أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۳۶۲۴
زمان انتشار: ۱۲:۳۳     ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
امیرعبداللهیان تشریح کرد؛
وزیر امور خارجه کشورمان پس از دور دوم نشست چهارجانبه درباره افغانستان، درباره جزییات این نشست توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه 598، حسین امیرعبداللهیان پس از نشست چهارجانبه جمهوری اسلامی ایران، چین، روسیه و پاکستان درباره افغانستان بیان کرد: امروز صبح در حاشیه نشست وزرای امور خارجه همسایه افغانستان، دور دوم نشست چهارجانبه ایران، چین پاکستان و روسیه را برگزار کردیم و نگرانی هایی که از وضعیت افغانستان وجود دارد را مورد توجه قرار دادیم.

وی در ادامه تصریح کرد: این نگرانی ها شامل گسترش تروریسم در افغانستان، بحران های ناشی از تداوم تحریم های آمریکا و غرب علیه این کشور و وضعیت معیشتی بسیار سخت مردم افغانستان و نتیجه نامطلوب آن یعنی افزایش فزاینده آوارگان و مهاجرین به سمت کشورهای همسایه از جمله جمهوری اسلامی ایران است که این نگرانی ها را مورد توجه قرار دادیم.

وزیر امور خارجه افزود: بحث مواد مخدر و ضرورت کنترل جدی قاچاق مواد مخدر از طریق مرزهای همسایه و از جمله جمهوری اسلامی ایران و اشاره به مسئولیت هیأت حاکمه موقت افغانستان در این رابطه به اضافه نگرانی جدی ما از محروم کردن زنان و دختران افغانستان از تحصیل و اعلام آمادگی ایران برای تحصیل حضوری و روش های مجازی با همکاری هیأت حاکمه و اینکه زنان و دختران مسلمان افغانستان از حق تحصیل و اشتغال محروم نباشند، مورد بررسی قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در عین حال خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در روزهای آینده نشستی در سطح نمایندگان ویژه و کارشناسان ارشد کشورها در امور افغانستان قرار است در دوحه برگزار شود و سازمان ملل نیز در این نشست ایفای نقش خواهد کرد، هماهنگی هایی برای اتخاذ رویکرد هماهنگ‌تر کشورهای همسایه افغانستان در قبال این نشست هم مورد توجه قرار گرفت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در چهارمین نشست وزیران امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان(شامل جمهوری اسلامی ایران، چین، پاکستان، ازبکستان، ترکمنستان، تاجیکستان بعلاوه روسیه) که به میزبانی ازبکستان برگزار می‌شود، شامگاه گذشته عازم سمرقند شد.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها