يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۱۴۷۱
زمان انتشار: ۱۱:۲۰     ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
هفته بیستم لیگ برتر فوتبال؛
استقلال فاصله امتیازی خود با پرسپولیس را از بین برد و امروز سپاهان فرصت دارد با غلبه بر ذوب‌آهن اصفهان، خود را از سایر مدعیان قهرمانی لیگ برتر جدا کند.

به گزارش سرویس ورزشی پایگاه 598، پنج دیدار از هفته بیستم لیگ برتر فوتبال عصر روز دوشنبه برگزار شد و نتایجی به‌ضرر سرخپوشان پایتخت رقم خورد.

استقلال با بردی که برابر پیکان به دست آورد، 39امتیازی شد و تنها به‌خاطر تفاضل گل کمتر از رقیب سنتی خود، در جایگاه سوم جدول باقی ماند.

پرسپولیس در جا زد؛ استقلال مدعی ماند/ فرار بزرگ سپاهان یه سمت قهرمانی یا استارت مجدد ذوب‌آهن از دربی؟ + نتایج، جدول و خلاصه بازی‌ها

پرسپولیس نیز با شکستی که برابر هوادار متحمل شد، با 39 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به استقلال، همچنان در رتبه دوم جای دارد. در صورتی که سپاهان فردا در دربی اصفهان بتواند بر ذوب‌آهن غلبه کند، اختلاف خود با سرخابی‌های پایتخت را به سه امتیاز می‌رساند.

پرسپولیس در جا زد؛ استقلال مدعی ماند/ فرار بزرگ سپاهان یه سمت قهرمانی یا استارت مجدد ذوب‌آهن از دربی؟ + نتایج، جدول و خلاصه بازی‌ها

شاگردان امیر قلعه‌نویی در تیم گل‌گهر بر ملوان غلبه کردند و با 34 امتیاز، خود را به رده چهارم رساندند. تراکتور تبریز و آلومینیوم اراک نیز در جایگاه‌های پنجم و ششم قرار دارند. فولاد خوزستان هم با شکستی که تجربه کرد، نزولی یک‌پله‌ای داشت و در رتبه نهم قرار گرفت. ملوان بندرانزلی و پیکان نیز در رده‌های یازدهم و دوازدهم باقی ماندند و همچنان برای فرار از سقوط می‌جنگند.

نتایج دیدارهای برگزارشده هفته بیستم لیگ برتر فوتبال به‌شرح زیر است:

پیکان صفر ـ استقلال 2
ملوان بندرانزلی یک ـ گل‌گهر سیرجان 2
تراکتور تبریز صفر ـ آلومینیوم اراک صفر
پرسپولیس صفر ـ هوادار یک
مس رفسنجان یک ـ فولاد خوزستان صفر

 

پرونده هفته بیستم بیست‌ودومین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال عصر امروز (سه‌شنبه)، با برگزاری سه دیدار پایانی بسته می‌شود.

اکنون نگاهی به این دیدارها خواهیم داشت:

نفت مسجدسلیمان - صنعت نفت آبادان

هر دو تیم با امتیاز، شکست و بردهای برابر در قعر جدول به کار خود ادامه می‌دهند. نفت MIS پس از پیروزی در دیدار رفت مقابل صنعت نفت آبادان، 15 هفته است که طعم پیروزی را نچشیده و در این مدت، از رتبه پنجم به رده شانزدهم رسیده است. این تیم پس از چهار شکست متوالی همراه با ابراهیم اشکش، در دوران سرمربیگری رضا عنایتی به دو تساوی دست یافت و با صنعت نفت هم‌امتیاز شد. شکست هفته گذشته برابر استقلال اما اولین باخت عنایتی در شهر اولین‌ها را رقم زد.

شرایط صنعت نفت نیز چندان بهتر از همنام مسجدسلیمانی نیست. این تیم در هفت مسابقه اخیر خود تنها دو امتیاز کسب کرده و با نزولی تدریجی، تا جایگاه پانزدهم پایین آمده است. بازنده این مسابقه کار بسیار دشواری برای بقا در لیگ برتر پیش روی خود می‌بیند و اگر صنعت نفت تیم مغلوب باشد،‌ ممکن است شیشه عمر مربیگری ادسون تاوارس در آبادان بشکند.

مس کرمان - نساجی مازندران

شاگردان فرزاد حسین‌خانی امسال تا حدودی درگیر سندروم مشکلات مالی باشگاه‌های صنایع ملی مس ایران هستند و همین موضوع، آذر ماه سبب تعطیلی چند روزه تمرینات نارنجی‌پوشان شد. مس کرمان که در دیدار رفت با نتیجه 2 بر صفر از نساجی شکست خورد، در 9 هفته گذشته تنها یک بار پیروز شده و برتری در این مسابقه،‌ نقش مهمی در بقای احتمالی این تیم در لیگ برتر ایفا خواهد کرد.

پرسپولیس در جا زد؛ استقلال مدعی ماند/ فرار بزرگ سپاهان یه سمت قهرمانی یا استارت مجدد ذوب‌آهن از دربی؟ + نتایج، جدول و خلاصه بازی‌ها

نساجی هم که امسال تا رتبه چهارم جدول نیز بالا آمده بود، با تیم آماده میانه فصل فاصله گرفته و ظرف پنج هفته اخیر تنها دو امتیاز به دست آورده است. غلبه بر یکی از تیم‌های فانوس‌به‌دست لیگ، بهترین فرصت برای تیم حمید مطهری به شمار می‌رود تا به ساحل آرامش برسد؛ اتفاقی که فولاد خوزستان را به جایگاه دهم می‌کشاند.

سپاهان اصفهان - ذوب‌آهن اصفهان

فینالیست‌های سابق آسیا در شرایطی متفاوت پا به دربی نصف جهان می‌گذارند. سپاهان هر شش دیدار قبلی خود (پنج بازی در لیگ و یک دیدار جام حذفی) را با پیروزی پشت سر گذاشته و صدر جدول را با توپ پُر تصاحب کرده است. طلایی‌پوشان بسیار امیدوارند که به ناکامی 11 ساله خود برای ایستادن بر قله لیگ پایان بدهند. سپاهان با تفاضل گل بهتر و یک بازی کمتر از پرسپولیس صدرنشین است و کشیدن دندان‌های گاندوها، اختلافی سه امتیازی با سایر مدعیان برای سپاهان به ارمغان می‌آورد.

پرسپولیس در جا زد؛ استقلال مدعی ماند/ فرار بزرگ سپاهان یه سمت قهرمانی یا استارت مجدد ذوب‌آهن از دربی؟ + نتایج، جدول و خلاصه بازی‌ها

سه شکست در هفت مسابقه و حذف از جام حذفی اما ثمره تلاش شاگردان مهدی تارتار ظرف هشت بازی گذشته بوده است. ذوب‌آهن که در رتبه سیزدهم جدول روزگار می‌گذراند، میانه‌ای با مدعی سال‌های گذشته قهرمانی لیگ برتر ندارد و بعید نیست ظرف هفته‌های آینده برای فرار از سقوط بجنگد. با این وجود، ذوب‌آهن فصل پیش با برتری مقابل سپاهان به روزهای خوش خودش نزدیک شد و تارتار امیدوار است سپاهان، همان حریف خوش‌یمن سال گذشته باشد.

برنامه دیدارهای باقیمانده هفته بیست‌ودوم لیگ برتر در زیر آمده است:

سه‌شنبه - 25 بهمن 1401
مس کرمان - نساجی مازندران، ساعت 15، ورزشگاه امام علی (ع) کرمان
نفت مسجدسلیمان - صنعت نفت آبادان، ساعت 15، ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان
سپاهان اصفهان - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 15:30، ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان

جدول لیگ برتر فوتبال در زیر آمده است:

پرسپولیس در جا زد؛ استقلال مدعی ماند/ فرار بزرگ سپاهان یه سمت قهرمانی یا استارت مجدد ذوب‌آهن از دربی؟ + نتایج، جدول و خلاصه بازی‌ها

خلاصه بازی‌ها:

خلاصه بازی‌ پیکان ـ استقلال

خلاصه بازی‌ ملوان بندرانزلی ـ گل‌گهر سیرجان

خلاصه بازی‌ تراکتور تبریز ـ آلومینیوم اراک

خلاصه بازی‌ پرسپولیس ـ هوادار

خلاصه بازی‌ مس رفسنجان ـ فولاد خوزستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها