يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۴۶۸۴
زمان انتشار: ۰۹:۵۳     ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
رئیس قرارگاه اربعین فراجا خبر داد؛
رئیس قرارگاه اربعین فراجا از امکان شبانه روزی شدن فعالیت مرز خسروی در ایام اربعین و تقویت زیرساخت مرزهای کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از مهر، سردار محمد شرفی در حاشیه بازدید از مرز خسروی، اظهار کرد: مرز خسروی یکی از مرزهای حساس و مهم کشورمان است که هر ساله مورد استقبال جمع زیادی از زائران امام حسین (ع) قرار گرفته و آنها با عبور از این مرز به زیارت عتبات عالیات مشرف می‌شوند.

وی ادامه داد: در ایام اربعین حسینی (ع) نیز مرز خسروی که تازگی به روی زائران گشوده شده با توجه به موقعیت مناسب و زیرساخت‌های لازم مورد توجه تعداد زیادی از زوار قرار می‌گیرد و آنها این مرز به کربلای معلی مشرف و یا به کشور باز می‌گردند.

شرفی تصریح کرد: بر همین اساس رویکردی که به صورت جدی در دستور کار ستاد مدیریت اربعین کشور قرار دارد شبانه روزی شدن فعالیت مرز خسروی در ایام اربعین است که در این راستا مذاکراتی با طرف عراقی هم انجام شده و آنها نیز تا حدودی پذیرفته‌اند که این اتفاق در مراسم اربعین امسال رخ دهد.

رئیس قرارگاه اربعین فراجا یادآور شد: اگر این اتفاق رخ دهد باید توان بیشتری برای خدمات رسانی به زائران اربعین در مرز خسروی بگذاریم و زیرساخت‌ها را تقویت و شرایط ورود و خروج زائران به صورت ۲۴ ساعته را فراهم کنیم.

وی گفت: در همین راستا با پیگیری‌های سردار جاویدان فرمانده انتظامی کرمانشاه زمینی در نزدیکی پایانه خسروی برای انتظامی استان خریداری و قرار است ۲ سوله برای اسکان نیروهای پلیس احداث شود.

شرفی با بیان اینکه محوطه سازی و حصارکشی و دیوارکشی این زمین حتماً باید تا زمان برگزاری مراسم اربعین امسال انجام شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه احتمال شبانه روزی شدن فعالیت مرز خسروی در اربعین امسال وجود دارد باید از هم اکنون تمهیدات و زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا همچنین تقویت زیرساخت‌های مرزهای مهران در ایلام و شلمچه و چذابه در خوزستان را هم مورد تاکید قرار دارد و گفت: نواقصی در سال‌های اخیر وجود داشته که تلاش می‌کنیم برای اربعین امسال برطرف شوند.

وی در پایان با اشاره به مرزهای سیستان و بلوچستان، میرجاوه، باشماق کردستان و تمرچین آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: کار اعزام زائران از این مرزها تازه آغاز شده و تلاش می‌کنیم فعلاً با سازه‌های موقت اعزام زائران را تداوم بخشیده و سپس به فکر تقویت آنها و فراهم کردن شرایط بهتر برای عبور زائران از این مرزها نیز باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها