کد خبر: ۵۲۱۵۲۵
زمان انتشار: ۱۲:۲۱     ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با اشاره به دستاوردهای گسترده کشورمان در عرصه هوایی گفت: ما خوشبختانه از تحریم‌ها عبور کرده‌ایم و امروز صادرات نیز داریم.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، امیر افشین خواجه فرد رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با اشاره به پیشرفت‌های کشور در عرصه تعمیر و نگهداری بالگرد، گفت: ایران یکی از متنوع‌ترین ناوگان بالگردی دنیا را در اختیار دارد که انواع بالگردهای شرقی و غربی و اروپایی در این ناوگان وجود دارند که این بالگردها کاربردهای متنوعی نیز دارند و در بخش‌های مختلف نظامی و بخش‌های غیرنظامی از امداد و نجات و صنعتی تا جست و جو و دیگر عرصه‌ها به کار گرفته می‌شود و ایران اسلامی در آماده سازی بالگرد به پیشرفت‌های بسیار خوبی دست یافته که نشان دهنده تکامل صنایع پشتیبانی بالگرد سازی ایران در حوزه اورهال و بازآماده سازی بالگرد هاست.

رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در ادامه با اشاره به توانمندی کشور در عرصه هوایی گفت: بسیاری از سامانه‌ها و قطعات بالگردها بومی شده و دانشمندان و کارکنان شرکت «پنها» به خوبی نشان دادند که از توانمندی بسیار بالایی برخوردار هستند و ما در عرصه بالگردی هیچ‌گونه وابستگی به خارج از کشور نداریم و می‌توانیم بالگردهای خود را برای انواع کاربری‌ها همواره آماده نگه داریم.

امیر خواجه فرد خاطرنشان کرد: ما در طول سال ده‌ها فروند بالگرد را پس از آماده سازی و اورهال تحویل کاربران داده‌ایم و این روند همواره انجام می‌شود و در کنار آن در سال جاری بیش از ۷ هزار مراجعه حضوری در میدان‌های عملیاتی داشتیم که بالگردها را برای مصرف کنندگان آماده پرواز کردیم این عملکرد سالانه شرکت پنها است که مسئول پشتیبانی از کل ناوگان بالگردی کشور است.

امیر خواجه فرد با اشاره به دستاوردهای بسیار گسترده جمهوری اسلامی ایران در عرصه هوایی گفت: ما خوشبختانه از تحریم‌ها عبور کرده‌ایم و هیچ نگرانی از بابت تحریم‌ها نداریم و امروز صادرات نیز داریم و خدمات مهندسی را به سایر کشورهای دوست و هم پیمان ارائه می‌دهیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه سالهاست که نهضت قطعه سازی و بومی سازی تجهیزات در کشور ما اجرا شده است و سالهاست که با همکاری شرکت‌های دانش بنیان و مراکز علمی توانستیم قطعات مورد نیاز را تولید کنیم به نحوی که در انواع بالگردها قطعاتی برابر استانداردهای جهانی برای خود و هم برای صادرات تولید کرده‌ایم.

رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع تاکید کرد: توان علمی و فنی و تعمیر و نگهداری این بالگردها نشاندهنده پیشرفت کشور در این عرصه بسیار مهم و راهبردی است که مجموعه شرکت پشتیبانی و نوسازی هلیکوپتر ایران با تلاش و مجاهدت دانشمندان و کارکنان جوان خود به آن دست یافته و توانسته است از ناوگان بالگردی کشور را به بهترین شکل ممکن پشتیبانی کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها