أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۵۸۸۲
زمان انتشار: ۱۲:۰۶     ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
امروز ۳۱ می است و فدراسیون فوتبال باید اسامی تیمی هایی که مجوز حرفه ای شان تایید شده یا تایید نشده را به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کند.

به گزارش پایگاه خبری 598، کمیته صدور مجوز حرفه ای کنفدراسیون فوتبال آسیا که توسط یک شرکت آلمانی اداره می شود، در تیم های مجزا مدارک ارسالی از سوی فدراسیون های ملی را مورد بررسی قرار می دهد و در نهایت ۲۵ خرداد اسامی تیم هایی که مجاز به حضور در بازی های لیگ قهرمانان آسیا خواهند بود، را اعلام خواهد کرد.

دفعه قبل این کمیته مجوز حرفه ای تیم های پرسپولیس – استقلال و گل گهر را تایید نکرد. هم چنین جریمه ای برای فدراسیون فوتبال ایران به دلیل مماشات با باشگاه ها در نظر گرفت و کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال ایران را هم تعلیق کرد. همه این ها بهانه ای شد که این بار کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال ایران مدارک باشگاه های ایرانی را به دقت مورد بررسی قرار دهد. بر این اساس مجوز حرفه ای استقلال تایید نشد و یکی دو عضو از جمله کاظم اولیایی حاضر نشدند مجوز حرفه ای تیم پرسپولیس را تایید کنند. به این خاطر که از نگاه آنها مالکیت باشگاه استقلال و پرسپولیس یکی است. همان طور که در مورد برگزاری مجمع عمومی این دو باشگاه از سوی وزارت ورزش و جوانان اطلاع رسانی شده است.

استقلال در نامه اعتراض آمیز به کمیته استیناف متذکر شده این تیم نزد کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا درآمدهایی کسب کرده که به دلیل تحریم ها اجازه دسترسی به آنرا ندارد و از سویی به خاطر تحریم های خزانه داری آمریکا در انتقال پول به حساب بازیکنان و مربیان خارجی هم با مشکل مواجه است و در چنین شرایطی تعیین فورجه برای استقلال به منظور پرداخت بدهی ها کمی دور از انصاف است و کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال ایران و آسیا باید این شرایط را درک کنند.

باشگاه استقلال در نامه خود به این نکته هم اشاره کرده با وجود همه موانع استقلال همه بدهی های خارجی و داخلی را پرداخت کرده و در زمینه واگذاری به بخش خصوصی سازمان خصوصی سازی گام های مثبتی برداشته و به تازگی برای واگذاری سهام این باشگاه به بخش خصوصی به اندازه ۵۱ درصد اطلاعیه داده که با استقبال مواجه نشده و این بدین معنی است برای انجام این کار نیاز به زمان دارد.

پالس های مثبتی به استقلال مخابره شده است. مهدی تاج بعد از نشست با حجت کریمی، اعلام کرد فدراسیون فوتبال هر چه در توان داشته باشد، به باشگاه استقلال در مسیر قانونی برای بازگشت به لیگ قهرمانان آسیا کمک خواهد کرد. از سویی غلامرضا بهروان یکی از اعضای کمیته استیناف بعد از بررسی اعتراض باشگاه استقلال اعلام کرد؛ حرف باشگاه استقلال در مورد تحریم ها درست است. این ها نشانه های مثبتی برای تایید مجوز حرفه ای استقلال از سوی کمیته استیناف است. در نهایت حتی اگر امروز کمیته استیناف در آخرین فرصت مجوز حرفه ای باشگاه استقلال را تایید نکند، به طور حتم نامه و دلایل باشگاه استقلال به دلیل عدم رعایت فورجه برای پرداخت بدهی ها را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال خواهد کرد تا تصمیم نهایی در مورد استقلال را AFC بگیرد. و شاید هم این تایید مشروط به تایید از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا باشد. بازگشت به لیگ قهرمانان آسیا امروز حتی می تواند برای آبی ها شیرین تر از قهرمانی در جام حذفی باشد. آنها در فصلی به بازی های لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کردند که بعد از نه ۹ سال قهرمانی را در یک فصل بدون شکست جشن گرفتند. اتفاقی که شاید تکرار آنها نیاز به دهه ها زمان داشته باشد.

منبع: ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها