کد خبر: ۵۲۴۹۰۴
زمان انتشار: ۱۱:۴۲     ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
تلاش تاج برای دعوت از رئیس کمیته داوران فیفا؛
مهدی تاج با اعلام اینکه می‌خواهد پیرلوییجی کولینا، رئیس کمیته داوران فیفا را به ایران دعوت کند، گفت: با هانی بالان، نایب‌رئیس کمیته داوران AFC و عضو کمیته داوران فیفا و همین‌طور کولینا رئیس کمیته داوران فیفا در قطر جلسه خواهم داشت و از آنها نیز دعوت کردیم تا به ایران سفر کنند.

به گزارش پایگاه خبری 598،  فوتبال ایران هیچ‌وقت از حاشیه‌ها و جنجال‌ها در امان نبوده. باشگاه‌ها، مدیران و مربیان گاهی با مصاحبه‌، بیانیه و جوسازی تلاش می‌کنند امتیاز بگیرند و فدراسیون و سازمان لیگ نتوانسته‌اند راهی برای متوقف کردن این ترفند پیدا کنند. با این حال نمی‌توان اعتراض آنها به وضعیت داوری‌ را غیرمنطقی و بهانه‌جویی دانست. گاهی تعداد سوت‌های اشتباه آنقدر زیاد است که زحمات مربیان و تیم‌ها را بر باد می‌دهد و عدالت مسابقات را زیر سؤال می‌برد.

در هفته‌های پایانی و حساس لیگ عواقب اشتباهات داوران بیشتر است و ممکن است سرنوشت تیم‌ها در بالا و پایین جدول را جا به جا کند. آش آنقدر شور شده که حتی مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال هم دیروز به اشتباهات داوران اعتراف کرد.

او در جریان برگزاری دوره داوری و کمک داوری فوتبال بانوان با تدریس اسماعیل الحافی و ماریا لوئیزا ویلا، مدرسان فیفا گفت: «به الحافی و لوئیزا دو مدرس این دوره خوش آمد می‌گویم. از برگزاری چنین دوره‌هایی شخصاً خوشحالم و معتقدم که اشتباهات داوری با همین دوره‌ها می‌تواند به حداقل برسد. معتقدیم که اشتباهات داوری سهوی است، با وجود این متأسفانه تأثیر خودش را روی شرایط بازی می‌گذارد.»

او همچنین وعده داد که می‌خواهد پیرلوییجی کولینا، رئیس کمیته داوران فیفا را به ایران دعوت کند: «با هانی بالان، نایب‌رئیس کمیته داوران AFC و عضو کمیته داوران فیفا و همین‌طور کولینا رئیس کمیته داوران فیفا در قطر جلسه خواهم داشت و از آنها نیز دعوت کردیم تا به ایران سفر کنند.»

او درباره برنامه سفر کولینا به ایران توضیح بیشتری نداد. آیا قرار است سفر داور سابق مشهور ایتالیایی تشریفاتی باشد؟ آیا کولینا می‌خواهد کلاس‌های توجیهی برگزار کند؟ آیا این مدیر بانفوذ می‌تواند برای ورود VAR به فوتبال ایران کمک کند؟

در جریان لیگ بیست و دوم تیم‌های مختلف بارها خواهان اضافه شدن تکنولوژی ویدیویی شدند و پاسخ فدراسیون فوتبال فقط وعده بوده است. جدی‌ترین مشکلات ورود این تکنولوژی هزینه‌های نصب زیرساخت‌ها، خریداری دوربین‌ها و تحریم‌هایی است که معامله با تعدادی از شرکت‌های صاحب این تکنولوژی را دشوار کرده است.

با حجم اعتراضات به سوت‌های داوران و فضای بی‌اعتمادی که روز به روز بیشتر می‌شود، فوتبال ایران در بن‌بستی گرفتار شده که بعید است به این راحتی از آن خارج شود. قرار نیست کیفیت داوران تا شروع فصل آینده جهش زیادی داشته باشد و فقط VAR می‌تواند کمی آرامش را به مسابقات برگرداند. اضافه شدن تکنولوژی بازبینی ویدیویی به لیگ برای مدیریت تاج که در ماه‌های گذشته بابت تصمیماتش بیشتر انتقاد شنیده هم امتیاز مثبتی خواهد بود.

کولینای 63 ساله در دهه 90 با قضاوت در سری A به شهرت رسید. او بابت سوت‌های مقتدرانه و چهره ویژه‌اش در آن سال‌ها محبوبیت زیادی پیدا کرده بود. او شش سال متوالی بین سال‌های 1998 تا 2003 از سوی فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال به‌عنوان بهترین داور جهان انتخاب شد. او همچنین در سال 2011 به‌عنوان یکی از چهره‌های تالار مشاهیر فوتبال ایتالیا انتخاب شد.

منبع: ایران ورزشی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها