يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۳۴۸۶
زمان انتشار: ۱۰:۳۹     ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت گوشت نسبت به هفته‌های قبل اندکی کاهش یافته است، اما بنابه گفته فروشندگان قیمت همچنان برای مصرف‌کنندگان بالا بوده و تقاضای خرید نیز کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه 598، بر اساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو شقه گوسفندی ۳۶۰ هزار تومان، ران گوسفندی ۴۰۰ هزار تومان، راسته گوسفندی ۳۹۰ هزار تومان، ماهیچه گوسفندی ۴۴۰ هزار تومان، سردست گوسفندی ۳۹۰ هزار تومان و ران گوساله ۳۷۰ تا ۳۹۰ هزار تومان است.

بنابر گفته فروشندگان محصولات پروتئینی به ایسنا قیمت‌ گوشت قرمز نسبت به هفته‌های آخر اسفند سال گذشته اندکی کاهش یافته‌است، اما همچنان برای مصرف‌کنندگان بالاست و بر همین اساس تقاضای خرید نیز کاهش یافته است.

آنطور که مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور می‌گوید با ورود بره‌هایی که در زمستان متولد شده‌اند، قیمت دام زنده افت کرده ولی قیمت گوشت کاهش نیافته است و بهتر است به جای فشار به دامداران و تولیدکنندگان، بازار گوشت قرمز تنظیم شود.

به گفته وی میانگین قیمت دام زنده در کشور کیلویی ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تومان بود که در حال حاضر به ۱۳۵ تا ۱۴۰ هزار تومان رسیده است.

علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، با بیان اینکه دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز افزایش قیمت دام است، گفت: با افت قیمت دام زنده در چند وقت اخیر قیمت گوشت نیز ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت هر کیلو شقه گوسفندی در مغازه‌ها ۳۸۰ هزارتومان است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تصریح کرد: تقاضای خرید گوشت در ماه رمضان کاهش یافته است. همچنین مردم گوشت مورد نیاز خود را در پایان اسفند سال گذشته و ابتدای فروردین ماه خریداری کرده‌اند. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت گوشت قرمز کاهش نمی‌یابد؟ گفت: قیمت گوشت کمتر نمی شود، زیرا قیمت علوفه و هزینه‌های تولید دام افزایش یافته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها