يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۳۰۴۳
زمان انتشار: ۱۵:۰۶     ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: در ایام نوروز تا کنون حدود ۱۸ هزار زائر ایرانی در قالب حدود ۴۵۰ کاروان برای زیارت ائمه اطهار (ع) راهی عتبات عالیات در عراق شدند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا، حمیدرضا محمدی با تاکید بر اینکه به لطف خداوند تمامی سفرها به سلامتی و به دور از هرگونه مشکلی به انجام رسیده است، اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات تا امروز ( هفتم فروردین ۱۴۰۲) حدود ۱۸ هزار زائر ایرانی در ایام نوروز برای زیارت ائمه اطهار (ع) راهی عتبات عالیات در عراق شدند.

وی افزود: از این ۱۸ هزار زائر اعزامی حدود ۴ هزار نفر از طریق مرز هوایی راهی فرودگاه امام علی(ع) نجف و بغداد شده و بقیه از طریق سه مرز زمینی شلمچه، چذابه و مهران وارد کشور عراق شده‌اند.

 

هزینه یک هفته سفر به عتبات / مهلت اقامت در عراق حداکثر یک ماه است

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ادامه داد: هموطنان مشتاق زیارت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و ائمه اطهار(ع) در کشور دوست و برادر عراق، می‌توانند با مراجعه به یکی از ۲۶۰۰ دفتر زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت در سراسر کشور مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و اعزام به عتبات عالیات اقدام کنند.

محمدی گفت: این دفاتر زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت و بر اساس آیین نامه هیئت وزیران دارای مجوز فعالیت هستند و مردم می‌توانند پس از ثبت نام اعزام در قالب کاروان به عراق اعزام شوند.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ادامه داد: کاروان های اعزامی در قالب ۶ و ۷ شب با نرخ‌های متفاوت به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

«برای اعزام زائران از مبدا تهران به عتبات عالیات بنا به نوع ارائه خدمات از ۶میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برای ۶شب و ۶میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا هشت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برای هفت شب در نظر گرفته شده است»

محمدی با بیان اینکه هزینه اعزام هوایی با توجه به اینکه نرخ خرید بلیت به صورت شناور تعیین می‌شود هزینه اعزام ها قدری بیشتر از اعزام زمینی هزینه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه اعزام از دیگر استان‌ها به عتبات عالیات بسته به میزان فاصله از مبدا تا مقصد ارزیابی خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه اخذ روادید سفر به عتبات عالیات حذف شده است هر زائر ایرانی بر اساس قوانین عراق می‌تواند حداکثر به مدت یک ماه در آن کشور اقامت داشته باشد.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت اظهار داشت: در مجموع در ایام نوروز ۱۸ هزار زائر ایرانی در قالب حدود ۴۵۰ کاروان به عراق اعزام شده و هم اکنون اعزام ها به روال عادی جریان دارد

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها