أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۲۳۳۷۵
زمان انتشار: ۱۰:۵۱     ۱۹ فروردين ۱۴۰۲
۵۷ میلیون و ۱۱۸ هزار نفر شب اقامت از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ با تجمیع آمار اقامت‌های رسمی و غیر رسمی، اضطراری و خوابگاه‌های آموزش و پرورش، زائرسراها، مساجد و ... ثبت شده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، در ایام نوروز ۵۷ میلیون و ۱۱۸ هزار نفر شب اقامت ثبت شده که از آمار تجمیعی اقامت‌های رسمی و غیر رسمی، اضطراری و خوابگاه‌های آموزش و پرورش، زائرسراها، مساجد و… به دست آمده است.

از این تعداد حدود ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر شب آمار اقامت در هتل‌ها و مراکز اقامت رسمی دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی بوده است. بیشترین اقامت رسمی نیز در استان‌های هرمزگان، فارس، مازندران، اردبیل، گلستان، بوشهر و آذربایجان شرقی انجام شد.

همچنین بیشترین تردد بین استانی در استان‌های البرز، مرکزی، قم، اصفهان مازندران، فارس، گیلان، همدان بوده است. ضمن اینکه بیشترین رشد تردد را استان‌های سیستان و بلوچستان و ایلام با ۱۹ درصد داشته‌اند. بعد از آن استان‌های خوزستان با ۱۸ درصد، کرمان با ۱۶ درصد اردبیل ۱۳ درصد کهگیلویه و بویر احمد با ۹ درصد، آذربایجان غربی با ۸ درصد و بوشهر با ۷ درصد بوده است.

همچنین براساس آمار به دست آمده؛ گردشگری دریایی با رشد مشهودی در حدود ۱۷ درصد رو به رو بوده ست. همچنین مقصدی مانند جزیره قشم میزبان دو میلیون مسافر بوده است این درحالی است که سال گذشته ۸۵۰ هزار مسافر به این جزیره سفر کرده بودند.

در مدت زمان ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ حدود ۸۸۷ هزار نفر از مرزهای زمینی بیرون رفته‌اند و ۳۵۰ هزار نفر نیز از طریق مرزهای هوایی سفر کرده‌اند که مجموع آنها سفر یک میلیون و ۲۳۷ هزار نفری را از مرزهای هوایی و زمینی نشان می‌دهد اما این آمار که جدا از آمار سفرهای دریایی است کمتر از سال قبل بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها