أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۵۲۲۵۸۶
زمان انتشار: ۱۴:۴۵     ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
بازار خواروبار و موبایل به طور ویژه نظارت می‌شود؛
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه راه حل کنترل قیمت‌ها ایجاد یک نظام شفاف فروشگاهی است، گفت: این طرح شروع شده و تا اواسط سال آینده می‌توانیم بر بازارهایی مانند خواروبار، موبایل و بازارهای مشابه به طور سامانه‌ای نظارت کنیم و بر تراکنش‌ها مسلط شویم.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از همشهری آنلاین، سید رضا فاطمی امین درباره عرضه بدون ضابطه خودرو به شرکت‌های تابعه افزود: عرضه خودرو خارج از ضابطه به کارکنان هر شرکتی تخلف است. عرضه خودرو از طریق قرعه کشی و ثبت نام در سامانه یکپارچه انجام می‌شود و موارد قبلی که مربوط به واگذاری خودروی هایما بود، نیز بازگردانده شده است.

وی درباره افزایش قیمت‌های اقلام شب عید نیز بیان کرد: در حال حاضر بازار ملتهب ارز روند کاهشی به خود گرفته و در برخی اقلام این کاهش دیده می‌شود. البته همه کاهش‌ها ناشی از کاهش نرخ ارز نیست و در هفته جاری و هفته آینده‌ احتمالا فضا بهتر می‌شود.

فاطمی امین با بیان اینکه راه حل کنترل قیمت‌ها ایجاد یک نظام شفاف فروشگاهی است، ادامه داد: این طرح شروع شده و تا اواسط سال آینده می‌توانیم بر بازارهایی مانند خواروبار، موبایل و بازارهای مشابه به طور سامانه‌ای نظارت کنیم و بر تراکنش‌ها مسلط شویم. در حال حاضر روش‌های نظارتی قدیمی است و بازرسان نظارت می‌کنند که ممکن است بعد از خروج بازرس از واحد مجددا تخلف تکرار شود. باید بتوان شبکه عرضه را به طور کامل رصد کرد.

وزیر صمت با بیان اینکه ارز، اقتصاد ما را از شش مسیر تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت: ما این مسیرها را شناسایی کرده و برای هر کدام یک راه حل طراحی کردیم به طور مثال در بحث واردات مواد معدنی، قاعده گذاشتیم هر مواد معدنی که بیش از یک میلیون دلار واردات دارد، باید ساخت داخل باشد و این کار آغاز شده، اما طبیعتا این امر زمان بر است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها