يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۲۲۴۹
زمان انتشار: ۱۲:۰۶     ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
اگر کمی اهل بازی آنلاین باشید، دغدغه اصلی شما سرعت و میزان مصرف اینترنت است. فرقی نمی‌کند با گوشی تلفن همراه بازی می‌کنید یا رایانه و یا حتی کنسول‌های بازی، سرعت و مقدار اینترنت مصرفی از دغدغه‌های اصلی حین بازی است. با توجه به اینکه بسته‌های حجمی اینترنت قیمت ارزانی ندارند و ما علاوه بر بازی برای انجام کارهای دیگر نیز به اینترنت نیاز داریم، مدیریت مصرف اینترنت در بازی کمک شایانی به نگهداری حجم بسته می‌کند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا: یک سوال پرتکرار این است که انجام بازی‌های ویدیویی مختلف، میزان مصرف اینترنت مختلفی دارد؟ باید بگوییم که بله. میزان مصرف اینترنت در بازی‌ها و دستگاه‌های مختلف، اندازه متفاوتی دارد و این اندازه بسته به نوع بازی کردن شما (منظوردانلود نقشه، لباس، اسلحه و ... در بازی)، تماس صوتی با هم‌بازی‌های خود و همچنین بروزرسانی متفاوت است.

میزان اینترنت مصرفی بازی‌های موبایلی

در ادامه مصرف برخی از بازی‌های محبوب آنلاین را در سیستم‌های مختلف برای شما لیست کرده‌ایم.

فیفا و پیس: ۵۰ – ۱۰۰ مگابایت در یک ساعت

فورتنایت: ۹۰ – ۱۶۰ مگابایت در یک ساعت

کال آو دیوتی: ۵۰ – ۱۰۰ مگابایت در یک ساعت

ماینکرفت: ۳۰ – ۵۰ مگابایت در یک ساعت

کلش او کلنز: ۳۰ – ۷۰ مگابایت در یک ساعت

میزان اینترنت مصرفی بازی‌های موبایلی

میانگین اینترنت مصرفی بازی‌های آنلاین کنسول

جی‌تی‌ای: ۵۰ – ۱۵۰ مگابایت در یک ساعت

کال آو دیوتی (وار زون، ورلد وار۲، بلک اوپس۴): ۴۰ – ۱۵۰

کانتر استرایک: ۲۰۰ – ۳۵۰ مگابایت در یک ساعت

اپکس لجندز: ۱۹۰ – ۲۵۰ مگابایت در یک ساعت

فال گایز: ۸۰ – ۱۵۰ مگابایت در یک ساعت

میزان اینترنت مصرفی بازی‌های موبایلی

میانگین اینترنت مصرفی بازی‌های آنلاین کامپیوتری

بازی زولا: ۳۰ – ۶۰ مگابایت در یک ساعت

لیگ او لجندز: ۳۰ – ۷۰ مگابایت در یک ساعت

اورواچ: ۱۳۰ – ۲۰۰ مگابایت در یک ساعت

اپکس لجندز: ۱۹۰ – ۲۵۰ مگابایت در یک ساعت

کانتر استرایک: ۲۰۰ – ۳۵۰ مگابایت در یک ساعت

در اکثر کنسول‌های بازی مقدار مصرف اینترنت برای یک بازی و انجام یک سری مراحل، یکسان است. یعنی مثلا بازی فورتنایت همان مقدار اینترنتی را که در پلی استیشن ۴ مصرف می‌کند در رایانه شخصی یا ایکس باکس وان هم مصرف می‌کند. البته شاید تفاوت‌های جزئی وجود داشته باشد که بخاطر مقدار بسیار کم قابل چشم پوشی است.

روش‌های کاهش مصرف اینترنت

اگر با تلفن همراه بازی می‌کنید، برای کاهش مصرف اینترنت چندین راه موجود است که یکی از آنها به صورت پیش فرض بر روی تلفن همراه وجود دارد. با رجوع به تنظیمات می‌توانید اینترنت خط و وای‌فای خود را زیر ‌نظر قرار دهید و برای مصرف دیتای خطتان محدودیت تعیین کنید. یک روش دیگر نیز استفاده از برنامه‌های شخص ثالث است. این برنامه‌ها هم مصرف اینترنت شما را مدیریت می‌کنند و با آنها می‌توانید برنامه‌های پر مصرف را بشناسید.

میزان اینترنت مصرفی بازی‌های موبایلی

همچنین برای کاهش مصرف اینترنت بازی آنلاین می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

غیر فعال کردن چت صوتی

کاهش سایه‌ها و بهبود کیفیت پس از پردازش

خاموش کردن لانچرهای بازی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند

خاموش کردن Anti-aliasing در تنظیمات گرافیکی

به گزارش وب گاه تبیان، اما به طور کلی با بررسی‌های صورت گرفته انجام بازی‌های ویدیویی به طور میانگین در مدت زمان یک ساعت ۵۰ الی ۱۵۰ مگابایت بسته به نوع بازی شما مصرف اینترنت خواهد داشت که این مقدار از دیدن فیلم‌های آنلاین با کیفیت HD و در برخی موارد از وب گردی نیز کمتر است. پس با مدیریت زمانی درست می‌توانید مصرف اینترنت خود را بسنجید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها