يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۴۴۹۸
زمان انتشار: ۱۰:۴۵     ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
جدایی کوین یامگا که محبوبیت زیادی بین هواداران دارد گاف بزرگی از سوی مدیریت باشگاه خواهد بود.

به گزارش پایگاه 598، در نیمه اول دربی، مهدی عبدی درون محوطه جریمه استقلال موقعیت خوبی داشت ولی قبل از آنکه شوت بزند کوین یامگا خودش را به آنجا رساند و توپ را دفع کرد. در برخورد دو بازیکن مدافع فرانسوی آسیب دید و نتوانست به بازی ادامه دهد. به نظر می‌رسید که همسترینگ او کشیده شده و جایش را به حردانی داد.

یامگا یکی از بازیکنان کلیدی ساپینتو در این فصل بوده و علاوه بر انجام کم‌ اشتباه وظایف دفاعی‌اش زوج خوبی با محبی در سمت راست ساخته و به خوبی در حملات تیمش هم شرکت می‌کند. برای همین جای خالی‌اش در نیمه دوم دربی احساس شد. در صحنه گل پرسپولیس غلامی و حردانی واکنش دفاعی خوبی نداشتند و شاید اگر یامگا در زمین بود به آل‌کثیر اجازه نمی‌داد به راحتی بچرخد و ضربه‌اش را بزند. استقلال بعد از این گل برای زدن گل تساوی تلاش می‌کرد و در این دقایق هم حضور یامگا می‌توانست گره‌گشا باشد.

در بازی یک چهارم نهایی جام حذفی مقابل پارس جنوبی جم هم جای خالی یامگا احساس شد، وقتی محبی پنالتی نیمه اولش را به آسمان زد و سرنوشت بازی به وقت اضافه کشیده شد. یامگا در دو فصل گذشته پنالتی‌زن مطمئن استقلال بوده و در لحظات حساس با خونسردی توپ را به تور دروازه رسانده است.

هواداران استقلال قطعاً دوست دارند این بازیکن مؤثر و کم‌حاشیه فصل بعد هم در تیم‌شان باشد ولی در روزهای گذشته اتفاقاتی افتاده که نشان می‌دهد شاید او مایل به جدایی است.

اخطار به استقلال

یامگا در روزهای گذشته به استقلال اخطار داده بود که دستمزد عقب‌ افتاده‌اش را بپردازند. طبق قوانین فیفا در صورتی که باشگاه تا دو هفته بعد از دریافت نوتیف بدهی را نپردازد، بازیکن طلبکار می‌تواند قراردادش را یکطرفه فسخ کند و باقی‌مانده دستمزدش را هم دریافت کند.

استقلال بعد از دریافت این اخطار تلاش کرد بدهی ۱۸۰ هزار دلاری یامگا را بپردازد ولی ظاهراً او در بانک حاضر نشده و گفته که به جای بدهی پاسپورتش را می‌خواهد تا به فرانسه برگردد.

یکی از مدیران استقلال گفت: «ما در بانک منتظر یامگا بودیم و پول او به ارزش ۱۸۰ هزار دلار آماده پرداخت بود تا رسیدش را هم بگیریم اما او از حضور در بانک سر باز زد. چند بار هم با او تماس گرفتیم و خواستیم به بانک بیاید تا پولش را بگیریم اما این اتفاق نیفتاد که باعث تعجب بود چون تا روز شنبه قرار ما با او این بود که پولش را به صورت نقد بگیرد و از او رسید دریافت پولش را بگیریم. اصلاً برای همین حاضر شدیم پول نقد تهیه کنیم و طلبش را بدهیم. حالا نمی‌دانیم که مدیر برنامه‌هایش از این اقدام چه هدفی را دنبال می‌کند. ظاهراً یامگا می‌خواهد فعلاً از ایران برود.»

یامگا ممنوع‌الخروج است

یامگا گفته که می‌خواهد روند درمانی‌اش را در فرانسه ادامه بدهد و استقلال هم با این موضوع موافقت کرده ولی بازیکن فرانسوی دیروز متوجه شد که به دلیل بدهی مالیاتی ممنوع‌الخروج است. باشگاه استقلال در تلاش است که این بدهی را پرداخت کند ولی هنوز مشخص نیست که یامگا چه زمانی می‌تواند به کشورش برگردد.

معمولاً مصدومیت همسترینگ سه تا چهار هفته زمان نیاز دارد و از مصدومیت یامگا یک هفته گذشته است. استقلال سه بازی در لیگ برتر دارد و به نیمه‌نهایی جام حذفی رسیده، یعنی در صورت صعود به فینال یامگا احتمالاً می‌تواند در آن بازی به میدان برود ولی بعد از اتفاقات اخیر مشخص نیست که تکلیف این بازیکن چه خواهد شد.

قطعاً استقلال این نگرانی را دارد که یامگا در صورت بازگشت به کشورش تقاضای فسخ یکطرفه قراردادش را بکند، هرچند خودش ادعا کرده که فرستادن اخطار به باشگاه برای این بوده که دستمزدش را زودتر دریافت کند. در سال‌های گذشته موارد مشابه زیادی بوده که مربیان و بازیکنان خارجی قراردادشان را یکطرفه فسخ کرده‌اند و استقلال که به تازگی پرونده فرسایشی استراماچونی را بسته یکی از این مار گزیده‌هاست.

جدایی یامگا که محبوبیت زیادی بین هواداران دارد گاف بزرگی از سوی مدیریت باشگاه خواهد بود و آنها را تحت فشار قرار خواهد داد. یامگا در دو سال گذشته یکی از بازیکنان کلیدی استقلال بوده و در صورت جدایی و فسخ قرارداد حتی ممکن است فصل آینده به یکی از تیم‌های رقیب بپیوندد. این می‌تواند یکی از پرونده‌های داغ فوتبال ایران در روزهای آینده باشد. البته هواداران آرزو می‌کنند که یامگا بزودی به شرایط بازی برسد و بتواند در بازی‌های حساس پایانی فصل به میدان برود.

منبع: روزنامه ایران ورزشی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها