أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۱۹۱۳
زمان انتشار: ۱۲:۱۰     ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: احیای نظام استاد - شاگردی در سیستم آموزش می‌تواند به ضعف مهارتی نیروهای متقاضی کار کمک کند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سید صولت مرتضوی» در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر ملّی و تجلیل از ۲۱ کارآفرین برتر ملّی، بر اهمیت آموزش مفاهیم اقتصادی و مؤلفه‌های تجارت به دانش‌آموزان در دوران ابتدایی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه متناسب با نیاز کشور نیروی ماهر تربیت نشده است، از کارآفرینان درخواست کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و کارورزی را برای توانمندسازی جوانان و تأمین نیروی انسانی فعالیت خود مدنظر داشته باشند.

مرتضوی راه‌اندازی سامانه متمرکز صدور مجوزها را گامی در همین راستا عنوان کرد و اظهار داشت: حذف امضاهای طلایی و تسهیل صدور مجوز از مهم‌ترین تأکیدات ریاست جمهوری در راستای توسعه فضای کسب‌وکار بوده است.

وی با اشاره به ویژگی‌ها و اثربخشی فعالان اقتصادی و کارآفرینان در اعتلای کشور اظهار داشت: رشد اشتغال و کارآفرینی برای کشور عزت‌آفرین و مایه سربلندی است.

وزیر کار، با بیان اینکه هر کشوری که به استقلال رسیده است، مرهون تلاش‌ها و غیرت مردمان کارآفرینش است، گفت: کارآفرینی عالمانه منجر به ارتقای بهره‌وری و خلق ارزش افزوده می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه به اهمیت مسئله بهره‌وری در نظام اقتصادی کشور، افزود: جغرافیای بی‌نظیر جمهوری اسلامی ایران منجر به دسترسی آسان، منابع غنی، تکثر همسایگان و موقعیت استراتژیک بین‌المللی شده که برای کارآفرینان و علاقه‌مندان به توسعه تجارت فرصت مطلوبی است

مرتضوی به رسالت دولتمردان در حمایت از کارآفرینی اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف دولت کوتاه‌کردن فرآیندها و تسهیل راه‌اندازی کسب‌وکار برای بخش خصوصی است.

مرتضوی افزایش سرمایه‌گذاری برای تولید و ارتقای بهره‌وری را دو رکن مهم و الزام اساسی رشد اقتصادی خواند و افزود: در عرصه جنگ ترکیبی دشمن که برای ضربه به پیکر نظام اسلامی پیش گرفته، کارآفرینان برای خنثی‌سازی این تهدیدات و امیدآفرینی در خط مقدم‌اند.

شناسایی ۳ هزار کارآفرین در کشور

«علی زندوکیلی» مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر چهاردهمین دوره جشنواره کارآفرینان برتر ملّی نیز در ابتدای این مراسم با اشاره به شناسایی و تقدیر از ۳ هزار کارآفرین از ابتدای برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر، گفت: در چهاردهمین دوره جشنواره ۲۰۰ کارآفرین برتر استانی و ۲۱ کارآفرین برتر ملّی معرفی شدند.

وی افزود: امسال برای اولین بار بخش تعاون، کارآفرینی اجتماعی، صنایع‌دستی و گردشگری به حوزه‌های جشنواره اضافه شد.

دبیر چهاردهمین دوره جشنواره کارآفرینان برتر ملّی با بیان اینکه ۲۱ کارآفرین برتر امسال در عرصه ملّی ۱۰ هزار نفر اشتغال‌زایی مستقیم داشته‌اند، گفت: از ظرفیت این فعالان اقتصادی در قالب کانون کارآفرینان برتر برای توسعه فرهنگ کارآفرینی، ایجاد شبکه ارتباطی کارآفرینان، تشکیل اتاق فکر و توسعه رقابت در عرصه تولید و اشتغال کشور بهره خواهیم گرفت.

برگزیدگان چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر ملّی معرفی شدند

چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر ملّی با معرفی برگزیدگان از سراسر کشور و در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

در این جشنواره ملّی از کارآفرینان برتر برگزیده «صفا سراج مهدی‌زاده» و «کمال فتحی بیطرف» از استان اردبیل، «کاوه خداپرست» از استان آذربایجان شرقی، «مهرداد عالی‌پور هریسی» از استان تهران، «محمدرضا میرزایی» از استان کرمان و «علی‌محمد صاحب» از استان قزوین در بخش صنعت و «شهریار ابراهیمی» از استان آذربایجان شرقی، «غیبعلی قاسمی» از استان آذربایجان غربی، «مریم تاج‌آبادی» از استان تهران و «حسن تراهی» از استان خوزستان در بخش کشاورزی و «شهرام شکوری» از استان تهران، «سعید سعادت‌صانعی» از استان تهران، «محمدرضا قهرمانی» از استان کردستان، «امین احمدیه» از استان کرمان و «فرشید خوبانی» از استان اصفهان در بخش خدمات، «خلیل قلی‌زاده» از استان مازندران و «محمود رجبی» از استان همدان در بخش تعاون، «مهران بالان» از استان کهگیلویه و بویراحمد و «سیدعلی هاشمی‌نسب» از استان مازندران در بخش کارآفرینی اجتماعی، «امیر آقاجانی درباغشاهی» از استان اصفهان در بخش صنایع‌دستی و «علی‌اصغر امیری» در بخش گردشگری معرفی و تجلیل شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها