يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۵۷۲۵
زمان انتشار: ۱۰:۲۵     ۰۸ خرداد ۱۴۰۲
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور، نفوذ سامانه بارشی جدید به کشور طی چهارشنبه (۱۰ خرداد) و همچنین افزایش دما در غالب استان‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت آینده برای شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، جنوب کرمان و شرق فارس و شمال هرمزگان ابرناکی و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.     

وی افزود: سه‌شنبه(۹ خرداد) در جنوب کرمان، شمال هرمزگان، بخش‌هایی از شمال غرب و استان‌های اصفهان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، غرب و شمال تهران و سواحل غربی دریای خزر رگبار پراکنده ادامه خواهد داشت.      

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا چهارشنبه (۱۰ خرداد) با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور علاوه بر جنوب کرمان و شمال هرمزگان در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر، دامنه و ارتفاعات البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور نیز بارش رخ خواهد داد.      

وی ادامه داد: پنجشنبه(۱۱ خرداد) بارش در مناطق ذکر شده با شدت کمتری ادامه خواهد داشت. جمعه (۱۲ خرداد) نیز در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر، شمال سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده و در نیمه‌غربی استان‌های کرمان، یزد و شمال فارس رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.       

ضیاییان گفت: طی دو روز آینده در استان‌های ایلام و خوزستان افزایش سرعت وزش باد و نفوذ گردوخاک دور از انتظار نیست.      

وی تاکید کرد: طی دو روز آینده در غالب مناطق کشور به‌ویژه نوار شمالی روند افزایش نسبی دما خواهیم داشت.       

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۹ خرداد ) کمی ابری و گاهی وزش باد و در بعد از ظهر افزایش ابر با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و روز  چهارشنبه (۱۰ خرداد) نیمه ابری، در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.     

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۸ و ۹خرداد) اهواز با دمای ۴۶ و ۴۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر کرد با دمای ۱۰ و ۱۱ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها