يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۴۲۹۳
زمان انتشار: ۰۹:۲۹     ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه 598، مشرق نوشت: پس از سفیر اخیر رضا پهلوی به سرزمین‌های اشغالی که با حواشی گسترده و توهم برخی طرفداران وی مبنی بر حمایت اسرائیل از به قدرت رساندن او و تغییر نظام سیاسی ایران همراه شده بود حالا خبری منتشر شده که حاکی از طرح ویژه نمایندگان مجلس رژیم صهیونیستی "کنست" با همراهی الی کوهن وزیر خارجه به منظور تجزیه ایران و حمایت از تشکیل کشور خیالی "آذربایجان جنوبی" است.

یک کاربر شبکه اجتماعی توئیتر در مطلب چند بخشی به جزئیات این طرح پرداخته است:

۱-جزئیات بیشتر از طرح نمایندگان کنست برای حمایت از تشکیل "آذربایجان جنوبی"

ظاهرا پس از سفر اخیر الی کوهن وزیر امور خارجه اسرائیل به باکو، جامعه یهودیان آذربایجان از کوهن می خواهند برای تحت فشار قرار دادن ایران برای "توقف ظلم به اقلیت آذری" در شمال غرب ایران، وارد عمل شود.

هدیه ویژه مجلس رژیم صهیونیستی برای رضا پهلوی!

۲- پس از بازگشت کوهن به اسرائیل، ۳۲ نفر از اعضای کنست در نامه‌ای به وزیر خارجه با اشاره به درخواست جامعه یهودی آذری، خواستار حمایت هر چه بیشتر کوهن از خواسته های آنها در قبال مردم آذری در ایران می شوند.

هدیه ویژه مجلس رژیم صهیونیستی برای رضا پهلوی!

 

 
۳- در این نامه به محتوای زیر اشاره شده است: رژیم آیت الله سالهاست به بهانه آرمان فلسطین دست به حمایت از گروه های تروریستی فلسطینی و حمله به منافع اسرائیل زده است؛ آنها حتی ظلم و غارتگری خود را علیه اقلیت آذری در ایران نیز اعمال می کنند ...

هدیه ویژه مجلس رژیم صهیونیستی برای رضا پهلوی!

 

 
۴- این بزرگترین اقلیت قومی در ایران با بیش از ۲۰ میلیون نفر است؛ رژیم با محدود کردن حق اقلیت آذری برای گسترش میراث خود و "آموزش به زبان مادری" و حتی جلوگیری از ثبت "نام آذری" در شناسنامه سیاست نسل کشی فرهنگی را اجرا می کند
 

هدیه ویژه مجلس رژیم صهیونیستی برای رضا پهلوی!

 

۵- اقلیت آذری در اعتراضات اخیر علیه رژیم بسیار فعال بوده و برخی از اعضای آنها در زندان دست به اعتصاب غذا زده اند (احتمالا اشاره به حسین رونقی)؛ همچنین علی رغم سرکوب گسترده رژیم، آنها در شهر تبریز به فعالیت سازمان یافته خود ادامه می دهند و چندین کانال تلگرامی راه اندازی کرده اند.

هدیه ویژه مجلس رژیم صهیونیستی برای رضا پهلوی!

 

 
۶- فراموش نکنید که مردم آذربایجان همواره در طول تاریخ با یهودیان روابط حسنه داشته اند و جامعه یهودیان آذربایجان از آزار و اذیت آنها در ایران بسیار نگران است؛ لازم به ذکر است که آذربایجان در سالهای اخیر متحد قوی ما در منطقه بوده است.
 

هدیه ویژه مجلس رژیم صهیونیستی برای رضا پهلوی!

 

۷- کسب حمایت بین المللی به اندازه گسترده برای آرمان‌های ملی مردم آذربایجان جنوبی، ضربه مهلکی به رژیم آیت‌الله خواهد بود و اگر کشور مستقل آذربایجان جنوبی ایجاد شود اسرائیل متحد دیگری در منطقه در کنار جمهوری آذربایجان به دست خواهد آورد.

هدیه ویژه مجلس رژیم صهیونیستی برای رضا پهلوی!

 

 
۸- حمایت از آنها همچنین اقدام سیاسی مناسبی در راستای براندازی رژیم آیت الله خواهد بود که برای حدود سه دهه در تأمین مالی و تسلیحاتی حزب الله، گروه های فلسطینی و سازمان PKK نقش داشته است.
 

هدیه ویژه مجلس رژیم صهیونیستی برای رضا پهلوی!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها