أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۰۸۷۴
زمان انتشار: ۱۲:۵۶     ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
ملی‌پوش کشتی ایران با تایید موضوع تغییر وزن خود برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، گفت: با یک برنامه کارشناسی شده باید به یکی از وزن‌های ۸۶ یا ۹۷ کیلوگرم بروم.

به گزارش پایگاه 598، کامران قاسم‌پور اظهار کرد: به اردوی تمرینی تیم ملی کشتی آزاد دعوت شدم اما نامم در فهرست اعزام به مسابقات رنکینگ‌دار کرواسی نیست. کادر فنی و فدراسیون برای اعزام من تصمیم جداگانه دارند و قرار است تا پیش از آغاز سال جدید اعلام شود. تابع دستورات کادر فنی هستم و هر تصمیمی بگیرند تبعیت خواهم کرد. البته باید بعد از اردوهای تیم ملی کشتی به اردوی تیم بانک شهر بروم و قرار است با این تیم در جام باشگاه‌های جهان شرکت کنم.

دارنده ۲ مدال طلای پیکارهای جهانی با اشاره به احتمال حضور وی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، تصریح کرد: همه دوست دارند المپیک را تجربه کنند و من نیز از این قاعده مستثنی نیستم. برای رسیدن به المپیک برنامه دارم. المپیک آوردگاه بزرگ و نهایت آرزوی هر ورزشکاری است. البته برای رسیدن به پاریس نیاز به تغییر وزن دارم و باید به یکی از اوزان ۸۶ یا ۹۷ کیلوگرم بروم.

عضو تیم ملی کشتی آزاد ایران ادامه داد: در صحبت‌های علیرضا دبیر رییس فدراسیون و احسان امینی مربی تیم ملی بحث تغییر وزن من مطرح شده و آن را به بعد از رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ بلگراد موکول کردند. خودم باید تصمیم نهایی را بگیرم. من نیز با مشورت کادر فنی و بزرگان کشتی این کار را انجام خواهم داد. تغییر وزن کار راحتی نیست اما می‌توانم با یک برنامه کارشناسی شده آن را با کمترین آسیب ممکن انجام دهم.

به گزارش ایرنا، کامران قاسم‌پور ملی‌پوش کشتی آزاد ایران در مسابقات قهرمانی سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۱ موفق به کسب مدال طلا وزن ۹۲ کیلوگرم شد. وی در سال ۲۰۲۲ و در جهانی بلگراد با شکست جی‌دن کاکس آمریکا به یکی از قدرت‌های نوظهور جهان کشتی تبدیل شد. قاسم‌پور در سال ۲۰۲۱ کاکس را در نیمه‌نهایی شکست داد و در دیدار نهایی نیز موفق شد مقابل ماگومد قربان‌اف از روسیه با نتیجه ۸ بر ۴ به پیروزی برسد و نخستین طلای جهانی خود را ضرب.

قاسم‌پور در صورت حضور در وزن ۸۶ کیلوگرم باید در چرخه انتخابی مصاف سختی با حسن یزدانی نابغه کشتی ایران و جهان داشته باشد. در وزن ۸۶ کیلوگرم همچنین دیوید تیلور آمریکایی و آتور نایفنوف روس حضور دارند.

در صورت حضور قاسم‌پور در وزن ۹۷ کیلوگرم وی ابتدا باید از سد مدعیانی مانند مجتبی گلیچ، محمدحسین محمدیان و امیرعلی آذرپیرا بگذرد و در ادامه برای فتح سکوی پاریس به طور حتم عبدالرشید سعدالله‌یف تانک روس‌ها و کایل اسنایدر نابغه کشتی آمریکا در وزن ۹۷ کیلوگرم حریفان سرسختی برای او خواهند بود. ضمن آنکه قاسم‌پور در فینال جام جهانی ۲۰۲۲ در آمریکا مقابل میزبان، برای نخستین مرتبه در وزن ۹۷ کیلوگرم حضور یافت و برابر اسنایدر تن به شکست داد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها