يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۵۴۴۲
زمان انتشار: ۱۲:۱۸     ۰۲ خرداد ۱۴۰۲
رییس شورای شهر تهران به اشاره به شهادت 5 مرزبان کشور گفت: قطعا انتقام خون این عزیزان گرفته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از فارس،  مهدی چمران در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران گفت:  فردا چهارشنبه سوم خرداد است، فکر نمی‌کنم کسی نداند که در این روز چه اتفاقی افتاد؛ روزی که خرمشهر آزاد شد و به عنوان روز شور و هیجان عموم ملت به ثبت رسید.

چمران گفت: در حالی که عراق از خرمشهر به عنوان یک دژ مستحکم استفاده می‌کرد و صدام خبرنگاران متخصص جنگ را در آنجا گرد آورده بود تا نشان دهد این دژ مستحکم یعنی خرمشهر را کسی نمی‌تواند آزاد کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر همه تمهیدات را در نظر گرفته بودند تا مطمئن شودند که این دژ آزاد شدنی نیست اما  در عملیات بیت‌المقدس و در روز  سوم خرداد خرمشهر آزاد شد.

چمران همچنین در ادامه صحبت هایش به شهادت 5  مرزبان کشور اشاره کرد و گفت: آنهایی که اختلاس می‌کنند و دل به آن ور آب‌ها دوخته‌اند می‌بینند که آنها رو به عفول هستند اما متاسفانه برای اعدام چند آدمکش اعتراض می‌کنند اما در مقابل شهادت مرزبانان‌مان سکوت می‌کنند. 

به گفته رییس شورای شهر تهران، 5 نفر از مرزبانان‌ کشور به دست اشرار که از کشور پاکستان حمله کرده بودند به شهادت رسیدند و این مرزبانان در محل مرزبانی خود شهید شدند.قطعا انتقام خون این عزیزان گرفته خواهد شد.

وی تاکید کرد: این جانیان آدمکش و سرسپردگان به سزای عمل خود خواهند رسید هر چند که تعدادی از آنها به درک واصل شدن اما انتقام خون این مرزبانان گرفته می شود.

رییس شورای شهر تهران همچنین به اشاره به سالگرد فرو ریختن ساختمان متروپل آبادان گفت: همه کسانی که می‌خواهند با سوداگری پول به دست بیاورند باید بدانند که این پول‌ها برایشان باقی نخواهد ماند.

وی ببیان کرد: ثمره این اقدامات هیچ چیزی جز ننگ، نفرت، لعنت خدا و خلق خدا برای کسانی که برای جان انسان‌ها ارزشی قائل نیستند،نخواهد بود.

لزوم تجهیز آبنماهای پایتخت به سیستم چاه اِرت و محافظِ جان

در ادامه جلسه امروز شورای شهر تهران زهرا شمس‌احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران  در تذکری اظهار داشت: با توجه به فصل تابستان و استفاده خانواده از فضاهای سبز شهری بر ضرورت تجهیز آبنماهای پایتخت به سیستم چاه اِرت و محافظِ جان و همچنین لایروبی آبنماها تاکید کرد.

شمس‌احسان افزود: شرایط مرطوب آبنماهای واقع در فضاهای عمومی پایتخت مانند میدانگاه‌ها و بوستان‌ها موجب می‌شود که کودکان حین بازی در معرض شوک الکتریکی و خطرات مرتبط با آن قرار گیرند. 

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: حفر چاه اِرت غالباً در راستای اجرای سیستم اتصال زمین جهت جلوگیری از برق گرفتگی و تخلیه فوری جریان الکتریکی در بوستان‌ها و میدانگاه‌ها صورت می‌گیرد. 

وی با بیان اینکه طبق بازدیدهای میدانی به عمل آمده، به استحضار می‌رساند که آبنماهای پایتخت به سیستم چاه اِرت و محافظِ جان مجهز نیستند، خاطرنشان کرد: با توجه به ماهیت رسانا بودن آب و تجمع بالای کودکان در اطراف آبنماها، امکان وقوع حوادثی از قبیل برق گرفتگی وجود دارد که در گذشته نیز اتفاقی این چنینی داشتیم.
 
شمس‌احسان با تاکید بر اینکه این موضوع باید با جدیت در دستورکار شهرداری تهران قرار گیرد و در صورت ادامه روند حاضر، ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری برای شهروندان داشته باشد، گفت: به طور کلی انتظار می‌رود که سیستم چاه اِرت و محافظِ جان در نقاطی مانند (زمین‌های چمن، باغچه‌ها و فضاهای سبز) اجرا شود چرا که بیشتر در معرض رطوبت و آب قرار دارند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: امید است با شناسایی نقاط مورد نیاز توسط کارشناسان و اجرای دقیق این سیستم ها از برق‌گرفتگی، آتش سوزی و خطرات ناشی از آن جلوگیری شود. 
  
وی گفت: شهرداری تهران باید در راستای حفظ و صیانت از مال و جان شهروندان تهرانی، احکام و الزامات پیش بینی شده در برنامه چهارم در حوزه افزایش ایمنی و افزایش تاب آوری شهری را به ویژه در فضاهای عمومی جاذب جمعیت عملیاتی و گزارش مقتضی را در صحن شورا ارئه کند.

 اورهال ۲۹ رام قطار مترو در دستور کار است/دربحث خرید تجهیزات داخلی وضعیت خوبی داریم

در ادامه جلسه جعفر تشکری هاشمی در تذکر پیش از دستور خود به واگن سازی تهران اشاره کرد وگفت:در یک سال گذشته شرایط نامطلوبی در این حوزه داشتیم اما روز گذشته بازدیدی از واگن سازی داشتیم و دیدیم که شرایط بسیار امیدوار کننده‌ شده و مشکلات پرسنل و کارگران برطرف شده است.

وی ادامه داد: اورهال ۲۹ رام قطار مترو در دستور کار است و دربحث خرید تجهیزات داخلی وضعیت خوبی داریم.همچنین همکاری خوبی بین مجموعه‌ها شکل گرفته است تا شاهد ارتقاء قطارهای قدیمی باشیم.

 تشکری هاشمی به وضعیت  مترو هشتگرد و عدم انعقاد قرارداد با شرکت مترو اشاره کرد و گفت: در این زمینه سال گذشته تذکری دادم ؛هنوز مشکلات پابرجا است و این در حالیست که اگر این اشکالات رفع نشود می‌تواند مشکلات جدی برای مدیریت شهری ایجاد کند.

معدنی پور:در مناطق در مورد نحوه واگذاری املاک فرهنگی انتقاداتی وجود دارد

همچنین نرگس معدنی پور  عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود گفت: در مناطق در مورد نحوه واگذاری املاک فرهنگی انتقاداتی وجود دارد چرا که این املاک در قالب مزایده و به بالاترین قیمت واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: با قیمت‌گذاری کارشناسی امکان جذب بهره بردار فرهنگی وجود ندارد و در مورد مجموعه‌های ورزشی نیز دغدغه‌هایی وجود دارد.همچنین در مناطق فقط یک پست فرهنگی وجود دارد و مابقی افراد کارشناس هستند و همین امر باعث انگیزگی پرسنل فرهنگی شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها