کد خبر: ۵۲۴۵۱۱
زمان انتشار: ۱۱:۵۳     ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
رئیس صندوق رفاه دانشجویان از افزایش میزان وام ودیعه مسکن دانشجویان در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان درباره میزان افرایش‌ وام‌های دانشجویی، گفت: به طور کلی سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش در وام‌ها داشتیم. امیدواریم امسال جهش خوبی در پرداخت وام‌ها بالاخص وام ودیعه مسکن داشته باشیم.

وی افزود: قانون حمایت از خانواده و طرح جوانی جمعیت ۲۴ مهر ۱۴۰۰ تصویب و در ۱۸ آبان ماه ابلاغ شد. متأسفانه این طرح زمانی ابلاغ شد که بودجه تقدیم مجلس شده بود و سال ۱۴۰۱ این طرح بدون هیچ سازوکاری بسته شد و دست‌مان خیلی بسته بود؛ اما با این وجود تلاش کردیم با اندوخته‌ای که در صندوق رفاه داشتیم، بتوانیم گوشه‌ای از مشکلات دانشجویان را مرتفع سازیم.

گنجی افزود: با ساماندهی و هماهنگی‌هایی که صورت گرفت سال گذشته ۱۹ میلیون تومان وام ودیعه مسکن برای جوانان داشتیم و امسال نیز این مبلغ به ۲۵ میلیون تومان در شهرهای کوچک می‌رسد. وام ودیعه مسکن از طریق دانشگاه‌ها در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد و دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی آن وام را به دانشگاه برمی‌گردانند.

وی در پایان گفت: امسال میزان ودیعه مسکن در شهرهای متوسط را از ۲۵ میلیون به ۳۰ میلیون تومان و در کلان‌شهر تهران نیز میزان وام از ۳۰ میلیون به ۳۵ میلیون تومان می‌رسد؛ همچنین امسال پیشهاد بسیار خوبی در هیأت امنا داریم که ان‌شاءالله از سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اجرایی خواهیم کرد که جزئیات هزینه‌های تغذیه، اجاره بهای خوابگاه‌ها و وام‌هایی که به دانشجویان تعلق می‌گیرد مشخص و با تصویب هیأت امنا برنامه‌ها مصوب و ارائه می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها