زیادی در دست بررسی است و آموزش در روزهای پنج شنبه، در طول دوران تحصیل و تابستان پیش‌بینی شده است‌.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در خصوص جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان به دلیل تعطیلی‌های مکرر گفت: عوامل متعددی به مدت زمان حضور دانش آموزان در مدارس و در نتیجه به فرآیند آموزشی لطمه وارد کرده است.

وی ادامه داد: مدت ۲۶ ماه که برای سه سال تحصیلی در نظر گرفته شده است از ابتدای سال تحصیلی تاکنون یا غیرحضوری شدن‌ها با کاهش بی سابقه مواجه شده است.

نوری با بیان اینکه از آقای رئیس‌جمهور خواهش کردم که برای این تعطیلی مکرر مدارس فکری شود؛ گفت: همکاران در بخش‌های مختلف اولین اقدامی که به ذهنشان می‌رسد تعطیلی مدارس است در حالی که این سیاست باید آخرین تدبیر ما باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: هر صحبتی هم که می‌کنیم بحث آلودگی هوا و سلامتی دانش آموزان را مطرح می‌کنند؛ سلامت دانش آموز که مطرح می‌شود ما متوقف می‌شویم زیرا برای ما سلامتی دانش آموزان مهم است. همکاران پیشنهاداتی را مطرح کردند یکی تعطیلی روزهای پنجشنبه در طول سال تحصیلی و دیگری کلاس‌های جبرانی در تابستان است.

وی درخصوص زمان امتحانات دانش آموزان گفت: امتحانات در نوبت دوم شروع شده است و میان آموزش انجام می‌شود.

نوری در پاسخ به این سوال که هزینه این کلاس‌های جبرانی چگونه خواهد بود؛ گفت: ما معمولاً با دعوت از دانش‌آموزان و تعاملاتی که با دانش آموزان داشتیم مخالفتی برای کلاس‌های جبرانی نداشتیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید مدارس غیردولتی هم به گونه‌ای عمل کنند که بار مالی به دوش خانواده‌هایی که نمی‌توانند هزینه بیشتری پرداخت کنند وارد وارد نشود؛ اما در بخش دولتی بدون دریافت هزینه کار را به اتمام خواهند رساند. این موضوعاتی که باید در خصوص آن بحث شود و تأمین مالی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه هدف ما جبران عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان است گفت: ما نگران این موضوع هستیم نه فقط به جهت اینکه دانش آموزان از تحصیل جا بمانند عوامل تربیتی و مراحل رشد فکری وجود دارد که دانش آموزان باید به آن برسند از نظر روانی و تربیتی آنان باید به تکامل برساند که همه این موارد باید همگام با هم پیش بروند.

نوری خاطر نشان کرد: یکی از دوستان موضوعی مبنی بر شیفت بعد از ظهر روزهای پنجشنبه مطرح کرد که به صورت اختیاری دانش آموزان بتوانند به مدرسه بروند باید در خصوص این طرح‌ها بحث کنیم و زمینه‌های اجتماعی آن را در نظر بگیریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها