کد خبر: ۵۲۳۹۳۱
زمان انتشار: ۱۰:۵۸     ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
امام جمعه جزیره هرمز گفت: هدف اصلی دشمن از قضایای آشوب سال گذشته، ضربه به فرهنگ عمومی مردم بود، چرا که فرهنگ عمومی نقش حیات یک جامعه را بر عهده دارد و لذا همه ما وظیفه حفظ و حراست از آن را داریم.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام جعفر رستاخیز امام جمعه جزیره هرمز امروز در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال جدید که با حضور اعضای این شورا در دفتر امام جمعه برگزار شد، ضمن تشریح وظایف اعضا، اظهار داشت: یکی از عمده ویژگی‌های شورای فرهنگ عمومی، تصمیم گیری ترکیبی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالین فرهنگی برای هم اندیشی در خصوص مسائل فرهنگی در سطح استان، شهر یا بخش است.

وی افزود: بررسی وضعیت شرایط فرهنگی منطقه و ارائه گزارش، برنامه ریزی و هدایت فرهنگی، تدوین و تهیه برنامه‌های تبلیغی جهت انتشار ارزش‌های دینی و اسلامی در جامعه و تهیه طرح‌ها و پیشنهادی‌های موثر فرهنگی، از اهم وظایف شورای فرهنگ عمومی است.

امام جمعه جزیره هرمز بیان کرد: یکی از فرصت‌ها در جهت رونق اقتصاد مردم جزیره هرمز، گردشگردی است، ولی باید حضور گردشگران در این جزیره سبب تغییر فرهنگ عمومی مردم بومی منطقه نشود.

حجت‌الاسلام رستاخیز گفت: ولنگاری در حوزه عفاف و حجاب و عدم نظارت در این بخش، زندگی مردم بومی را تحت تاثیر می‌گذارد و سبب نگرانی خانواده‌ها در این منطقه شده است.

وی با باز تعریفی از فرهنگ، خاطرنشان کرد: فرهنگ به معنای باورها، ایمان مردم، تشکیل خانواده و سایر عوامل است که هوای تنفس منطقه را فرهنگ عهده دار است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی جزیره هرمز ادامه داد: در جزیره هرمز سایت‌های گردشگردی مختلف وجود دارد و این از الطاف خدادادی به مردم منطقه است، ولی نباید برخی از ناهنجاری‌ها که سازگار با امنیت و سلامت مردم نمی‌باشد، بر ساحت جامعه خدشه وارد کند.

حجت‌الاسلام رستاخیز با اشاره به شعار «زن، زندگی، آزادی» که استکبار جهانی در رواج آن اهتمام دارد، اظهار کرد: وضعیت برهنگی در جامعه باعث آزادی نمی‌شود، بلکه امنیت مردم را به مخاطره می‌اندازد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی دشمن از قضایای آشوب سال گذشته، ضربه به فرهنگ عمومی مردم بود، گفت: حیات یک شهر، فرهنگ عمومی است که همه ما وظیفه حفظ و حراست از آن را داریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها