يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۲۰۱۳
زمان انتشار: ۱۳:۳۵     ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
سردار قاآنی:
فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: واژه «مقاومت» جزو مقدس‌ترین واژه‌ها در جوامع مختلف اسلامی و غیراسلامی است و امروز تمام جهان در برابر «مقاومت» سر تعظیم فرود می‌آورند.

به گزارش پایگاه 598، سردار اسماعیل قاآنی فرماندۀ نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اولین یادوارۀ بین‌المللی شهدای مقاومت رسانه که امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما و با حضور جمعی از نخبگان رسانه‌ای مقاومت و خانوادۀ شهدای رسانۀ مقاومت در حال برگزاری است، گفت: امروز در روزهای ابتدایی ماه شعبان در حالی که طراوت روز بعثت نبی مکرم اسلام صلی ‌الله علیه و آله در تمام ممالک اسلامی حس می‌شود و در ایام ولادت سالار شهیدان اباعبدالله علیه‌السلام که مظهر ایثار و شهادت هستند و برادر جوانمردشان حضرت ابوالفضل که مظهر وفا، ادب و جوانمردی هستند و فرزند برومندشان امام سجاد علیه‌السلام که مظهر آزادگی و معنویت هستند، برگزاری این جلسۀ با معنویتِ شهدای مقاومت و شهدای رسانۀ مقاومت، تمام این ارزش‌های مقاومت را به این ایام مبارک پیوند می‌دهد.

وی افزود: شهادت به خودی خود یک رسانه است؛ دلیلش این است که وقتی یک فرد در یک مسیری شهید می‌شود، با شهادتش حق بودن و ارزشمند بودن آن مسیر را اثبات می‌کند؛ وگرنه مسیری که انسان آمادگی داشته باشد که تمام وجودش را برای آن بگذارد، اگر این ارزش‌ها برایش مترتب نباشد، دلیلی ندارد وجودش را بگذارد، لذا نفس شهادت بیانگر حرکت با صلابت و ارزشمند در یک مسیر حقیقی است. الحمدلله ما به عنوان فرزندان معنوی رسول‏الله صلی الله علیه و آله و سلم که فَاستَقِم کَما أمِرتَ وَ مَن تابَ مَعَک، برابر تعبیری که رهبر معظم انقلاب در عید مبعث داشتند، به عنوان ذخیره‌ای که به نبی مکرم اسلام باز می‌گردد و این ذخیره و گنجینه باید خوب از آن استفاده شود، شهدای ما امروز در جهان با عمل خودشان اثبات کردند که واقعاً جزو تابعین حقیقی رسول اکرم هستند که در ارزش‌های خود با معنویت و ایثار و فداکاری و تا آخرین لحظۀ زندگی‌شان مقاومت کردند؛ شهدای عالی‌مقام ما اثبات‌کنندۀ عملی و تفسیرکنندۀ واقعی این آیات کریمۀ قرآن هستند.

سردار قاآنی با اشاره به اینکه وقتی این شهدا در فضای رسانه بروز و ظهور می‌یابند، ارزشی مضاعف هم به آنها اضافه می‌شود، گفت: یعنی اینکه در یک نگاه کلی، این شهدای عالی مقام بودند که آن ویژگی‌های ارزشمند و بزرگی که داشتند، آنها را به مقصد شهادت رساند و شدند کسانی که عِندَ ربّهِم یُرزَقون شدند. هم خودشان دارای این ویژگی بودند و هم با سلاح دوربین‌شان این ارزش‌ها را به تمام عالم معرفی کردند. ما در کربلا بالاترین و ارزشمندترین حماسه‌های بشریت را داشتیم. اگر انتقال این حماسه‌ها توسط وجود مبارک امام سجاد علیه‌السلام و حضرت زینب کبری سلام ‌الله علیها اتفاق نمی‌افتاد، این ارزش‌های بزرگ در آن میدان نهفته می‌ماند.

وی افزود: شهدای رسانه یعنی این انسان‌های بزرگ صحنۀ مقاومت، ارزش‌های آسمانی خود را عملیاتی کردند. اگر رسانه نبود، این ارزش‌ها درست منعکس نمی‌شد. ما و شما در عصری زندگی می‌کنیم که واژۀ مقاومت جزو برجسته‌ترین واژه‌های در مجامع اسلامی و غیر اسلامی است. اگر شهدای رسانه نبودند، این واژه این قدر تکرار نمی‌شد و در برابر این واژۀ مقامت این همه انسانها سر تعظیم فرود نمی‌آوردند و این شهدای عرصه مقاومت و رسانه‌هایی که همراه آنها بودند توانستند این جلوۀ زیبای مقاومت را منعکس کنند تا جایی که حتی دشمنان وقتی به این واژه ارزشمند می‌رسند مجبورند ادای احترام کنند.

فرماندۀ نیروی قدس با تصریح بر اینکه امروز استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل و در رأس آنها رژیم غاصب اسرائیل به دنیا تفهیم کردند که سلاح و تجهیزات است که سرنوشت میدان نبرد را تعیین می‌کند، افزود: امروز آنها اقرار می‌کنند کسانی در میدان‌های مختلف نبرد موفقند که مقاومت بیشتری می‌کنند. این جمله‌ای است که خیلی از مراکز مطالعاتی و مسئولان و کارشناسان خبره نبردها در دنیا امروز مطرح می‌کنند و این امر محصول فداکاری مردان جبهه مقاومت و انعکاس درست این ارزش‌ها توسط رسانه و در رأس آنها شهدای رسانه است.

سردار قاآنی افزود: یکی از ابزازهای مهم دشمن در این جنگ ترکیبی که در این دورۀ اخیر پس از شکست‌های متعدد شروع کرده، رسانه است و این رسانه به صورت گسترده در دست دشمن است، اما امروز الحمدلله جبهۀ مقاومت و رسانۀ مقاومت علی رغم محدودیت‌هایی که داشته، با تلاش و جدیت، هر روز ظرفیت خودش را افزایش داده که البته باید استمرار یابد، اما با همین میزان توان توانسته این زیبایی‌های جبهۀ مقاومت را انعکاس دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها