أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۲۲۰۱۲
زمان انتشار: ۱۳:۱۴     ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
کاردار سفارت ایران در لندن گزارش ادعایی و تحریک‌آمیز یک نشریه صهیونیستی مستقر در لندن درباره برنامه ایران درخصوص بستن سفارت انگلیس در تهران را رد کرد.

به گزارش پایگاه 598، سید «مهدی حسینی متین» با انتشار پیامی در توئیتر، گزارش ادعایی نشریه "جویش کرونیکال" در این زمینه را «افکار واهی دشمنان علیه روابط عادی بین کشورهای غربی از جمله انگلیس و ایران » توصیف و تصریح کرد: اتهامات بی اساس و اخبار جعلی این نشریه قاطعانه تکذیب می شود.

جویش کرونیکال سه روز پیش با انتشار گزارشی ادعا کرده بود: ایران در حال تدارک برای بستن سفارت انگلیس در تهران با افزایش تنش ها بر سر طرح کشتار مخالفان و یهودیان مقیم بریتانیا است. این اقدام احتمالی، توسط مقامات ایرانی در جلسه محرمانه روز سه‌شنبه با سفرای عمان، کویت و امارات متحده عربی فاش شد.

این نشریه انگلیسی به نقل از یکی از افراد حاضر در این جلسه ادعایی مدعی شد: تهران قرار است مجموعه‌ای از تحریم‌های جدید را برای ضربه زدن به بریتانیا اعلام کند و این درحالیست که بستن سفارت انگلیس در ایران می تواند ضربه مهمی به منافع غرب در این کشور بزند و عملیات جاسوسی مهمی را که توسط انگلیس، اسرائیل و ایالات متحده انجام می شود، محدود کند.

به نوشته جویش کرونیکال، «از آنجایی که اسرائیل و ایالات متحده در ایران حضور ندارند، برای انجام کارهای اطلاعاتی به سفارت بریتانیا وابسته هستند.» این نشریه انگلیسی، برای توجیه گزارش خود به سلسله تحریم‌های اخیر میان دو کشور اشاره کرد و نوشت: این (برنامه ادعایی برای بستن سفارت انگلیس در تهران) به دنبال موجی از تحریم‌هایی است که تهران در ۲۲ فوریه علیه اعضای «رژیم بریتانیا» از جمله آلن جاکوبز، عضو هیات امنای جویش کرونیکال اعلام کرد.

گفتنی است که وزارت امور خارجه کشورمان دوم اسفند وفق مصوبات مراجع ذیربط و در چارچوب قواعد مرتبط و سازوکارهای تحریمی مربوطه، به عنوان عمل متقابل، ۱۳ نهاد، ۱۵ فرد اروپایی و ٨ انگلیسی را به علت حمایت از تروریسم و گروه های تروریستی، تحریک و تشویق به اقدامات تروریستی و خشونت علیه مردم ایران، دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران، ترویج خشونت و ناآرامی در ایران، نشر اکاذیب و ترویج اطلاعات غلط در مورد ایران و نیز مشارکت در تشدید تحریم های ظالمانه علیه مردم ایران که به مثابه تروریسم اقتصادی می باشد، تحت تحریم قرار داد.

در این بیانیه تصریح شده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت اقدامات اتحادیه اروپا و رژیم انگلیس در حمایت و تسهیل و نیز خودداری از مقابله با اقدامات مخرب اشخاص و نهادهای مذکور که نقض تعهدات بین المللی در حوزه مبارزه با تروریسم می باشد، اعلام می دارد که اقدام آن ها در اعمال و تشدید تحریم های ظالمانه، نقض آشکار اصول بنیادین حقوق بین الملل مندرج در منشور ملل متحد می باشد.

در همین پیوند، سید مهدی حسینی متین تصریح کرد: ایران طرفدار روابط سازنده و عادی با انگلیس به شرط احترام متقابل است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها