کد خبر: ۵۲۰۹۳۱
زمان انتشار: ۱۱:۲۴     ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
رئیس مرکز ایمنی حمل‌ونقل خبر داد:
رئیس مرکز ایمنی حمل‌ونقل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی از آماده‌سازی پایانه‌ها، نصب علائم، خط کشی و روکش آسفالت شبکه جاده‌ای و بهسازی ناوگان بخش ریلی و دریایی خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در نوروز ۱۴۰۲ حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش سفر را نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اولین جلسه ستاد سفرهای نوروز پنج بهمن ماه با هدف ارائه گزارش‌های روزانه و به موقع از سوی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای در ایام سفرهای نوروزی، به صفر رساندن تاخیر قطارها از مبداء توسط شرکت راه‌آهن، اطلاع رسانی درباره وضعیت جوی و آب و هوا توسط سازمان هواشناسی، بازنگری سیستم پذیرش بار و مسافر از سوی سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد.

«رضا نفیسی» رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی امروز (دوشنبه) درباره تدابیر اندیشیده شده برای سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ با اعلام اینکه زمان اجرای طرح از روز ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین است، گفت: با توجه به تقارن تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۲ با ایام ماه مبارک رمضان، پیش‌بینی می‌شود سفرها در روزهای قبل از ماه رمضان اوج بگیرد.

وی گفته است: همچنین با توجه به ایام مبارک نیمه شعبان در ۱۵ اسفندماه، پیش‌بینی می‌شود شاهد آغاز سفرها همزمان با این روز باشیم.

نفیسی اقدامات مرتبط به سفرهای نوروزی را قبل، حین و بعد از سفر دانست و افزود: اقدامات قبل از سفر شامل بهسازی مسیرهای تردد، آماده‌سازی پایانه‌ها، نصب علائم، خط کشی و روکش آسفالت شبکه جاده‌ای و بهسازی ناوگان بخش ریلی و دریایی می‌شود و طبق گزارش‌های ارائه شده از سوی سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی برنامه‌هایی برای بهبود شرایط سفر در همه حوزه‌های حمل ونقل دریایی، هوایی، ‌ریلی و جاده‌ای در دست اقدام است.

رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: پیش‌فروش بلیت‌های راه‌آهن و اتوبوس‌ها توسط سازمان‌های مسئول در دست برنامه‌ریزی بوده و در اسرع وقت اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

وی از هماهنگی با همه سیستم‌ها و سازمان‌ها از جمله هلال احمر، پلیس، اورژانس و ... برای حضور در جاده‌ها خبر داد و گفت: میز خدمت نیز در پایانه‌ها و مجتمع‌های برپا خواهد شد تا افرادی با حضور در این میزها پاسخگوی مشکلات مردم باشند و همچنین پاسخگویی به هرگونه تاخیر در سفرهای شیوه‌های مختلف حمل‌ونقل در دستور کار سازمان‌های مسئول قرار دارد.

رئیس مرکز ایمنی حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه سفرهای نوروز ۱۴۰۱ نسبت به دوران قبل از کرونا یعنی سال ۹۸ روند افزایشی داشت،‌ افزود: پیش‌بینی می‌شود در نوروز ۱۴۰۲ نیز حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش سفر را نسبت به سال گذشته مشاهده کنیم.

وی ادامه داد: سفرهای هوایی نوروز ۱۴۰۱ نسبت به قبل از کرونا یعنی سال ۹۸ حدود ۵۰ درصد، سفرهای ریلی ۴۵ درصد و سفرهای جاده‌ای حدود ۲۷ درصد رشد داشته است.

به گفته نفیسی، سفرهای برون مرزی جاده‌ای و سفرهای خارجی هوایی نیز رشد بیشتری خواهد داشت. همچنین سفرهای جاده‌ای با وسایل نقلیه شخصی بیشتر از وسایل نقلیه عمومی خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها