أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۵۴۲۳
زمان انتشار: ۱۰:۳۵     ۰۲ خرداد ۱۴۰۲
براندازانی که همچنان بر طبل بی سوادی خود می کوبند!
آسیا خصوصا غرب آسیا نمی تواند نه در دین و نه در فرهنگ و نه در قوانین عرفی و شیوه زندگی خود اجازه تکرار سناریویی را بدهد که غرب به زعم خود آنرا سناریویی موفق برای تکرار در همه زمانها و مکانها می داند.

سرویس سیاسی پایگاه 598-رضا احمدزاده/ با بروز فتنه بدحجابان و براندازان فاسد سیاسی – فرهنگی که جنگی با محوریت برهنگی و عریان شدن برخی اقشار شدیدا آسیب پذیر زنان ایرانی که سربازان و میدان داران اصلی این استرتژی نیز بودند، بسیاری از مردم دیدند که کاریکاتوری از انقلاب ملت ایران با همان واژه های دیر آشنا در فضای رسانه های مجازی منتشر گردید. رصد فضای رسانه ای چند ماه گذشته نشان داد که جریان برانداز نه شخصیت و هویت کاریزمایی برای این امر دارد و نه در بین مردم مشروعیت سیاسی، تا بتواند با فشار های داخلی و خارجی به اهداف خود در استحاله جمهوری اسلامی دست یابد.

لیکن این فتنه نشان داد که حذف کردن پوشش های زنان و برهنه کردن آنان در برابر نسل جوان ایرانی که از سوی متفکران سیاسی و ماموران امنیتی تنها راه کار فروپاشی خانواده های ایرانی قلمداد شده بود اجرای سناریویی است که می توان در تاریخ از آن با نام اندلسی سازی یاد کرد.

رواج روابط زن و مرد، شکستن حرمت روابط غیر اخلاقی دخترو پسر، شکستن حرمت شرب خمر و فسادهای اخلاقی، اشاعه همجنسگرایی در بین برخی اقشار جامعه، برگزاری تجمعات مختلط زنان و مردان با عناوین ورزشی و شادی و جشن های مختلف، استفاده از وضعیت اقتصادی جرامعه در موضوع لباس و پوشش زنان و مردان ایرانی که هر چه لباس ها پوشیده تر شدند بر گرانی آنها افزوده شد و هر چه لباس ها عریان تر گردید ارزانتر و در دسترس تر قرار گرفت و .....

تمام این موارد تکرار همان سناریوی بود که در اندلس اروپایی و البته با رنگ و بوی خاص جغرافیایی آن منطقه در اینجا نیز دیده شد اما مجریان از درک چند موضوع عاجز بودند:

1- اگر کشورهای اروپایی در زیر لوای یک دین واحد و با تشابهات فرهنگی زیاد توانستند به یک زبان مشترک در مقابله با مسلمانان دست پیدا کرده و آنان را با آن تمدن درخشان در حال رشدشان، از اروپا بیرون کنند؛ این امر درباره آسیا امکان تکرار ندارد.

2- آسیا مهد تمدنهای مختلف با ادیان گوناگون می باشد. مسیحی، یهودی بودایی و اسلام و دهها دین در نقاط مختلف آسیا.

3- اگر غربی ها گسترش علوم و فنون رسانه ای را وسیله ای برای برداشتن مرزها و نفوذ به درون جوامعه و هدایت آنان در جهت امیال خود دیدند اما غافل بودند که همین تکنولوژی می تواند تبادلات فرهنگی بین جوامع را زیاد کرده و توطئه های فرهنگی – اجتماعی را نیز بر ملا سازد. اندلس اروپایی در چارچوب بسته خود ماند و به مرور در تله استحاله طلبان غربی ها از بین رفت امری که امروز امکان تکرار آن را محدود می سازد.

4- از دلایل دیگری که براندازان بسیار به گسترش و موفقیت استراتژی اندلسی سازی در آسیا امیدوار بودند، بوجود آوردن گسل های سیاسی و مذهبی در منطقه بوده است. کینه‌ای که بین مسلمانان ایجاد شده چنان است که مسلمانان از یکدیگر تنفر داشتند. آنقدر که عربستان کینه سایر کشورهای مسلمان مثل جمهوری اسلامی ایران را دارد، کینه اسرائیل غاصب را ندارد. امروز دشمنان از این فضای پر از تنش و اختلاف به شدت استفاده می کنند.

5- از طرف دیگر مشهور است که اندلس با شراب و زنان فاحشه ساقط شده است، اما به نظر می آید همانگونه که اشاره شد این دلیل به این صراحت نیست سیاستمداران وقت اروپایی به شدت بین مسلمانان را با یکدیگر درگیر کردند. همین جنگ بین مسلمانان و استمداد از اروپایی ها باعث شکست آنها شد. لذا همیشه جماعت غربی و غرب صفتان در حال ایجاد تفرقه و جدایی بین مسلمانان هستند و هر گونه ایجاد روابط حسنه بین کشورهای مسلمان می تواند موجبات نگرانی و حتی اقدامات تحریمی و فشار های سیاسی – اقتصادی و حتی نظامی را بر علیه این کشورها در پی داشته باشد.

لذا آسیا خصوصا غرب آسیا نمی تواند نه در دین و نه در فرهنگ و نه در قوانین عرفی و شیوه زندگی خود اجازه تکرار سناریویی را بدهد که غرب به زعم خود آنرا سناریویی موفق برای تکرار در همه زمانها و مکانها می داند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها