يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۲۲۰۰
زمان انتشار: ۱۳:۲۷     ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران گفت: ارتباطات، رفت‌وآمد‌ها و گزارش‌ها باید اعتمادآفرین باشد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرگزاری دانشجو، کنفرانس مطبوعاتی رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی صبح امروز در محل سازمان انرژی اتمی با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

محمد اسلامی در این نشست با اشاره به دیدار اخیر گروسی که از دیروز آغاز شد، گفت: این دیدار پیام‌آور برقراری ارتباطات و روابط بین ایران و آژانس است. ارتباطات، رفت‌وآمد‌ها و گزارش‌ها باید اعتمادآفرین باشد.

وی ادامه داد: ما بتوانیم به صورت اطمینان بخش برای حل و فصل مسائل با پرهیز از ورود دادن و نفوذ دادن عناصر و عواملی که هدف آن‌ها بر هم زدن یک روابط عادی و حرفه‌ای است را به وجود بیاوریم. به گونه‌ای که این شیوه تعامل پایدار بماند و همواره آژانس بتواند وظایف خود را در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران در چارچوب ضوابط پادمان پابرجا و اطمینان بخش نگه دارد.

وی ادامه داد: موارد در قالب گفتگو‌های دوجانبه و مشترک میان ما و همکاران آژانس و همکاران آقای گروسی انجام شده است و اطمینان دارم که به صورت پایداری تأثیرگذار خواهد شد.

اسلامی با بیان اینکه در هفته‌ای که گذشت ۲۹ کنفرانس هسته‌ای ملی در دانشگاه شهید بهشتی برگزار کردیم، افزود: کنفرانس ۳۰ ام بین المللی با همکاری آژانس خواهد بود.

در ادامه رافائل گروسی نیز با ابراز خرسندی از حضور در ایران گفت: آماده هستیم کار را به پیش ببریم.

رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود: دو مسئله وجود دارد، اول توقعات بالا است. حضور شما از مطبوعات نشان دهنده اهمیت مسئله است و در سطح جهان هم این توقعات به چشم می‌خورد که تضمین‌هایی برای مسئله هسته‌ای ایران داده شود.

گروسی عنوان کرد: دوم، مربوط می‌شود به همکاری فنی و علمی بین ایران و آژانس؛ شب گذشته در این خصوص با آقای اسلامی بحث کردم. قرار است یک رویداد که به صورت سنتی برگزار شده یک شخصیت بین‌المللی پیدا کند تا ببینیم چه‌طور آژانس می‌تواند به ایران کمک کند و این نشست که قرار است در سال آینده برگزار می‌شود، جنبه بین المللی پیدا کند.

در ادامه اسلامی افزود: سهم بانوان تأثیرگذار هسته‌ای دیشب در ضیافت شام باعث شگفتی آقای گروسی و همکارانشان شد که چقدر خانم تأثیرگذار در این حوزه در ایران هستند. همچنین چند تن از همسران شهدای هسته‌ای که در زمان ترور همسرانشان در صحنه ترور حادثه حضور داشتند.

وی گفت: پیام واضح همایش دیشب این بود که جریان علمی هسته‌ای در ایران یک جریان قدرتمند است و حضور بانوان بیانگر این بود که این دانش رو به گسترش است و پیام آور صلح و مودت است.

اسلامی با اشاره به احتمال صدور قطعنامه علیه ایران اظهار کرد: ایران برای پیشبرد اهداف توسعه خودش که تماماً واضح است مصمم بوده و منافع ملی خودش را با هیچ چیزی عوض نمی‌کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: اگر بخواهد قطعنامه‌ای صادر شود مراجع ذی‌ربط تصمیم خواهند گرفت. آنچه که در چارچوب پادمان است برای اطمینان بخشی به آژانس، آنان را اجرا می‌کنیم و نمی‌گذاریم عواملی که این ارتباطات را بخواهد زیر سوال ببرد به وجود آید.

وی گفت: همکاری‌ها به طور مستقیم ادامه دارد و نمی‌گذاریم عواملی باعث عدم اطمینان شوند.

گروسی: از درز گزارش‌های محرمانه ناامید می‌شوم
در ادامه گروسی نیز در پاسخ به این سوال که چرا اسناد و مدارکی که در مورد ایران منتشر می‌شود قبل از اینکه توسط آژانس منتشر شود در رسانه‌ها منتشر می‌شود، گفت: قبل از هرچیزی اعلام کنم هروقت خبری مبنی بر درز گزارش‌های محرمانه به گوش می‌رسد ناامید میشوم. گزارش‌ها در اختیار تمام اعضا است و به من حق دهید که نمی‌توانم تمام اعضا را چک کنم؛ بنابراین این مسئله خوشایند نیست که بخواهم دفاع کنم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها