أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۴۶۰۹
زمان انتشار: ۱۵:۰۲     ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و خیزش گرد وخاک همچنین احتمال شکستن درختان کهنسال در شش استان هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی ازافزایش نسبتا شدید گرادیان فشاری و وزش باد شدید از بعد از ظهر چهارشنبه تا پنجشنبه (۱۳ تا ۱۴ اردیبهشت) خبر داد.

این شرایط جوی روز چهارشنبه در قم، جنوب تهران، جنوب البرز، شمال مرکزی و شمال شرق سمنان و پنجشنبه در قم، جنوب تهران، جنوب البرز، شمال مرکزی، شرق سمنان و جنوب شرق خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

از جمله تاثیرات این مخاطره جوی در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال است.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال و عدم سم یا محلول پاشی باغات و مزارع به‌ویژه در بعدازظهر و استفاده از قیم برای نهال‌ها را توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها