يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۲۶۸۰
زمان انتشار: ۱۲:۳۰     ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
وزیر دارایی عربستان امروز چهارشنبه گفت که مانعی برای سرمایه گذاری کشورش با جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.

به گزارش پایگاه 598، ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «محمد الجدعان» وزیر دارایی عربستان در دومین دوره کنفرانس بخش مالی گفت: بعد از توافق بین دو کشور، سرمایه گذاریهای عربستان در ایران ممکن است بسیار به سرعت اتفاق بیفتد.

وی افزود: فرصت های زیادی برای سرمایه گذاری عربستان در ایران وجود دارد و موانعی برای سرمایه گذاری با ایران در سایه برقراری ثبات در منطقه و احترام به مفاد توافق وجود ندارد.

الجدعان تصریح کرد که ایران همسایه ما بوده و هست و برای صدها سال خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد که مادامی که به توافقات پایبند بوده، حقوق حاکمیتی و عدم دخالت در امور داخلی و کنوانسیون های سازمان ملل را رعایت کنیم، هیچ مسئله ای وجود ندارد که جلوی عادی سازی روابط و سرمایه گذاری را بگیرد. برای تمرکز بر توسعه اقتصادی، ما و آنها به ثبات نیاز داریم.

روز ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۱ در بیانیه سه‌جانبه‌ای در پکن که به امضای علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، «مساعد بن‌محمد العیبان» وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و «وانگ ئی» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین رسید، بر سر از سرگیری روابط دوجانبه بین ایران و عربستان سعودی توافق شد.

اعلام توافق برای از سرگیری روابط ایران و عربستان با میانجی‌گری چین با طیفی از حمایت‌ها و استقبال‌ها از سوی کشورهای منطقه و پیام نگرانی در بین سران رژیم صهیونیستی و اعلام آگاهی دولت آمریکا و ابراز امیدواری نسبت به تاثیر مثبت آن در کاستن از تنش‌های خاورمیانه و پایان جنگ یمن همراه بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها