يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۲۹۷۸
زمان انتشار: ۱۵:۴۷     ۰۵ فروردين ۱۴۰۲
جانشین پلیس راهور اعلام کرد؛
جانشین پلیس راهور، وضعیت ترافیکی جاده ها و محورهای مواصلاتی کشور در پنجمین روز از فروردین ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه 598، سردار سیدتیمور حسینی در گفتگو با شبکه خبر سیما، گفت: با توجه به مسدود بودن جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال، ترافیک در محور قزوین-رشت سنگین است و در محور فیروزکوه و هراز، تردد روان است.

وی با عنوان این مطلب که شاهد تردد روان خودروها در سایر محورهای مواصلاتی کشور هستیم، افزود: با توجه به پایان موج اول سفرهای نوروزی و آغاز موج دوم مسافرت‌ها، احتمال تشدید ترافیک در محورهای پرتردد دور از انتظار نیست.

حسینی همچنین با اشاره به هشدار هواشناسی برای در پیش بودن برف و باران، گفت: به رانندگان توصیه می‌کنیم حتماً در جاده‌های لغزنده، با سرعت مطمئنه حرکت کنند تا حادثه‌ای پیش نیاید.

جانشین رئیس پلیس راه فراجا، با عنوان این مطلب که نسبت به ابتدای طرح نوروزی تعداد تصادفات و آمار کشته شدگان کمتر شده است، افزود: رانندگان در این مدت بیشتر قوانین را رعایت کرده‌اند و به توصیه‌های پلیس توجه کافی داشته‌اند و رسانه‌ها نیز اطلاع‌رسانی خوبی داشته اند.

وی ادامه داد: بیشترین علت تصادفات در سفرهای نوروزی سرعت غیرمجاز، عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی است.

حسینی گفت: ما در مرحله بازگشت از دور اول سفرهای نوروزی هستیم و بر اساس تجارب سال‌های قبل بیشترین علت تصادف در این بازه زمانی، خستگی است.

وی افزود: توصیه می‌کنیم رانندگان علاوه بر اینکه لازم است قبل از حرکت، استراحت کافی داشته باشند؛ باید در مسیرهای طولانی، به ازای هر دو ساعت رانندگی، ۱۵ دقیقه در پارکینگ‌های مجاز و استراحتگاه‌های ایمن استراحت کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها