يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۴۱۷۷
زمان انتشار: ۱۱:۵۹     ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
در حاشیه جلسه دولت؛
وزیر نفت تاکید کرد: هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت سوخت وجود ندارد.

به گزارش پایگاه 598، جواد اوجی در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست هیات دولت گفت: خیال همه مردم را راحت کنم هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت سوخت وجود ندارد.
وی‌افزود: در بودجه ۱۴۰۲ به ما تکلیف کرده است که سوختگیری خودرو ها با کارت سوخت انجام بشود. ما یک ماهه کارت سوخت را تحویل می دهیم. از مردم می خواهیم زمان مراجعه به جایگاه ها حتما با کارت شخصی خودشان مراجعه کنند.

وی گفت: کارت‌های سوخت جایگاه ها جمع آوری نشده بلکه تعدادشان کم شده است تا کنترل کنیم. مردم طبق قانونی که مجلس گذاشته باید از کارت سوخت خود استفاده کنند و این کارت ها برای زمانی است که اگر کسی کارتش را گم کرد مشکلی نداشته باشد و از کارت سوخت اضطراری جایگاه استفاده کند. اگر جایگاهی می گوید کارت سوخت ندارد تخلف است.

اوجی درباره سفر هیات روسی به تهران و انعقاد قرارداد نفتی احتمالی با روس ها تصریح کرد: همان طور که می دانید بزرگترین نمایشگاه نفت گاز پتروشیمی اواخر اردیبهشت داریم و از کمپانی‌های بزرگ داخلی و خارجی دعوت شده است از جمله شرکت‌های قدر روسی و چینی و ان‌شاءالله در حاشیه این نمایشگاه تفاهم نامه و قراردادهای خوبی را در پایین دست و بالا دست نفت امضا خواهیم کرد.

وزیر نفت درباره وصول درآمدهای نفتی اظهار کرد: طبق آمار و گزارش بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۲ تا ۹۵ درصد از تکالیف بودجه ای مان را انجام دادیم. ان‌شاءالله در سال جدید هم تلاش داریم آنچه در بودجه برای وزارت نفت برای فروش نفت و میعانات گازی در نظر گرفته شده است تامین شود.

اوجی گفت: ظرف دو سه روز آینده دو میلیارد و دویست میلیون دلار در استان خوزستان پروژه افتتاح می کنیم و از مهم‌ترین پروژه های وزارت نفت که در سفر استانی رییس جمهور افتتاح و بهره برداری می شود، افتتاح کارخانه گاز و گاز مایع سه هزار و دویست است که روزانه در فاز یک ۲۵۰ میلیون فوت مکعب گازهای مشعل میادین غرب کارون را جمع آوری می‌کند. در این کارخانه تقریبا گاز شیرین به شبکه سراسری تفکیک می شود و ترکیبات سنگین به عنوان خوراک پتروشیمی به ماهشهر ارسال می شود. این پروژه مورد تاکید دولت و مجلس بوده و با بار مالی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بوده است و ما دیگر گازهای مشعل را در غرب کارون نخواهیم داشت و این گاز سوزی به ارزش افزوده تبدیل می شود.

وی خاطرنشان کرد: هم‌چنین بهره‌برداری دو ایستگاه تقویت فشار مربوط به کارخانه هایNGL(۹۰۰ , ۱۰۰۰ ) را داریم. به طور کلی بالغ بر دومیلیارد و دویست میلیون دلار در سفر رییس جمهور در حوزه نفت به بهره‌برداری می رسد که اشتغال زایی بالا و درآمدهای ارزی خوبی دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها