کد خبر: ۵۲۴۹۴۷
زمان انتشار: ۱۵:۲۵     ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
او می‌افزاید: اگر ما به سفرهای استانی رفتیم و نظارت داشتیم برای این نبود که دخالتی در مدیریت استانداران و فرمانداران داشته باشیم، حضور ما به خاطر عدم اقدام به فرمایشات رهبری معظم انقلاب است.

به گزارش پایگاه خبری 598، علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس یازدهم، به تازگی در سخنانی که سایت اعتمادآنلاین آنها را منتشر کرد در دفاع از طرح نظارتی قالیباف و سفرهای نظارتی سران مجلس گفته است: این مجلس کارهایی که انجام داده را بیان نکرده است. ما ۵۷ سفر نظارتی داشتیم، رئیس مجلس، نواب رئیس و روسای کمیسیون‌ها به همراه اعضای کمیسیون‌ها سفرهای استانی مختلفی را به منظور نظارت و بازدید میدانی انجام دادند و این در جهت کمک به دولت بود.

او می‌افزاید: اگر ما به سفرهای استانی رفتیم و نظارت داشتیم برای این نبود که دخالتی در مدیریت استانداران و فرمانداران داشته باشیم، حضور ما به خاطر عدم اقدام به فرمایشات رهبری معظم انقلاب است.

نیکزاد تصریح کرده است: از ۲۲۰۰ همت بودجه، ۱۷۵۰ همت آن جاری و بالغ بر ۳۷۶ همت آن عمرانی است. از این ۳۷۶ همت عمرانی ۸۵ همت آن بین استانداران تقسیم شده است. معنای این حرف این است که بالغ بر ۷۵ الی ۸۰ درصد بودجه در کشور در اختیار وزرا و رئیس سازمان‌ها به صورت متمرکز قرار گرفته است.

او می‌گوید: ما در جهت عدالت در سفرها حضور پیدا کردیم که بتوانیم از اعتبارات متمرکز مانده در دست وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها برای مناطق محروم و کم‌برخوردار استفاده کنیم.[۲]

 

*برخی اصلاح‌طلبان و مخالفان قالیباف؛ در ابتدای طرح تئوری مدیریت و نظارت میدانی از سوی قالیباف؛ مدعی شدند که او قصد کار انتخاباتی دارد.

لکن امروز و پس از گذشت بیش از ۳ سال مشخص شده است که مجلس انقلابی راهبردهای دقیقی برای این مسئله داشته است.

راهبردهای دقیقی که حتی می‌بینیم از جانب نیکزادی مورد تأکید قرار می‌گیرد که به لحاظ خاستگاه گفتمانی متعلق به طیفی است که بدشان نمی‌آید گاهی قالیباف را هم نقد کنند.

در عین حال همه باید بدانند که مجلس در اجرائیات کشور هیچ نقشی ندارد و نمی‌تواند داشته باشد و این دولت و رئیس جمهور است که با رأی مردم انتخاب می‌شود و می‌تواند کارآمدی یا ناکارآمدی و گرانی یا ارزانی را به نمایش بگذارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها