کد خبر: ۵۲۲۱۱۸
زمان انتشار: ۱۳:۲۷     ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
کتاب «معانی الاخبار» اثر شیخ صدوق(ره) با ترجمه محقق اندیشمند، استاد حسین انصاریان به چاپ رسید.

به گزارش پایگاه 598، معانی الاخبار از معتبرترین اصول روایی شیعیان به شمار می‌رود که در طول تاریخ همواره مورد توجه علما و فقهای شیعه قرار داشته است. شیخ صدوق(ره) که یکی از چهره‌های برجسته فقه و روات شیعه در قرن چهارم هجری به شمار می‌رود، در این کتاب بیش از 500 اصطلاح قرآنی، روایی، عقیدتی و فقهی در کلام رسول خدا(ص) و ائمه معصومین(ع) را شرح داده است.

دربخشی از مقدمه این اثر ارزشمند به قلم استاد حسین انصاریان آمده است:

«با توجه به این که روایات اهل بیت (ع) تنها راه شناخت معارف و احکام اسلامی است، نگارش این کتاب که مجموعه احادیثی را پیرامون این موضوع گردآوری نموده، بسیار ارزشمند و پراهمیت می باشد. در ترجمه این اثر پس از کمک گرفتن از قرآن کریم و دیگر مصادر حدیثی شیعه تا جای ممکن اصول نگارش و پژوهش را در لغات و اصطلاحاتم بر اساس مبانی علمی لغت شناسی مورد توجه قرارداده ام تا ترجمه‌ای دقیق، صحیح و قابل فهم همگان را تقدیم کنم.»

علاقه‌مندان به آثار استاد انصاریان، جهت کسب اطلاعات بیشتر از نحوه خرید و ارسال مرسوله، می‌توانند از طرُق ذیل اقدام نمایند:

1) حضور در محل نشر دارالعرفان به نشانی قم، خیابان 15 خرداد، انتهای خیابان فراشاهی، خیابان شعبانیان، بین کوچه 9 و 11

2)  خرید کتب از طریق فروشگاه اینترنتی به آدرس www.shop.erfan.ir

3) ثبت سفارش از طریق پیام رسان ایتا (حسینی اشکوری: 09195495170)؛ لازم به ذکر است در این روش، ارسال لیست کتب درخواستی؛ نام و نام خانوادگی؛ آدرس دقیق به همراه کدپستی ضروری می‌باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها