کد خبر: ۵۲۲۲۸۵
زمان انتشار: ۱۰:۲۸     ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
رییس فرهنگستان علوم اسلامی:
آیت الله میرباقری گفت: در شرایط کنونی مردم از برنامه و سیاست های جریانات غربگرا دلسرد و ناامید شدند و به جریان اسلام تمدنی دل بسته اند.

به گزارش سرویس دین و فرهنگ پایگاه 598، آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری روز دوشنبه در دوره«هم عهدی» ویژه فرماندهان فرهنگی نواحی بسیج کشور به میزبانی مجتمع یاوران مهدی قم، افزود: انسان به صرف ادعای امتحان نمی تواند وارد وادی ایمان حقیقی شود، عیار انسانها با امتحانات سخت الهی مشخص و تثبیت می شود.

شدت فشار امروز بر جمهوری اسلامی به‌خاطر قدرت و تاثیرگذاری آن است/ آفت و آسیب های کنونی کشور ما بخاطر تاثیرات باقی مانده از برنامه ریزی و اقدامات دولت ها و جریانات غربگراست

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بهشتی شدن از نظر روحی و جسمی، شرط و لازمه مهم در بهشتی شدن انسان در جهان آخرت است، اضافه کرد: انسانها به قدری در این دنیا امتحان می شوند که صف مومنان از غیرمومنان و مجاهدان از غیرمجاهدان کاملا مشخص شود.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی یادآور شد: انسان در مساله کسب مغفرت الهی باید منتظر دیگران نباشد بلکه تلاش کند تا در این امور پیشرو و پیشقدم شود.

آیت الله میرباقری با تاکید بر ضرورت زندگی زاهدانه در پیمون راه الهی، اظهار کرد: در اینکه پیروزی نهایی برای جبهه مومنان است شکی وجود ندارد؛ شدت فشار امروز بر جمهوری اسلامی بخاطر ضعف آن نیست بلکه بخاطر قدرت و تاثیرگذاری آن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: جمهوری اسلامی طی 44 سال گذشته بسیاری از توطئه ها و تحریم های دشمنان را خنثی کرده و کارآیی آنها را به چالش کشیده و هر سال نیز بر قدرت نرم و نفوذ ایران در عرصه منطقه ای و جهانی افزوده می شود.

وی تصریح کرد: ایران طی 4 دهه اخیر به تدریج آن حاشیه امن و حیات خلوت نظام سلطه را با گسترش ادبیات مقاومت به حاشیه برده و جمهوری اسلامی در شرف قدم گذاشتن و تاثیرگذاری نظم نوین جهانی و انتقال قدرت از مغرب زمین به آسیا است.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: آفت و آسیب های کنونی کشور ما بخاطر تاثیرات باقی مانده از برنامه ریزی و اقدامات دولت ها و جریانات غربگراست؛ در شرایط کنونی مردم از برنامه و سیاست های جریانات غربگرا دلسرد و ناامید شدند و به جریان اسلام تمدنی دل بسته اند.

آیت الله میرباقری اظهار داشت: صحبت و اخباری که رسانه های غربی روزانه از جنگ اوکراین در مورد ایران منعکس می کنند نشان از قدرت و تاثیرگذاری روزافزون آن است؛ جمهوری اسلامی در نقطه ضعف قرار ندارد و دشمن نیز با همه قوا و ایادی خود به میدان آمده است.

وی خاطرنشان کرد: ما به ارائه یک تصویر شورانگیز و حماسی از آینده روشن انقلاب برای نسل جوان توسط مدیران فرهنگی نیازداریم؛ اگر ما نتوانیم این رویا و آینده را برای او به تصویر نکشیم، دشمنان ذهن و ادارک جوانان را مصادره خواهند کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مدیران فرهنگی باید با ساختن آن رویا و تصویر روشن از آینده انقلاب بتوانند شاخص های توسعه همه جانبه و دستاوردهای انقلاب را در بین جوانان به درستی تبیین کنند، اگر ما این تصویر را نسازیم بی شک دشمنان جوانان را مدیریت و هدایت خواهند کرد.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی با تاکید بر اینکه شرایط کشور و آینده نظام امیدوارکننده است و فشارهای دشمن بخاطر عظمت انقلاب است، ادامه داد: کسانی می توانند راه سخت و دشوار عبودیت را به سلامت به پایان برسانند که از قدرت مشاهده افق های دور برخودار باشند؛ فردی که نمی توانند چشم انداز و افق های دور را درک کند در سختی و قدم های بزرگ، جا می ماند.

آیت الله میرباقری با اشاره به جنگ شناختی و تلاش دشمن در تغییر دستگاه محاسباتی جامعه ایمانی، اظهار داشت: در این شرایط باید به سراغ مستضعفان فکری رفته و آنها را با ابعاد و شرایط حاکم بر جهان به صورت جامع و عمیق آشنا کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها